پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان؛ گالری عکس

0

علیرغم اینکه صنعت دیجیتال هر روز بخش بیشتری از صنعت چاپ کتاب را تسخیر می‌کند، اما هنوز هم چاپ کاغذی کتاب و خرید آن طرفداران زیادی دارد. نگاهی به ده کتاب پرفروش‌ تاریخ در این نوشته می‌اندازیم:


انجیل

انجیل، کتاب مقدس مسیحیان با فروش بین ۲ تا ۳ میلیارد جلد، پرفروش‌ترین کتاب تاریخ بشر است. انجیل به معنی خبر خوش یا مژده است. این کتاب به تمام زبان‌های دنیا ترجمه شده است.

نقل‌ قول‌هایی از مائو تسه تونگ

کتاب نقل‌ قول‌هایی از مائو تسه تونگ، رهبر انقلاب چین با بیش از یک میلیارد جلد در رتبه دوم پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ قرار دارد. این کتاب در دوران “انقلاب فرهنگی” بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۶ نوشته شده است و هر چینی موظف بود یک جلد از آن را داشته باشد.

قرآن کریم

قرآن، کتاب مقدس مسلمانان با فروش نزدیک به یک میلیارد جلد در رتبه سوم پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ قرار دارند. قرآن در باور مسلمانان سخنان خداست که به صورت وحی از سوی او توسط جبرئیل بر پیامبر اسلام، محمد بن عبدالله، نازل گردیده‌است. کتاب قرآن به ۳۰ جزء تقسیم شده و دارای ۱۱۴ سوره است.

دن کیشوت

کتاب دن‌ کیشوت نوشته میگل سروانتس با فروش ۵۰۰ میلیون جلد از سال ۱۶۰۵ میلادی تاکنون چهارمین کتاب پرفروش تاریخ بشر است. دن کیشوت داستان فردی دچار توهم است که دشمنان فرضی را در برابر خود می‌بیند. او به همراه خدمتکارش، سانچو به سفرهای طولانی می‌رود و با کارهایش هدفی جز نجات مردم از ظلم و استبداد حاکمان ظالم ندارد.

مانیفست حزب کمونیست

کتاب مانیفست حزب کمونیست، نوشته کارل مارکس و فریدریش انگلس که در سال ۱۸۴۸ میلادی منتشر شد و با فروش تقریبا ۵۰۰ میلیون جلد در رتبه پنجم پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ قرار دارد. تز اصلی این کتاب چگونگی سرنگونی سرمایه‌داری (کاپیتالیسم) با عمل انقلابی طبقه کارگر (پرولتاریا) و حرکت بسوی جامعه بی‌طبقه است.

اشعار مائو

کتاب اشعار مائو، رهبر حزب کمونیست و انقلاب چین که در سال ۱۹۶۶ منتشر شده است با فروش تقریبا ۴۰۰ میلیون جلد در رتبه ششم پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار دارد. در شعر اول این مجموعه با عنوان “چانگ” آمده: «در سرمای پاییز تنها/ بر فراز جزیره نارنجی ایستاده‌‌ام/ رود هسیانگ به سوی شمال جاریست/ از میان بیشه‌‌های انبوه/ هزاران تپه سرخ را می‌‌بینم و/ صدها قایق در آب‌‌های بلوری شناورند.»

داستان دو شهر

کتاب داستان دو شهر نوشته چارلز دیکنز که در سال ۱۸۵۹ میلادی منتشر شده با فروش ۲۰۰ میلیون جلد در رتبه هفتم پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار دارد. این رمان در چاپ‌های هفتگی و بتدریج منتشر شد و داستانش در لندن و پاریس قبل و در طول انقلاب فرانسه رخ می‌دهد.

پیشاهنگی برای پسران

کتاب “پیشاهنگی برای پسران” نوشته رابرت بیدن پاول که در سال ۱۹۰۸ میلادی منتشر شد با فروش بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه در رتبه هشتم قرار دارد. پدر پیشاهنگی معتقد بود که باید نوجوانان را در گرو‌ه‌های کوچک ۶ تا ۷ نفره به رهبری یکی از پسران سازماندهی کرد و با آموزش مهارت‌ها باعث ورزیدگی و بالارفتن اعتماد بنفس آنان شد.

ارباب حلقه‌ها

کتاب ارباب حلقه‌ها اثر جان آر. آر. تالکین با فروش تقریبا ۱۵۰ میلیون جلد یکی از موفق‌ترین کتاب‌های نوشته شده در قرن بیستم است که در رتبه نهم جای گرفته. این رمان که به سبک خیال پردازی حماسی است طی ۱۲ سال از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹ نگارش شده است. این مجموعه داستان ادامهٔ اثر پیشین تالکین با نام “هابیت” است که در سه جلد “یاران حلقه”، “دو برج” و “بازگشت پادشاه” به چاپ رسیده است.

شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری که نخستین‌بار در سال ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شد با فروش ۱۴۰ میلیون نسخه در میان ده کتاب برتر تاریخ جای گرفته است. این کتاب به بیش از ۳۰۰ زبان و گویش ترجمه شده است. قهرمان داستان، خلبانی بی‌نام است که پس از فرود در کویر با پسر کوچکی که از سیارکی دوردست آمده آشنا می‌شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.