دیدار با آیدا: اولین ربات هنرمندی که می‌خواهد نمایشگاه اختصاصی از نقاشی‌هایش برگزار کند

0

اوگوست رودین بیش از ۴ دهه روی تندیس «دروازه‌های جهنم» (The Gates of Hell) کار کرد. لئوناردو داوینچی نقاشی مونا لیزا را طی ۱۵ سال کشید ولی Ai-Da فقط به دو ساعت زمان نیاز دارد تا پیچیده‌ترین نقاشی‌های معاصر را خلق کند.

آیدا اولین ربات هنرمند و نقاش جهان است که موفق شده تابلوهای نقاشی مدرن و انتزاعی امروزی خلق کند که ارزش برپایی نمایشگاه را دارند.

نام این ربات از Ada Lovelace ریاضی‌دان زن پیشروی قرن نوزدهم الهام گرفته شده است تا تقدیر و افتخاری بر فعالیت‌های این زن برنامه‌نویس رایانه باشد.

آیدا یک ماشین هوش مصنوعی است که می‌تواند با نگاه کردن به یک نقاشی، مفاهیم جدید و مفهومی «hauntingly beautiful» را به تصویر بکشد. ماشینی که دارای دست و پا است و چهره‌ای انسانی دارد و می‌تواند نقاشی‌های سیاسی هم خلق کند.

این ماشین شبیه به انسان می‌تواند حرف بزند؛ راه برود و یک قلم‌مو یا مداد را در دست نگه دارد اما استعداد اصلی آیدا در خلق اثرهای هنری امروزی و مدرن الهام گرفته از جهان پیچیده اطراف‌مان است.

نمایشگاهی از آثار خانم آیدا در ۱۲ ژوئن در آکسفورد افتتاح می‌شود. قرار است درآمدهای این نمایشگاه صرف تشویق فرهنگ عمومی مردم به سوی فناوری و به ویژه هوش مصنوعی شود.

تهدید محیط‌ زیست در آثار آیدا

آیدان میلر، مدیر نمایشگاه Unsecured Futures که می‌خواهد آثار هنری اولین ربات زن جهان را در معرض نمایش بگذارد؛ اعتقاد دارد در ابتدای عصر جدیدی از ربات‌های انسانی هستیم که می‌توانند روی تاریخ هنر تاثیرگذار باشند.

میلر می‌گوید پیش‌بینی نقاشی‌های Ai-Da غیرممکن است چون نمی‌دانیم چه چیزی تولید خواهد کرد و چه در سر دارد. Ai-Da با نگاه کردن به یک عکس، درخت بلوط یا یک زنبور عسل، نقاشی‌هایی انتزاعی می‌کشد که پیام‌دهنده محیط پیچیده و شکنده اطراف ما هستند.

میلر می‌گوید به آینده AI در نقاشی امیدوار است ولی قرار نیست ربات‌ها جایگزین هنرمندان انسانی شوند. همان‌طور که عکس و عکاسی جایگزین هنرمندان نشدند.

موضوع نمایشگاه نقاشی ربات آیدا، «تهدید محیط زیست» است. علاوه بر اینکه موضوع‌های نقاشی به این سو کشیده شده‌اند؛ حتی لباس‌های تن این ربات از مواد دور ریختنی انسان‌ها در دریاها هستند.

محققان و توسعه‌دهندهگان این ربات بی‌صبرانه منتظر گفت‌وگوی آیدا با بازدیدکنندگان نمایشگاه هستند. اینکه می‌تواند همانند نقاشی‌هایش، در گفت‌وگو و بحث هم مردم را متحیر و متعجب کند.

آیدا علاوه بر اینکه نمادی از «ایدا لاولیس» اولین زن احتمالا برنامه‌نویس کامپیوتری در قرن نوزدهم است؛ بلکه یادآور دانشمند دیگری به نام «آلن تورینگ» هم هست. دانشمند و ریاضی‌دان جوانی که در جنگ جهانی دوم برای ارتش بریتانیا کارهای رمزنگاری می‌کرد و بسیاری از علوم کامپیوتری امروزی مدیون تحقیقات او است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.