دو سال طول کشید تا پزشکان بفهمند چرا استفراغ این زن متوقف نمی‌شود

0

زن 23 ساله‌ای وارد بیمارستان شد و مدام استفراغ داشت.

تقریباً دو سال بود که زن جوان تقریباً هر ماه با علائم مشابه حالت تهوع، درد شکم و استفراغ غیرقابل کنترل به اورژانس مراجعه می کرد.

پزشکان در ابتدا فکر می‌کردند که ناراحتی‌های بیمار ناشی از گاستروپارزی است، وضعیتی که معده به درستی تخلیه نمی‌شود. این اختلال گوارشی معمولاً افراد مبتلا به دیابت را تحت تأثیر قرار می دهد که این بیمار به آن مبتلا بود.

با این حال، مطالعات قبلی و اسکن‌های دستگاه گوارش او حالت عادی را نشان می‌داد و داروهای تجویز شده برای درمان گاستروپارزی کمکی به او نمی‌کرد.

بر اساس گزارشی که اخیراً در مجله آمریکایی گزارش‌های موردی American Journal of Case Reports  منتشر شده است، تنها زمانی که این زن به مصرف مکرر حشیش اشاره کرد، پزشکان او فکر تشخیص جدید به ذهنشان متبادر شد.

یک سرنخ کلیدی حمام آب گرم بود که علائم او را تسکین می‌داد

در یکی از آزمایش‌های اورژانسی، آزمایش ادرار بیمار برای حشیش مثبت شد و او به پزشکان گفت که حداقل پنج بار در هفته حشیش می‌کشد.

او گفت که دو روز قبل از آخرین ویزیتش در بیمارستان سیگار دارای حشیش کشیده است. اما سیگار کشیدن علائم او را کاهش نداد. در واقع، تنها چیزی که حال او را بهتر می‌کرد حمام آب گرم در خانه بود. (بسیاری از مردم از حشیش برای کاهش حالت تهوع استفاده می کنند، چه برای خماری یا علائم بیماری مزمن.)

نشان داده شده که در دوزهای پایین، این دارو در کمک به درمان حالت تهوع، به ویژه برای بیمارانی که تحت شیمی درمانی هستند، مؤثر است.

اما در دوزهای بالا، همیشه اینطور نیست. در این شرایط، پزشکان متوجه شدند که این دارو در واقع باعث ناراحتی گوارشی بیمار شده است.

پزشکان تشخیص دادند که این زن به سندرم استفراغ کانابینوئید (CHS) مبتلا است، بیماری‌ای که با حملات تهوع و استفراغ شدید در افرادی که مکرراً برای مدت طولانی از دوزهای بالای شاهدانه استفاده می‌کنند، همراه است.

یکی از ویژگی های کلیدی CHS این است که بیماران گزارش می‌دهند که حمام یا دوش آب گرم می تواند به تسکین علائم کمک کند. معلوم شده که مبتلایان ساعت ها در آب گرم می گذرانند تا حالت تهوع خود را تسکین دهند.

علائم بیمار با ترک حشیش متوقف شد تنها درمان دائمی برای CHS ترک حشیش است.

پس از تشخیص CHS، بیمار مشاوره دریافت کرد تا به او کمک کند مصرف حشیش را متوقف کند. او به مدت دو ماه موفق بود و در طی آن هیچ علامتی نداشت، اما با شروع مجدد مصرف حشیش، حالت تهوع و استفراغ دوباره برگشت.

پزشکان گفتند که پرونده این بیمار بر اهمیت در نظر گرفتن سابقه دارویی کامل برای همه بیماران، به ویژه بیمارانی که تهوع و استفراغ شدیدی را تجربه می کنند که تنها با دوش آب گرم یا حمام آب گرم فروکش می کند، تاکید می‌کند.

آنها می گویند که از آنجایی که استفاده تفریحی حشیش در 10 سال گذشته در 21 ایالت و واشنگتن دی سی قانونی شده است، پزشکان ممکن است بیماران بیشتری را با CHS در بخش اورژانس ببینند زیرا مصرف حشیش گسترده‌تر می‌شود.

این مقاله در اصل توسط Business Insider منتشر شده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5