۵ سال طول کشید تا این تصویر دیوانه‌کننده ۲.۵ گیگاپیکسلی از صورت فلکی شکارچی ثبت شود

0

ثبت عکسی از صورت فلکی شکارچی (Orion Constellation) (جبار یا اوریون هم گفته می‌شود) پروژه‌ای ۵ ساله با ۵۰۰ ساعت ویرایش و ۴۲ ساعت پردازش بود که از سال ۲۰۱۳ توسط عکاس نجومی به نام Matt Harbison شروع شد.

نتیجه نهایی این پروژه یک عکس دیوانه‌کننده ۲.۵ گیگاپیکسلی با دقت و جزئیات بالا است.

«هاربیسون» می‌گوید ایده ثبت این تصویر در سال ۲۰۱۳ کلید خورد و به طور عملی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد. طی ۵ سال، ۲۰۰ قطعه از هزاران عکس گرفته شده ساخت تا با ویرایش و پردازش تصویر به یک عکس نهایی از صورت فلکی شکارچی تبدیل شدند.

رویای کودکی

«هاربیسون» این عکس را عشق سال‌های طولانی به ستارگان می‌خواند و نام این پروژه را ORION گذاشته است. این عکاس در سال ۲۰۱۵ یک دوربین جدید مونو به نام QHY 16200 CCD پیدا کرد و پس از تحقیقات زیاد روی آن، در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت آن را خریداری و برای عکاسی از فضا استفاده کند.

«هاربیسون» می‌گوید در این پروژه به طور کامل متعهد به سنسور بوده است. دوربین QHY 16200 CCD APS-H یک چرخ فیلتر ۷ موقعیتی یکپارچه دارد که به طور ویژه برای عکاسی از نجوم ساخته شده است و اگر بتوانید آن را پیدا کنید؛ قیمتی ۴۸۰۰ دلاری دارد.

این عکاس قبلا تصاویری از سحابی Nebula در مقیاس ۱۰ و ۱۱ پیکسل گرفته بود ولی با دوربین QHY 16200 سراغ گرفتن تصاویری با مقیاس ۱.۶ پیکسل برای صورت فلکی شکارچی رفت.

او می‌گوید مطمئن بوده این تغییر سنسور و پیکسل می‌تواند ماهیت واقعی پشت فضای رازآلود را و آن رنگ‌ها و شکل‌های فضایی را نشان بدهد. او بیش از ۵ سال با صبر و حوصله مشغول گرفتن ۲۵۰۸ عکس مجزا از Orion Constellation بود و بعد بیش از ۵۰۰ ساعت برای ویرایش و ترکیب آن‌ها با یکدیگر صرف کرد.

همان‌طور که می‌دانید؛ گرفتن هزاران عکس از یک صورت فلکی به صدا شب عکاسی نیاز دارد. «هاربیسون» می‌گوید فارغ از چالش‌های نرم‌افزاری، برخی مشکلات سخت‌افزاری مداوم و شرایط جوی هم مطرح بودند. شرایط جوی شرث تنسی مدام تغییر می‌کرد و برخی شب‌ها برای عکاسی مناسب نبود.

هر شب باید همان موقعیت ستاره‌ها را پیدا کرد و عکاسی از شمال و جنوب تا شرق و غرب ادامه پیدا می‌کرد تا همه تصاویر در یک وضعیت شب گرفته شوند و بعد به صورت یک عکس یکپارچه دربیایند.

چالش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

«هاربیسون» در سال ۲۰۱۵ برای ویرایش این تصاویر از دستگاه مک پرو با دو پردازنده Xeon و ۶۴ گیگابایت رم استفاده کرده و اعتقاد دارد یکی از سریع‌ترین کامپیوترها تا رسیدن به پنل ۴۷ بوده ولی پس از احساس کرد مقدار رم دستگاه کم است.

پس از آن تا ۵ سال «هاربیسون» کامپیوترهای مختلف را برای رسیدن به یک عملکرد مناسب آزمایش کرد. ویرایش تصاویر تا ماه اوت ۲۰۲۰ طول کشید و در نهایت کامپیوتر جدید او یک AMD Threadripper با ۲۴ هسته و ۲۵۶ گیگابایت رم است.

در مجموع ۲۳ ساعت طول کشید تا ۲۰۰ قطعه از تصاویر مختلف عکاسی شده براساس نقشه‌های موجود صورت فلکی شکارچی تهیه و بعد ۱۹ ساعت طول کشید تا این قطعه‌ها درهم ادغام شوند و به صورت یک طرح موزاییکی کنار یکدیگر قرار بگیرند.

در نهایت، عکسی ۲.۵ گیگاپیکسلی از Orion Constellation با جزئیات ریز بسیار زیادی به دست آمده است که می‌تواند برای سال‌های طولانی مورد استفاده قرار بگیرد.

در ویرایش ۵۰۰ ساعته تصاویر از ترکیب نرم‌افزارهایی مانند Main Sequence Software و Sequence Generator Pro به همراه PHD2 Guiding و Pixinsight و Astro Pixel Processor و Adobe Photoshop استفاده شده است.

در زیر نسخه مقیاس شده برخی تصاویر کامپایلی را می‌بینید:

در اینجا هم دو تصویر می‌بینید که از بزرگنمایی تصویر اصلی حاصل می‌شوند و جزئیات در آن‌ها فوق‌العاده است:

کاری که «هاربیسون» انجام داده برای نجوم فوق‌العاده ارزشمند و ماندگار است. به جرات می‌توان گفت تنها عکسی است که جزئی‌ترین نکات در صورت فلکی جبار یا اوریون را به تصور کشیده و این چیزی جز تحقق یک رویای کودکی نبوده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.