شاید سیستم‌عامل هارمونی هواوی را روی گوشی‌های شیائومی، اوپو و ویوو هم ببینید

نسخه بتای دو هارمونی ناامیدکننده ظاهر شده است ولی هواوی چشم‌انداز بسیار بزرگی برایش دارد

0

در پاسخ به تحریم‌ها و ممنوعیت‌های ایالات متحده برای شرکت هواوی، این غول چینی همه تلاش خود را به کار گرفته تا از وابستگی به پلتفرم سیستم‌عاملی اندروید گوگل خارج شود یا آن را به حداقل برساند.

هواوی یک تلاش گسترده و حماسه‌گونه را برای توسعه سیستم‌عامل موبایل و اینترنت اشیا Harmony OS آغاز کرده و دورنمای آن را نه فقط روی گوشی و تجهیزات هوشمند خودش، برای برای همه بازارهای گجت‌های هوشمند می‌بیند.

اکنون، شایعاتی به گوش می‌رسد که هواوی می‌خواهد پلتفرم سیستم‌عاملی جدید خود روی اسمارت‌فون‌های دیگر برندهای چینی هم توسعه دهد؛ از جمله برخی از رقبای اصلی خود در بازار چین و بازارهای کشورهای دیگر!

اگر Harmony OS 2.0 Beta را آزمایش کرده باشید؛ احتمالا این شایعات را باور نخواهید کرد و محال به نظر می‌رسد. البته، هواوی می‌گوید این نسخه، تمام چشم‌انداز او برای این سیستم‌عامل نیست. نسخه‌ای از هارمونی بتای ۲ که به توسعه‌دهنده‌ها داده شود؛ بسیار شبیه به اندروید ولی با یک پوسته سفارشی کم عمق بود.

این برای توسعه‌دهده‌ها و کاربران خوب است؛ چون به راحتی می‌توانند از اندروید به هارمونی سوئیچ کنند و دردسرهای سختی نخواهند داشت ولی تجربه کاربری بزرگ و جدیدی که هواوی نوید می‌دهد را بسیار کم‌رنگ می‌کند.

دلایل پذیرش و رد هارمونی

یکی از محدودیت‌های سیستم‌عامل هارمونی در ارتباط با گوشی‌های تلفن همراه است. اساسا، این سیستم‌عامل طوری توسعه یافته است که با پردازنده‌های HiSilicon Kirin خود هواوی کار کند. اندروید دارای بخش‌هایی است که اجازه سازگاری با انواع تراشه‌های مرکزی شرکت‌های کوالکام، مدیاتک و غیره را می‌دهد و به همین دلیل، امکان اجرای آن روی اکثر گوشی‌های جهان وجود دارد.

البته، اخیرا گزارشی منتشر شده است که می‌گوید سیستم‌عامل هارمونی برای پلتفرم‌های کوالکام و مدیاتک نیز در حال توسعه است. یعنی می‌تواند روی گوشی‌های پرچم‌داری غیر از شرکت هواوی هم اجرا شود. در این گزارش اشاره شده شرکت‌های سازنده گوشی در چین هم چندان بی‌میل نیستند که از سیستم‌عامل هارمونی هواوی برای اسمارت‌فون‌های خود استفاده کنند.

این تصور چندان هم دور از واقع نیست؛ چون هم‌اکنون شرکت‌های شیائومی، اوپو و ویوو، نسخه‌های اندروید بدون مجوز گوگل را در چین اجرا می‌کنند.

این موضوع را می‌توان از جنبه‌های مختلفی بررسی کرد. ما در بالا فقط در حوزه گوشی‌های تلفن همراه صحبت کردیم ولی سیستم‌عامل هارمونی ذاتا برای همه دستگاه‌های هوشمند توسعه داده می‌شود.

اگر قرار باشد سیستم‌عامل اختصاصی هواوی فقط یک پوسته متفاوت نسبت به اندروید داشته باشد؛ دلیل بزرگ و محکمی برای کوچ سازندگان گوشی چینی از اندروید به هارمونی نخواهد بود. حتی شاید این تغییرات منطقی هم نباشد. اگر هم واقعا در سال‌های آینده چنین اتفاقی رخ دهد؛ می‌تواند یک ضرر و فشار بزرگی برای گوگل باشد تا حداقل حضور خود در بازار چین را هم از دست بدهد.

آنچه که مشهود است؛ چنین اتفاقی در آینده‌ای نزدیک رخ نمی‌دهد و ما داریم درباره ۵ سال آینده صحبت می‌کنیم!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…
منبع slashgear
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.