کامپیوتر کوانتومی گوگل جلوه‌گری کرد و برتری خود را به رخ کشید: حل مسئله‌ای که ابررایانه‌های امروزی نمی‌توانند حل کنند!

0

گوگل گزارش داد کامپیوتر کوانتومی ساخته است که قدرتمندتر از هر ابررایانه در دنیا است و می‌تواند مسئله‌های محاسباتی را حل کند که از توانایی قوی‌ترین کامپیوترهای جهان نیز خارج است.

روز جمعه روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد یک مقاله تحقیقاتی از گوگل به تازگی منتشر شده که نشان می‌دهد یک پردازنده کامپیوتر کوانتومی می‌تواند محاسبه‌ای را در مدت زمانی کمی بیش از ۳ دقیقه انجام دهد که قدرتمندترین کامپیوترهای تجاری دنیا (برای نمونه ماشین Summit آی‌بی‌ام) در ۱۰ هزار سال انجام می‌دهند.

این کامپیوتر کوانتومی موفق شده است در ۲۰۰ ثانیه بررسی کند یک سیستم تولیدکننده اعداد تصادفی واقعا درست کار می‌کند یا خیر!

در این گزارش اعلام شده گوگل اصطلاحا به مرز چپرگی کوانتومی (quantum supremacy) رسیده است. چون کامپیوتر کوانتومی جدید این شرکت می‌تواند مسئله‌ای را حل کند که در حالت عادی غیرقابل حل است.

روزنامه فایننشال تایمز می‌نویسد اگر خبر گوگل درست باشد؛ اولین محاسبه‌ای است که به طور کامل توسط یک پردازنده محاسباتی کوانتومی در جهان انجام شده است. این ادعایی است که محققان گوگل نیز در مقاله خود تاکید کردند و می‌گویند اکنون قوی‌ترین کامپیوتر جهان را ساختند.

حل پیچیده‌ترین مسئله‌های دنیا در آینده‌ای نزدیک

گوگل در ماه مارس ۲۰۱۸ از تراشه کوانتومی ۷۲ کیوبیتی Bristlecone خود رونمایی کرد. گوگل در آن زمان خوش‌بینانه گفت می‌تواند با این تراشه از ابررایانه‌های روتین پیشی بگیرد.

محاسبات کوانتومی در دنیای کنونی ارزش بسیار زیادی داشته و امکان بررسی میلیون‌ها حالت یک مسئله را در کسری از ثانیه فراهم می‌کند. از محاسبات کوانتومی می‌توان در شبیه‌سازی‌های فیزیکی و شیمی استفاده کرد. عمدتا این شبیه‌سازی‌ها توسط کامپیوترهای معمولی یا ابررایانه‌های فعلی دنیا امکان‌پذیر نبود یا ده‌ها سال طول می‌کشد که عملا شبیه غیرممکن است.

کامپیوترهای کوانتومی می‌توانند پیچیده‌ترین فرمول‌ها و مواد شیمیایی را شبیه‌سازی کنند تا به فرآیند تولید و ساخت داروها در پزشکی کمک شود. پنل‌های خورشیدی، خودران‌ها و هوش مصنوعی از دیگر حوزه‌هایی هستند که به انتظار کامپیوترهای کوانتومی نشستند.

اوایل همین هفته جاری میلادی، شرکت آی‌بی‌ام از کامپیوتر کوانتومی ۱۴ نانومتری خود رونمایی کرد که ۵۳ کیوبیتی بود. این کامپیوتر در ماه اکتبر در اختیار مشتریان آی‌بی‌ام قرار می‌گیرد.

افزون بر این، اپراتور مخابراتی AT&T نیز اعلام کرده است در حال کار روی یک کامپیوتر کوانتومی است یا فناوری مشابهی که به کامپیوترهای کوانتومی متصل می‌شود.

گفتنی است مقاله تحقیقاتی گوگل درباره جدیدترین کامپیوتر کوانتومی این شرکت ابتدا در سایت ناسا منتشر شده ولی سریعا برداشته شد. سپس، روزنامه فایننشال تایمز ان را به صورت یک مقاله علمی منتشر کرد که افراد عادی نیز بدان دسترسی ندارند و باید حق عضویت پرداخته باشند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5