پژو ۲۰۷ صندوقدار چه تفاوت‌هایی با پژو ۲۰۶ صندوقدار دارد؟

0

ایران خودرو اولین سدان‌های پژو ۲۰۷ را در سال ۱۳۹۷ وارد بازار کرد و اکنون کم‌کم این پژو دارد به فهرست خودروهای پرفروش و معامله بازار تبدیل می‌شود.

مشخصات پژو ۲۰۷ صندوقدار تولیدی ایران خودرو با نمونه اصلی که به نام Peugeot 207 Sedan معروف است؛ تفاوت‌هایی اساسی دارد. این مدل پژو در چراغ‌های جلو و عقب، آیینه‌ها و رینگ‌ها تفاوت‌هایی با مدل هاچ‌بک دارد.

پژو ۲۰۶ صندوقدار برای سال‌های متمادی در بازار ایران جزو پرفروش‌ترین خودروها بوده و اکنون ایران خودرو به آرامی در حال جایگزینی پژو ۲۰۷ صندوقدار با آن است.

پژو ۲۰۷ ایرانیزه شاهد مانیتور لمسی، غربیلک فرمان جدید با دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، دی‌لایت، دوربین و سنسور عقب هستیم و مدل صندوقدار آینه‌های تاشو و فرمان برقی هم دارد.

حالا شاید پرسش اصلی خریداران خودرو در بازار این است که پژو ۲۰۷ صندوقدار چه تفاوت‌هایی با پژو ۲۰۶ صندوقدار دارد؟ به زبان دیگر، چه مزایا و ارزش افزوده بیشتری دارد که با قیمت بسیار بالاتری به فروش می‌رسد؟

طراحی ظاهری

پلتفرم هر دو خودروی پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ مشابه هم است ولی مسلما طراحی پژو ۲۰۷ به‌روزتر و بهتر است. همان‌طور که گفتیم چراغ‌های جلو و عقب، سپرهای و درب موتور، رینگ‌ها و برخی تفاوت‌های ظاهری در پژو ۲۰۷ دیده می‌شوند. یک بال به صندوق افزوده شده است تا شاید کمی متفاوت از ۲۰۶ شود.

به طور کلی، افزوده شدن صندوق به پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ظاهرشان را خراب می‌کند. درباره پژو ۲۰۷ هم این موضوع کاملا صادق است و نتیجه خوبی رقم نمی‌زند. هرچه‌قدر نمای جلویی این خودرو شیک و دلچسب است؛ وقتی به صندوق این خودرو نگاه می‌کنید؛ شاید در اوایل متفاوت و جذاب باشد ولی باز هم جالب نیست.

طراحی داخلی پژو ۲۰۷ هم پخته‌تر و زیباتر از پژو ۲۰۶ است و با استفاده از امکانات و متریال ایرانی ساخته شده است که با نمونه خارجی تفاوت‌هایی دارد. داخل پژو ۲۰۷ بسیار شبیه به داخل کابین خودروی رانا است.

کیفیت داشبورد زیاد مطلوب نیست و سرتاسر از پلاستیکی خشک نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر استفاده شده است اما اضافه شدن صفحه نمایشگر به بخش میانی داشبورد تا حدودی حس مواجه شدن با یک خودرو مدرن را به سرنشینان منتقل می کند.

مشخصات فنی

موتور پژو ۲۰۷ نیز مانند پژو ۲۰۶ است. موتور TU5 با حجم ۱.۶ لیتری و قدرت ۱۰۵ اسب بخار در گشتاور ۵۸۰۰ دور بر دقیقه و گیربکس دستی تازه که از چرخ‌دهنده‌های مشترک با گیربکس ۴۰۵ استفاده می‌کند.

در سال‌های اخیر، موتورهای TU5 ایرانی در زمینه شتاب و کشش دچار افت شدند و با مدل‌های قدیمی مقابل مقایسه نیستند. وقتی پشت خودروی پژو ۲۰۷ صندوقدار بنشینید و قبلا هم پژو ۲۰۶ داشته باشید؛ متوجه این افت و تفاوت قدرت موتور می‌شوید.

در مدل‌های اتوماتیک از گیربکس خالص این خودرو یا همان AL4 استفاده شده است که از یک سو مزیتی است ولی این دفعه با موتور TU5 هماهنگی کاملی ندارد و با افزایش دما و استهلاک دچار وقفه و تاخیر و ضربه می شود.

بنابراین؛ شاید روی کاغذ پژو ۲۰۷ صندوقدار تفاوتی با اسلاف خود نداشته باشد اما در عمل می‌توان گفت که متاسفانه شاهد پس‌رفت کیفی و عملکردی این خودرو بوده‌ایم و تنها مورد مثبت، جایگزین شدن پمپ هیدرولیک مکانیکی مجموعه فرمان با سیستم کمکی برقی است که احتمالا باعث صرفه‌جویی اندکی در هدر رفت توان موتور می‌شود.

یک مزیت پژو ۲۰۷ که در مدل‌های قبلی هم مشاهده کردیم؛ هندلینگ و قدرت ترمزها است که قطعا یکی از بهترین‌ها در کلاس خودروهای ایرانی است.

چرا باید ۵۰ میلیون تومان بیشتر بدهیم؟

تقریبا تفاوت قیمت پژو ۲۰۷ صندوقدار با پژو ۲۰۶ صندوقدار در بازار ایران حدود ۵۰ میلیون تومان است. البته، همان‌طور که می‌دانید قیمت‌ها روزانه و ساعتی افزایش و کاهش پیدا می‌کنند و شاید ساعتی پس از انتشار این مطلب، تفاوت قیمتی این دو مدل خودرو خیلی بیشتر شده باشد.

اما سوال اصلی این است که چرا باید این مقدار هزینه نسبتا زیاد را برای پژو ۲۰۷ صندوقدار بدهیم؟ در یک کلام می‌شود گفت از نظر فنی برای هیچ و از نظر ظاهری برای سلیقه و متفاوت بودن خودمان!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5