سیستم‌عامل هارمونی معرفی شد: جایگزین احتمالی اندروید با سرعت و امنیت بهتر

0

شرکت هواوی در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود به طور رسمی از سیستم‌عامل HarmonyOS رونمایی کرد. سیستم‌عاملی که در ماه‌های اخیر و پس از تشدید تحریم‌های ایالات متحده بر ضد هواوی، بارها به گوش رسید و گفته می‌شود جایگزین اندروید خواهد شد.

ریچارد یو، مدیرعامل گروه کسب‌وکار محصولات هواوی با معرفی سیستم‌عامل «هارمونی»، آن را سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت نام برده و تایید کرد از اندروید سریع‌تر و امن‌تر است.

در کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی، ویژگی‌ها و امکانات این سیستم‌عامل به صورت تخصصی برای حاضرین تشریح شد. از جمله اینکه «هارمونی» یک سیستم‌عامل مبتنی بر ریزهسته (میکرو کرنل) است که با گذشت زمان قدیمی نمی‌شود و در همه بخش‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

سیستم‌عامل هارمونی متن‌باز بوده و امکان نصب روی انواع دستگاه‌های همراه و هوشمند را دارد. پیش‌تر، مدیران هواوی اعلام کرده بودند سیستم‌عامل اختصاصی آن‌ها برای تصب روی انواع گجت‌ها و دستگاه‌های خانه‌های هوشمند و اینترنت اشیا از جمله پوشیدنی‌ها، بلندگوها، دستگاه‌های درون خودروها و نمایشگرها توسعه داده شده است.

اما اگر گوگل اجازه استفاده از اکوسیستم اندروید را ندهد؛ سیستم‌عامل هارمونی جایگزین اندروید روی اسمارت‌فون‌ها هم خواهد شد. البته، هواوی تاکید دارد تا زمانی که بتواند از اندروید استفاده کند؛ هارمونی روی اسمارت‌فون‌ها نخواهد آمد و از اندروید پشتیبانی می‌کند.

به نظر می‌رسد؛ سیستم‌عامل هارمونی بیشتر با سیستم‌عامل فیوشای گوگل قابل مقایسه باشد که برای دستگاه‌های هوشمند توسعه داده شده و به‌زودی عرضه می‌شود.

بهتر از اندروید در کارایی و امنیت

چون هارمونی از معماری میکروکرنل استفاده می‌کند؛ امکان دسترسی به هسته و حساب کاربری ریشه (روت) آن وجود ندارد و در نتیجه با سرعت بیشتری اجرا می‌شود. افزون بر این، از مکانیزم‌ها و تاییدهای رسمی ریاضی برای مسایل امنیتی و تشخیص آسیب‌پذیری‌ها استفاده می‌کند.

هواوی می‌گوید سیستم‌عامل هارمونی بسیار سبک است ولی از نظر عملکردی بهتر از اندروید عمل خواهد کرد. مثلا، این سیستم‌عامل می‌تواند منابع سخت‌افزاری و سیستمی را با استفاده از تحلیل‌های آنی و پیش‌بینی سناریوهای آینده به اپلیکیشن‌ها و درخواست‌ها تخصیص دهد.

این سیستم عامل ترکیبی از هسته لینوکس، سیستم عامل لایت هواوی و همچنین ریزهسته خود را دارد با این حال نسخه ۲.۰ آن که قرار است در سال ۲۰۲۰ از راه برسد تنها ریز هسته هارمونی را در خود دارد و میتوان آن نسخه را هارمونی واقعی خواند.

هواوی توسعه سیستم‌عامل هارمونی را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده و اکنون برای نصب روی نمایشگرهای هوشمند این شرکت آماده است. هواوی گفت این سیستم‌عامل روی دستگاه‌هایی مانند هواوی ویژن نصب شده و تا پیش از پایان سال وارد بازار خواهد شد.

اگرچه در اسلایدهای معرفی سیستم‌عامل هارمونی، هیچ نامی از اسمارت‌فون‌ها دیده نشد ولی مدیران هواوی تاکید کردند این سیستم‌عامل هر زمان و روی هر دستگاهی که لازم باشد؛ قابل استفاده است.

به این روش، هواوی هم سیستم‌عامل اختصاصی خودش را معرفی کرد و البته سعی کرد مدیران گوگل را تحریک نکند و هم برای دولت امریکا شاخ و شانه کشید که آمادگی فشارهای بیشتر را دارد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5