مزایا و معایب پژو ۲۰۰۸: مینی کراوس‌اوور زیبای ایران ارزش خرید دارد؟

0

پژو ۲۰۰۸ نخستین و تنها خودروی ۵ ستاره و با کیفیت ایران خودرو است. افرادی که به دنبال خرید یک خودروی مرغوب و سطح کیفی بالای تولید داخل هستند؛ روی کراس‌اوور زیبای پژو دست گذاشتند و خواهان آن هستند.

پژو ۲۰۰۸ در کلاس خودروهای مینی اسپرت قرار دارد و به وضوح زیباتر از دیگر خودروهای تولید داخلی است که در خیابان‌های شهر می‌بینیم. شاید به همین خاطر است که طرفداران زیادی دارد و در هر ثبت‌نام ایران خودرو، با وجود قیمت بالای آن، باز هم متقاضیان زیادی دارد.

شرکت پژو این خودرو را اولین بار در سال ۲۰۱۳ روانه بازار کرد. به غیر از کشور فرانسه، تنها در چهار کشور برزیل، چین، مالزی و ایران ساخته می‌شود و تا کنون بیش از ۲۵۰ هزار نمونه از آن در سراسر دنیا فروخته شده است.

مشخصات موتوری و پلتفرم

به طور کلی، ۵ مدل پژو ۲۰۰۸ در دنیا با موتورهای بنزینی و دیزلی تولید می‌شود که در ایران مدل دارای موتور بنزینی با پیشرانه ۱.۶ لیتری تولید می‌گردد. قدرت موتور این مدل ۱۶۳ اسب بخار با گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر  و شتاب ۷.۸ ثانیه‌ای برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

حداکثر سرعت پژو ۲۰۰۸ هم ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است. از نظر دنده، در دو مدل ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ساخته شده و مصرف سوخت آن هم قابل توجه است: ۴.۹ لیتر در جاده و ۹.۸ لیتر در شهر!

اندازه رینگ‌های این خودروی زیبای تولید داخل ۱۶ اینچی است ولی وزنی بالای یک تن دارد. پلتفرم پژو ۲۰۰۸ همان پلتفرم خودروی پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ است. این پلتفرم مشترک با پژو سیتروئن به نام PSA PF1 در طول تاریخ تغییرات زیادی کرده است و با پلتفرم اولیه استفاده شده در پژو ۲۰۶ تفاوت‌هایی دارد.

یکی از معایب و ایرادات پژو ۲۰۰۸ از همین پلتفرم نشات گرفته می‌شود. منتقدان می‌گوید این پلتفرم قدیمی است و مانند پژو ۲۰۶ از فنربندی مک فرسون برای چرخ‌های جلو و اکسل عرضی به همراه بازوهای دنباله‌ای در چرخ‌های عقب سود می‌برد که البته فنربندی چندان پیشرفته و کاملی در سال ۲۰۱۹ به حساب نمی‌آید.

هم‌اندازه با رنو کپچر

خودروی پژو ۲۰۰۸ چندان بزرگ نیست و جثه‌ای به اندازه یک هاچ‌بک کراس یا کراس‌اوور کامپکت دارد. ابعاد و اندازه های پژو ۲۰۰۸ دقیقا با رنو کپچر یکسان است و اندکی از سنگ یانگ تیوولی کوچک‌تر به نظر می‌رسد، از این رو نباید از ۲۰۰۸ انتظار خودرویی در ابعاد و جثه سوزوکی ویتارا را داشته باشید.

فاصله این خودرو از زمین هم هم فاصله با رنو ساندرو دنده اتوماتیک است. اگر دنبال یک کراس‌اوور شهری می‌گردید؛ تفاوت زیادی میان این دو خودرو نیست و حتی خودروی ساندرو استپ وی تا حدودی از ۲۰۰۸ مرتفع‌تر است.

