تحصیل بدون کنکور در دانشگاه ها

0

رپورتاژ

تا همین چند سال پیش ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در مقاطع تحصیلی مختلف تنها منوط به شرکت فرد در آزمون سراسری سخت و طاقت فرسا بود. در نتیجه، داوطلبان و دانش آموزان مجبور به تحمل سختی های بسیاری برای پشت سر گذاشتن این آزمون مهم و سرنوشت ساز بودند. اما در حال حاضر و به لطف وجود رشته های بدون کنکور در میان رشته های با آزمون دیگر از سختی، ترس و اضطراب اثری دیده نمی شود. حالا افرادی که از کنکور سراسری دانشگاه ها هراس داشتند، بنا به دلایلی مؤفق به قبولی در آن نبودند و یا به علت گرفتاری ها و درگیری های پیش آمده فرصت مطالعه دروس مربوط به کنکور در مقاطع مختلف را نداشتند می توانند شانس خود را در دروه های بدون آزمون و در رشته های بدون کنکور امتحان کنند. باید عرض کنیم که امکان تحصیل در رشته های بدون کنکور در ایران برای تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و همینطور دوره دکتری برای دانشجویان و داوطلبان فراهم شده است. در این مقاله، بنا به اهمیت قصد داریم در مورد مباحثی از جمله کارشناسی ارشد بدون کنکور ، پزشکی بدون کنکور و بنا به درخواست های مکررر داوطلبان برای تحصیل در پرستاری بدون کنکور توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم. در واقع تصمیم داریم به این موضوع بپردازیم که تحصیل در کارشناسی ارشد بدون کنکور با چه شرایطی همراه است و یا این که آیا امکان تحصیل در پزشکی بدون کنکور و پرستاری بدون کنکور نیز به علت پر طرفدار بدون این رشته ها برای علاقمندان فراهم شده است یا خیر.

کارشناسی ارشد بدون کنکور

با توجه به افزایش بی شمار آمار علاقمندان به ادامه تحصیلات دانشگاهی در دوره کارشناسی ارشد شمار زیادی از این قبیل افراد خواستار تحصیل کارشناسی ارشد بدون کنکور در مراکز دانشگاهی مختلف هستند. اما باید بدانید که شرایط ثبت نام و ورود به این دوره به این آسانی که بسیاری از افراد تصورش را می کنند نیست و تنها به یک شرط فرصت تحصیل در کارشناسی ارشد بدون کنکور در اختیار متقاضی قرار می گیرد. در واقع به یک شرط فرصت تحصیل در کارشناسی ارشد بدون کنکور در اختیار متقاضی قرار می گیرد. در واقع تنها دانشجویان دارای استعداد درخشان می توانند فرصت تحصیل کارشناسی ارشد بدون کنکور را آن هم در دانشگاه های روزانه را در اختیار داشته باشند. البته این نوع پذیرش نیز با شرایط و قوانین خاص خودش از جمله فارغ التحصیل شدن حداکثر بعد  از 8 سال نیمسال تحصیلی، داشتن رتبه اول تا پانزدهم در المپیادهای علمی-دانشجویی برای هر یک از متقاضیان و دانشجویان همراه است. در مورد رشته های ارشد بدون کنکور نیز باید بگوییم که این رشته ها طیف وسیعی از رشته های ارشد بدون کنکور غیر علوم انسانی و علوم انسانی را شامل می شود. ثبت نام در ارشد بدون کنکور به این صورت انجام می شود که هر داوطلب با توجه به زمان های از قبل تعیین شده از طرف هر کی از دانشگاه ها باید به سایت مربوطه رجوع کند و اقدام به ثبت نام ارشد بدون کنکور و همین طور بارگذاری مدارکی چند نماید. دقت داشته باشید که کلیه متقاضیان شرکت و پذیرش در ارشد بدون کنکور در زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور و بارگذاری اطلاعات و مدارک باید مبلغی را نیز جهت ثبت نام ارشد بدون کنکور پرداخت نمایند.

