به‌زودی دیگر نخواهید توانست فیلم‌های جعلی دیپ‌فیک را از فیلم‌های واقعی تشخیص بدهید

0

فیلم‌های دیپ‌فیک در یک سال گذشته رشد چشمگیری از نظر فنی داشته و بسیار واقعی‌تر شدند اما هنوز دارای علایمی به‌ویژه در کلام و گفتار هستند که از نسخه اصلی فیلم قابل تشخیص خواهند بود.

اما اکنون یک پیشگام این فناوری می‌گوید به‌زودی تصویر و فیلم‌های دیپ‌فیک «کاملا واقعی» می‌شوند؛ به‌طوری‌که در مدت ۶ ماه و نهایتا ۱۲ ماه دیگر تشخیص فیلم‌های دیپ‌فیک بسیار سخت است.

دیپ‌فیک یک فناوری و تکنیک دستکاری تصاویر و فیلم‌ها با استفاده از یادگیری ماشینی است. در این تکنیک سعی می‌کنند چهره یک بازیگر را روی فیلم اصلی قرار دهند یا بازیگر و فرد مشهوری را در سکانسی از فیلم دیگری بسازند. البته، فیلم‌های جعلی هم درباره بزرگان دنیای سیاست و اقتصاد ساخته شده است.

برخی از این فیلم‌ها صرف سرگرمی و خنده یا دست انداختن افراد ساخته می‌شوند اما برخی دیگر مقاصد باج‌خواهی، ترور شخصیت و حمله سایبری دارند. یک زمانی این فناوری فقط در دست افراد خبره معدودی بود ولی اکنون انواع اپلیکیشن‌ها و سایت‌های ساخت فیلم‌های دیپ‌فیک راه‌اندازی شده است و عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

هائو لی (Hao Li)، استادیار علوم کامپیوتری در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تاکید می‌کند فعلا تشخیص فیلم‌های دیپ‌فیک آسان است و با یک چشم غیرمسلح هم می‌توان آن‌ها را شناخت. البته، در این مدت کارهای بسیار تمیز و واقعا متقادعدکننده‌ای انجام شده که البته برایشان زحمت زیادی کشیده شده است.

آن چیزی که این استاد بزرگ دانشگاه و یکی از پیشگامان فناوری دیپ‌فیک می‌گوید و به نظر نگران‌کننده است؛ به‌زودی رسیدن به نقطه‌ای است که دیگر هیچ راهی (حتی با عمیق‌ترین روش‌ها) برای تشخیص یک فیلم دیپ‌فیک نداریم. بنابرانی از همین حالا، باید به دنبال راه‌حل‌های دیگری برای تشخیص واقعی و اصل بودن یک فیلم باشیم.

به دنبال روش‌هایی بهتر

هفته گذشته، در کنفرانس EmTech MIT که توسط نشریه MIT Technology Review برگزار شد؛ هائو لی یک فیلم دیپ‌فیک از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نشان داد تا ثابت کند صحنه‌های واقعی و مجازی از هم قابل تشخیص و جداسازی نیستند.

در این کنفرانس چندین فیلم و تصویر دیپ‌فیک به حاضران نمایش داده می‌شود و بسیاری از آن‌ها گول می‌خورند و تصور می‌کنند این تصاویر و فیلم‌ها واقعی هستند. لی می‌گوید فناوری دیپ‌فیک فقط چند سال تا رسیدن به این نقطه فاصله دارد.

ماه گذشته، اپلیکیشن دیپ‌فیک  Zao در چین عرضه شد که به کاربران اجازه می‌داد چهره خودشان را روی محبوب‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی قرار دهند. این اپلیکیشن خیلی زود گرفتار مسایل حقوقی و حریم خصوصی شد و شکایت‌هایی از آن به دست دادگاه‌ها رسید.

ماه گذشته هم شرکت مایکروسافت با همکاری چندین دانشگاه سعی کرد فناوری‌های تشخیص دیپ‌فیک خود را بهبود دهد. برخی از این دانشگاه‌های همکاری مایکروسافت، سابقه همکاری با فیسبوک را در سیستم‌های تشخیص چهره این شبکه اجتماعی دارند.

فناوری دیپ‌فیک برای شرکت‌ها و کسب‌وکارها ارزش‌آفرین است و کمک می‌کند کاربران را بهتر شناسایی کنند. در نهایت، پروفسور لی می‌گوید در آینده نیاز به روش‌های بهتری برای شناسایی فیلم‌های دیپ‌فیک داریم.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5