آپشن‌های پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ ذاتا خودروی پر آپشنی است. امکانات رفاهی این خودرو قابل توجه هستند و یکی از دلایل محبوبیت آن در میان جوانان و خودروبازها هم به این بخش برمی‌گردد. قیمت نسبتا بالای خودرو پژو ۲۰۰۸ هم برای این آپشن‌ها است.

از مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو می‌توان به کروز کنترل، ترمز ABS + EBS، شش عدد کیسه هوا، سیستم فرمان برقی، مانیتور ۷ اینچی لمسی، سیستم صوتی بلوتوثی با کنترلر روی فرمان، آیینه‌های جانبی برقی و تاشو، سیستم پارک خودکار با دوربین دنده عقب، سنسور کاهش باد لاستیک، سنسورهای هشداری پیرامونی، رینگ‌های آلمومینیومی ۱۶ اینچی، برف‌پاک‌کن خودکار، سیستم ترمز اضطراری، چراغ ال‌ای‌دی روز، چراغ سقفی نواری، تنظیم ارتفاع خودکار صندلی و سیستم GPS.

البته، نباید انتظار داشته باشید تمام این آپشن‌ها توسط ایران خودرو روی پژو ۲۰۰۸ به شما داده شود. ایران خودرو ضمن پایین آوردن کیفیت مونتاژ این ماشین نسبت به مدل‌های وارداتی، برخی آپشن‌های گران قیمت را هم حذف کرده است.

معایب پژو ۲۰۰۸

اگر برنامه خرید پژو ۲۰۰۸ را دارید؛ بهتر است علاوه بر مشخصات فنی، آپشن‌های زیاد آن و احتمالا طراحی و نمای بسیار شیک و زیبایی که چشم شما را گرفته؛ نگاهی هم به معایب این خودرو داشته باشید و با آگاهی بیشتری انتخاب کنید.

علاوه بر اینکه گفتیم دارای پلتفرم قدیمی است که برای خودروهای امروزی مناسب نیست؛ یک خودروی دیفرانسل جلو محسوب می‌شود و دارای ۴ چرخ متحرک نیست. بنابراین؛ برای آفرود مناسب نیست و نمی‌تواند تایرهای چهار فصل داشته باشد.

توانایی پیمایش خارج از جاده‌ای ۲۰۰۸ در اندازه خودروهای سواری معمولی است و فقط ۲ الی ۵ سانتی‌متر از سطح زمین فاصله دارد.

طراحی کلی این خودرو زیبا ولی فاقد نوآوری در بخش‌هایی مانند جلو پنجره‌ها، چراغ‌ها و بغل درب‌ها است. کوچک بودن داشبورد و فضای سرنشین‌های عقب، جنس پلاستیک خشک و کم کیفیت داشبورد در کنار قیمت بسیار زیاد آن در ماه‌های اخیر از دیگر معایب این کراس اوور هستند.

قیمت پژو ۲۰۰۸

از همان ابتدای منتشر شدن خبر مونتاژ این خودرو در ایران توسط شرکت ایران خودرو؛ شایعاتی درباره قیمت بالای این خودرو منتشر شد که بعدا تایید گردید.

اگر خودروهای دیگر تولید داخل به نوسانات ارز و تحریم‌ها واکنش‌های ۵ و ۱۰ میلیون تومانی داشتند؛ پژو ۲۰۰۸ یک روز ۱۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و روز بعد ۵۰ میلیون تومان کاهش قیمت پیدا می‌کند.

اکنون در بازار می‌توانید پژو ۲۰۰۸ صفر را در رده قیمتی ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان خریداری کنید. پژو ۲۰۰۸ دست دوم نیز قیمت‌هایی حدود ۲۰۰ میلیون تومان دارد. قیمت بالای این خودرو در کنار عدم تنوع رنگی که از ایران خودرو شاهد هستیم؛ باعث ناامیدی طرفداران این خودرو شده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5