چگونه iPadOS به شما اجازه می‌دهد چندین نسخه از یک اپلیکیشن را برای چندوظیفگی بهتر باز کنید؟

0

در سیستم‌عامل iPadOS که چند روز پیش از سوی اپل معرفی شد؛ قابلیت‌های چندوظیفگی بهبود یافته‌اند.

یکی از قابلیت‌های جدید نسخه بعدی iOS برای آیپدها، امکان باز کردن چندین کپی از یک برنامه وجود دارد تا کاربران سریع‌تر و بهتر بتوانند همزمان چندین کار را پیش ببرند. کاربران می‌توانند دایم میان این برنامه‌های یکسان سوییچ کرده و تغییراتی در آن‌ها بدهند یا با دیگر اپ‌ها ترکیب کنند.

برای نمونه، کاربران می‌توانند برنامه ایمیل و to-do را همزمان باز کرده و به هریک ۵۰ درصد صفحه‌نمایش را با ویژگی Split View اختصاص دهند. به این ترتیب، می‌توانند به طور همزمان ایمیل‌های جدید را خوانده و پاسخ دهند و از آن سو یادداشت‌هایی در برنامه to-do داشته باشند.

می‌توان چندین نسخه از برنامه ایمیل در پنجره‌های مختلف باز کرد و هریک در وضعیتی باشد. مثلا، یکی در پوشه اینباکس، دیگری در پوشه سند و بعدی در وضعیت نوشتن یک ایمیل جدید. حتی کاربران می‌توانند دو نسخه از اپلیکیشن اپل مپس را باز کرده و مکان‌های متفاوتی روی آن‌ها مشاهده کنند.

پنجره‌ها در آیپد

آیپد از چندین پنجره باز شده برای یک اپلیکیشن پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند پنجره‌های دوم و سوم از یک اپ را باز کرده یا با پنجره‌های اپ‌های دیگر ترکیب کنند.

وقتی اپلیکیشن مپس در صفحه‌نمایش باز است؛ اگر روی آیکون Maps در بخش Dock ضربه‌ای بزنید؛ آیپد به طور خودکار وارد مود Exposé-style شده و شما تصویری مانند زیر را مشاهده می‌کنید:

برای ساختن پنجره مپس جدید کافی است روی آیکون + در بالا سمت راست تصویر ضربه‌ای بزنید. پنجره مپس جدید به صفحه و فضای Exposé افزوده خواهد شد. همان‌طور که مشاهده می‌شود فضای Exposé شامل دو پنجره مپس است.

کاربران می‌توانند به جای یک پنجره مپس جدید، اپلیکیشن‌های دیگری را باز و در کنار پنجره مپس قدیمی قرار دهند.

کار با اسپلیت ویو

در iPadOS چگونه می‌توانیم یک پنجره جدید به بخش اسپلیت ویو اضافه کنیم؟

ممکن است شما اپلیکیشن ایمیل یا مرورگر سافاری را به طور تمام صفحه باز کرده باشید. کافی است آیکون برنامه مپس اپل را از بخش Dock به صفحه اصلی کشیده تا به حالت اسپلیت ویو نمایش داده شود. این ویژگی دقیقا مشابه iOS 12 کار می‌کند.

در ادامه، فقط باید آن پنجره‌ای که بزرگ‌تر نمایش داده شود را انتخاب کنید. با همین ترفند می‌توان اپ‌های دیگری را هم وارد حالت اسپلیت ویو کرد. هنگامی که آیکون یک اپ را به وضعیت Slide Over می‌کشید؛ فضایی مشابه Exposé ظاهر می‌شود و اپ در آن‌جا باز شده است.

شاید کمی طول بکشد تا به این ترفندها عادت کنید یا حتی بتوانید ازشان سود ببرید ولی به مرور زمان مهارت‌های شما در کار با چندین پنجره و اپ به طور همزمان افزایش پیدا می‌کند.

مزایای بزرگی برای چندوظیفگی در آیپد

کم نیستند کاربرانی که عاشق باز کردن دو پنجره از یک اپ در کنار هم هستند تا به راحتی فایل‌ها را کشیده و در پنجره بعدی رها کنند. دقیقا مانند مک و کامپیوترهای رومیزی که سال‌ها است از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

سیستم‌عامل iPadOS این ویژگی را به آیپدها و کاربران آن‌ها هدیه می‌دهد. البته، طرز کار آن با حالت اسپلیت ویو کمی متفاوت و پیچیده‌تر است ولی به مرور عادت خواهید کرد و حتی شاید عاشق این کار شوید.

چند نکته کاربردی

۱- اگر پنجره‌های متعددی از یک اپلیکیشن باز کرده و آن اپ را از روی صفحه اصلی اجرا کرده باشید؛ همیشه آخرین پنجره و فضای استفاده شده، باز خواهد بود.

۲- هریک از پنجره‌های یک اپ می‌توانند تنظیمات منحصربه‌فرد خود را داشته باشند. مثلا می‌توانید اپ Files را در دو پنجره باز کرده باشید ولی یکی دو ستونه‌ و دیگری به صورت فهرستی باشد.

۳- اگر برای مدت چند ثانیه انگشت خود را روی یک آیکون برنامه نگه دارید و فشار دهید؛ منویی باز می‌شود که به منوی 3D Touch مشهور است. در این منو گزینه‌ای به نام Show All Windows مشاهده می‌کنید که مربوط به فراخوانی تمام پنجره‌های باز شده این اپ است. کافی است روی گزینه Show All Windows بزنید تا وارد فضای Exposé شده و یک پنجره جدید باز کنید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.