در مورد پزشکی بدون کنکور چه می دانید؟

تحصیل در رشته پزشکی همواره از آرزوهای بزرگ و شاید دست نیافتنی بسیاری از داوطلبان و دانش آموزان بالاخص دانش آموزان گروه آزمایشی علوم تجربی به شمار می رود. به طور قطع به یقین از جمله علت های این امر می تواند موقعیت شغلی بی نظیر و درآمد وسوسه انگیز حرفه پزشکی باشد. البته باید اشاره کنیم که رشته پزشکی در کشورهایی از جمله سوئد، انگلیس، کانادا و غیره نیز طرفداران پروپاقرص زیادی دارد. داوطلبانی که تمایل به قبولی و تحصیل در رشته پزشکی را دارند باید کفش آهنی بپوشند و تمام سعی خود را برای پشت سر گذاشتن رقبای خود و عبور از این مرحله سخت و طاقت فرسا به کار بگیرند. اما سؤالی که در این جا ممکن است برای شما و یا دوستانتان مطرح شود این است که آیا می توان کمی راحت تر و بدون شرکت در آزمون نفس گیر کنکور سراسری گروه تجربی به تحصیل در پزشکی پرداخت؟ در پاسخ به این سؤال باید عرض کنیم که تحصیل پزشکی بدون کنکور برای هر داوطلب در صورت وجود شرایطی خاص و با رعایت قوانینی برای وی میسر است و در غیر اینصورت فرد مجبور به شرکت در آزمون سراسری گروه تجربی است.

از جمله مهم ترین شروط تحصیل در رشته پزشکی بدون شرکت در آزمون سراسری برخورداری از مدرک پیش دانشگاهی و همین طور دیپلم در گروه آزمایشی تجربی و ریاضی است و باقی رشته های تحصیلی امکان ثبت نام و تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور را ندارندو البته باید متذکر شویم که هیچ فردی نمی تواند اقدام به تحصیل پزشکی بدون آزمون در ایران نماید و این امکان تنها در خارج از کشور برای داوطلب فراهم است. در حقیقت، فرد باید با عزیمت به خارج از کشور به تحصیل در پزشکی بدون آزمون بپردازد و تا اتمام دوره تحصیلی خود به هیچ وجه امکان گرفتن انتقالی به یکی از دانشگاه های ایران و بازگشت به کشور برای وی میسر نیست. در صورتی که تا چندی قبل هر فرد می توانست بعد از گذراندن 72 واحد درسی در رشته پزشکی در خارج از کشور و در یکی از دانشگاه های معتبر و مورد تأیید وزارت علوم به ایران بازگردد و تحصیلات خودش را در یکی از دانشگاه های ایران در رشته پزشکی به اتمام برساند.

در مورد پرستاری بدون کنکور چه می دانید؟

این روزها رشته پرستاری یه یکی از خاص ترین و پرطرفدارترین رشته های گروه تجربی در میان داوطلبان تبدیل شده است و در واقع پرستاران همواره از جمله اعضاء کلیدی و مهم در هر جامعه به شمار می روند. حتماٌ در جریان هستید که فرآیند ورود به دانشگاه های کشور اعم ار دانشگاه آزاد، روزانه، پیام نور و غیره بسیار آسان تر شده است و فقط با توجه به معدل دوران دبیرستان می توان راه خود را به دانشگاه باز کرد. اما سؤالی که حتی ممکن است ذهن شما را تیز درگیر کرده باشد این است که آیا امکان تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور نیز برای علاقمندان وجود دارد و یا هنوز هم دروس سخت تجربی و در کنار آن کنکور سراسری را تحمل کرد؟ در جواب باید بگوییم که متأسفانه امکان تحصیل پرستاری بدون آزمون در ایران به هیچ وجه برای افراد علاقمند وجود ندارد و هر فرد برای تحصیل در دوره بدون آزمون پرستاری باید قصد رفتن به خارج از ایران را بکنند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.