نگاهی به مینی کراس‌اوور اقتصادی هیوندای کسپر: طراحی فانتزی به همراه امکانات نسبتا خوب

گزینه اقتصادی برای بازارهای کره جنوبی و هندوستان

0

اوایل امسال بود که تصاویری مخفی از یک کراس‌اوور اندازه کوچک در برف از شرکت هیوندای منتشر شد و گفتند مربوط به پروژه AX-۱ است.

حالا، هیوندای از مینی کراس‌اوور کسپر (Casper) خود رونمایی کرده است و می‌خواهد آن را در بازارهای کره جنوبی و هندوستان به فروش برساند. ابتدا باید درباره نام این خودرو صحبت کنیم که هیچ ارتباطی با روح کارتون معروف کسپر ندارد؛ بلکه به گفته هیوندای از یک اسکیت‌باز معروف دهه ۷۰ اقتباس گرفته شده است و یک تکنیک ورزشی در اسکیت‌سواری است.

مشخصات فنی و موتوری

قیمت هیوندای کسپر بسیار مناسب و فقط ۱۲ هزار دلار برای مدل پایه است. این خودرو به یک پیشرانه ۱ لیتری تنفس طبیعی با سه سیلندر مجهز شده تا قدرتی ۸۵ اسب بخار و گشتاوری ۹۵ نیوتن متری تولید کند. این مشخصات به ما می‌گوید که این مینی کراس‌اوور مصارف درون شهری دارد و برای خیابان‌ها ساخته شده نه جاده‌ها!

البته، هیوندای کسپر به یک نسخه توربوشارژ با پیشرانه ۱ لیتری نیز مجهز شده است که قدرتی ۱۰۰ اسب بخار دارد و در ظاهر هم کمی متفاوت می‌شود. قیمت این مدل به حدود ۱۶ هزار دلار می‌رسد.

هیوندای کسپر ۳۵۹۵ میلی‌متر طول و ۱۵۹۵ میلی‌متر عرض دارد. ارتفاع این خودرو هم به ۱۵۷۵ میلی‌متر با فاصله محور ۲.۴ متر می‌رسد. این اندازه‌های می‌گویند کسپر به معنای واقعی کلمه یک مینی کراس‌اوور یا کراس‌اوور خیلی کوچک است.

طراحی نمای بیرونی

بیش از هر چیزی، طراحی جذاب و فانتزی این خودرو جلب توجه می‌کند. چراغ‌های روشنایی در روز به صورت نوار باریک ولی کشیده‌ای هستند و در یک زمینه مشکی کار شدند. جلو پنجره پایین آن به صورت یکپارچه است و اطراف آن دو چراغ گرد کار شده است. این چراغ‌های گرد، طراحی خودرو را بیشتر شبیه ماشین‌های درون انیمیشن‌ها کرده است. این جلو پنجره نقره‌ای رنگ است و کاملا برای ما تازگی دارد.

فلاپ‌های مشکی رنگ در پایین سپر، گلگیرها و بخشی از رکاب دیده می‌شوند. این اجزا در کنار باربند کاملا هویت یک کراس‌اوور را نشان می‌دهند. در عقب کسپر هم چراغ‌های گردی مشاهده می‌شود و در عین سادگی، مدرن نشان می‌دهند. قطعا از طراحی هیوندای کسپر لذت خواهید برد و دوست دارید آن را سوار شوید.

داخل کابین

درون کابین فضای بیشتری نسبت به اندازه کلی این کراس‌اور کوچک داریم. تمام صندلی‌های جلو و عقب قابلیت خوابیدن دارند تا فضای بیشتری برای زمانی که بار دارید؛ درست شود. ۵ نفر می‌توانند در کابین این خودرو نشسته و سفر درون شهری داشته باشند. هیوندای برای اینکه فضای بیشتری درست کند؛ کنسول وسط را به طور کامل حذف کرده است و فقط یک زیر آرنجی و جای لیوان دیده می‌شود. به این ترفند، صندلی راننده و سرنشین جلو پهن‌تر و راحت‌تر شدند.

طراحی محل قرارگیری دنده شبیه به مینی‌ون‌ها است و در بالای آن کلیدهای تنظیم سیستم اطلاعات و سرگرمی و تهویه هوا دیده می‌شوند.

در داخل کابین شاهد نصب ۷ کیسه هوا و امکانات ایمنی نسبتا خوبی مانند سیستم کمکی رانندی بین خطوط، هشدار تصادف جلو، نوربالای خودکار و کروزکنترل تطبیقی هستیم. بنابراین، هیوندای به سطح ایمنی و رفاهی این خودرو نیز اهمیت داده و همه‌چیز را فدای ارزانی یا کوچکی خودرو نکرده است.

صفحه‌نمایش بزرگی در وسط داشبورد برای نمایش اطلاعات و سرگرمی نصب شده. جلو آمپرها کاملا دیجیتالی هستند که برای یک کراس‌اوور اقتصادی، راضی‌کننده است.

هیوندای قصد دارد در سال ۲۰۲۳ نسخه برقی این کراس‌اوور را هم روانه بازار کند. پیش‌بینی می‌شود هیوندای کسپر در بازارهایی مانند هندوستان یا کره جنوبی از ابتدای ماه آینده عرضه شود و رقیب خودروهای با اندازه مشابهی مانند تاتا پانچ، سوزوکی ایگنیس، رنو کویید و نیسان مگنایت باشد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…
منبع topgear
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5