چرا اپل فناوری که توسعه‌اش ۵ سال طول کشید را پس از ۴ سال رها کرد؟

0

هیچ تردیدی نیست که 3D Touch جزو کم‌ارزش‌ترین فناوری‌هایی است که اپل در یک دهه گذشته معرفی کرده است؛ اما هیچ‌کس جز خود اپل مقصر نیست!

3D Touch یک فناوری به اندازه کافی پیشرفته بود که شامل سنسورهای خاص تعبیه شده در صفحه‌نمایش آیفون می‌شد. این سنسورها می‌توانستند میزان فشاری که یک شخص با انگشت خود به صفحه‌نمایش آیفون وارد می‌کند را اندازه‌گیری کرده و سپس سیستم‌عامل iOS براساس این میزان فشار واکنش‌های مختلفی انجام دهد.

فناوری 3D Touch آیفون این امکان را به کاربران می‌داد که با ضربه زدن روی یک آیکون، اپلیکیشنی را باز کنند ولی با کمی فشار دادن روی همان آیکون، منوی میانبر یا منوی ویجت‌ها باز شود. قابلیت کاربردی که غالب کاربران آیفون عاشق آن بودند و به داشتن چنین قابلیتی روی اسمارت‌فون خود می‌بالیدند.

همیشه این‌طور بوده که اپل یک فناوری را توسعه دهد و شرکت‌های رقیب کپی کنند. اما تا کنون هیچ شرکتی موفق نشده 3D Touch را کپی کرده یا مشابه آن را به طور گسترده در محصولاتش بگنجاند.

می‌توانیم یک دلیل ساده برای این موضوع بیاوریم: شرکت‌های رقیب خیلی زود متوجه شدند 3D Touch اگرچه فناوری بسیار پیشرفته‌ای است ولی اصلا مفید نیست و ارزش حتی کپی کردن ندارد. اکنون، با عرضه آیفون‌های ۱۱ می‌توانیم بگوییم خود اپل هم متوجه شد این فناوری آینده‌دار نیست و پس از ۴ سال از عرضه آیفون 6s آن را به طور کامل کنار گذاشت.

در واقع، 3D Touch یک فناوری درخشان و مدرنی بود که یک سری مشکلات داشت و انتظار می‌رفت اپل آن‌ها را رفع کند نه اینکه به طور کامل کنار بگذارد و صورت مسئله را پاک کند.

بزرگ‌ترین مشکل این بود که اپل نمی‌دانست کجا باید 3D Touch کار کند و کجا این قابلیت فعال نباشد. این وضعیت برای اپل گیج‌کننده بود و معادله بسیار پیچیده‌ای روبروی خود می‌دید. مشکل بزرگ‌تر این بود که اپل فهمید این فناوری کاملا بی‌فایده است و باید کنار گذاشته شود.

زمانی که اپل در سال ۲۰۱۵ فناوری 3D Touch را عرضه کرد؛ تقریبا هر کاری که انجام می‌داد، پیش از این با چند لمس و ضربه در iOS امکان‌پذیر بود. همان زمان برخی از کارشناسان به اپل خرده گرفتند که چرا سال‌ها وقت و هزینه خود را صرف توسعه فناوری کرده که فقط یک سری کارها را ساده‌تر کند.

کاربران از تجربه لمس‌ها و ضربه‌های متعدد و طولانی راضی نبودند و اپل می‌خواست تجربه کاربری بهتری ارائه دهد.

۵ سال توسعه؛ ۴ سال استفاده

اپل در سال گذشته و با عرضه آیفون XR، فناوری 3D Touch را کنار گذاشت و امسال با رونمایی از آیفون‌های ۱۱ فهمیدیم که این فناوری به طور کامل حذف شده است.

پیش از این، مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد اپل پیش‌بینی کرده بود کوپرتینو در مراسم سپتامبر خود سه مدل آیفون جدید معرفی می‌کند که فقط یک مدل فاقد فناوری 3D Touch است. همان مدلی که قرار است با صفجه‌نمایش ۶.۳ اینچی LCD و قیمت ارزان‌تر جایگزین آیفون XR شود.

اما اپل ترجیح داد هر سه گوشی آیفون ۱۱ بدون 3D Touch معرفی شوند. هم‌اکنون، کاربران آیفون باید دوباره به لمس‌ها و ضربه‌های طولانی برای برخی کارها رجوع کنند. البته، iOS صدها ترفند کاربردی برای انجام میانبری کارها دارد که کاربران ازشان بی‌اطلاع هستند. تقریبا می‌توان گفت نیمی از عملکرد 3D Touch به صورت میانبرهایی باز هم در iOS موجود هستند.

خداحافظی با 3D Touch از این جهت اهمیت دارد که یک ویژگی ساده و کوچک نبود که اپل یک شبه اختراع کرده باشد و بعد تصمیم به حذف آن بگیرد. نگاهی به توییت‌های مهندسان اپل در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد توسعه 3D Touch بیش از ۵ سال طول کشیده و یک فناوری بنیادین و آینده‌نگر محسوب شده است.

به زبان ساده‌تر، اپل بیش از ۵ سال برای توسعه فناوری وقت صرف کرده ولی در کمتر از ۴ سال آن را کنار گذاشت. طرفداران 3D Touch می‌توانند حداقل در اپل واچ هنوز این ویژگی را استفاده کنند.

شاید هم ارزش و وجه تمایز شرکتی مانند اپل در همین تناقض‌ها نهفته باشد. شرکتی که دست به هر کاری می‌زند و حاضر است هر هزینه و توسعه‌ای هرچند طولانی مدت را انجام دهد تا تجربه کاربری بهتری برای کاربران فراهم شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.