چرا باید هر روز کامپیوتر خود را ری استارت کنیم؟

آموزش فعال‌سازی حالت خواب (Sleep) برای دستگاه‌های مختلف

0

در زندگی سه چیز قطعیت ندارند و نمی‌توان برای آن‌ها زمان مشخص کرد؛ مرگ، مالیات و ریستارت کامپیوتر هنگام بروز مشکل!

بسیاری از کاربران این تصور را دارند که باید زمانی یک کامپیوتر را خاموش و روشن کنند که یک مشکل بروز کرده باشد ولی باید بدانیم راه‌اندازی مجدد کامپیوتر به عملکرد روان آن کمک می‌کند و فضای زیادی از حافظه رم را آزاد خواهد کرد.

حتی اگر شما یک برنامه را بسته باشید؛ باز هم می‌تواند به حافظه رم فشار بیاورد. ریستارت و راه‌اندازی مجدد کامپیوتر باعث حل برخی از مشکلات جانبی و سخت‌افزاری می‌شود و در بسیاری از مواقع، می‌تواند کندی سیستم را رفع کند.

اما نکته اینجا است که ما باید چند بار کامپیوتر خود را ریستارت کنیم؟ در ادامه می‌خواهیم به صورت جزئی‌تر و دقیق‌تر تاثیرات ریستارت و ریبوت کامپیوتر را بررسی کنیم تا بفهمیم دقیقا چه زمانی باید این کار را انجام بدهیم:

کامپیوتر خود را وادار به شروع دوباره کنید

توصیه می‌کنیم حداقل هفته‌ای یک بار کامپیوتر خود را خاموش کنید. فرایند راه‌اندازی مجدد سیستم، همه‌چیز را وادار به شروع دوباره می‌کند؛ از پردازنده مرکزی گرفته تا حافظه رم و برنامه‌ها!

بسیاری از افراد با نگه داشتن کلید پاور، اقدام به خاموش کردن کامپیوتر خود می‌کنند. این روش می‌تواند فشار اضافی به سیستم وارد کند و عامل بروز مشکلاتی در آینده شود. بهترین روش، خاموش کردن نرم‌افزاری و از درون سیستم‌عامل است.

ریستارت شامل دو مرحله است: نخست، خاموش کردن کامپیوتر و سپس راه‌اندازی یا روشن شدن مجدد. وقتی کامپیوتر را ریستارت می‌کنید؛ به طور خودکار برق همه قطعات الکترونیکی قطع شده و دوباره آن‌ها روشن می‌شوند و شروع به کار می‌کنند. همین پروسه می‌تواند بسیاری از مشکلات سخت‌افزاری یا برخی ناسازگاری‌ها و عدم کارکرد درست یک بخش را رفع کند.

حتما تجربه کردید که در برخی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و سیستم‌عاملی، شما را وادار به ریبوت سیستم می‌کنند. کامپیوترهای جدید و همین‌طور نرم‌افزارهای امروزی کمتر نیاز به ریبوت سیستم دارند جز اینکه یک وصله امنیتی یا به‌روزرسانی عمده نرم‌افزاری صورت گرفته باشد.

فرسایش‌ها را کاهش دهید

کامپیوتر شما پر از قطعات متحرک است. پردازنده مرکزی آن که اساسا قلب کامپیوتر محسوب می‌شود؛ دارای فن است. کارت گرافیک هم به سیستم‌های خنک‌کننده و تهویه هوا مجهز است. اگرچه این روزها بیشتر کامپیوترها به درایوهای SSD مجهز شدند ولی باز شاهد استفاده گسترده از درایوهای HDD هستیم که درون آن دیسک‌های چرخان وجود دارد.

تمام این قطعات با گذشت زمان فرسوده می‌شوند و هرچه کامپیوتر خود را بیشتر روشن و فعال نگه دارید؛ طول عمر آن‌ها نیز کوتاه‌تر می‌شود.

برای جلوگیری از فرسایش بیشتر قطعات الکترونیکی، باید عادت کنید کامپیوتر خود را در دوره‌های بیشتری ریبوت کنید. اگر برای چند ساعت با کامپیوتر خود کار ندارید یا ترجیح می‌دهید همه کارها و نرم‌افزارها را نبندید؛ می‌توانید کامپیوتر را به حالت خواب یا Sleep ببرید.

حالت خواب بهتر است

مود خواب (Sleep) کامپیوتر شما را در حالت کم مصرف قرار می‌دهد. چرخش فن‌ها و سیستم خنک‌کننده متوقف شده و هارددیسک از کار می‌افتد. بنابراین، اوضاع بسیار بهتر از حالتی است که کامپیوتر روشن باقی بماند.

اما وقتی کامپیوتر در مودم Sleep است؛ برنامه‌ها در حافظه رم باقی می‌مانند و مثلا برگه‌های باز شده در مرورگر وب شما از بین نمی‌روند. هنگامی که کامپیوتر از خواب بیدار می‌شود؛ دوباره شما به همه برنامه‌ها، تنظیمات، برگه‌های مرورگر وب، اسناد باز شده، موسیقی و پخش فیلم دسترسی دارید.

برای قرار دادن کامپیوتر در مودم Sleep:

۱- بخش تنظیمات پاور (power options) را باز کنید. برای این کار در ویندوز ۱۰ باید مسیر Start > Settings > System > Power & sleep > Additional power settings را دنبال کنید.

۲- یکی از موارد زیر را انجام دهید:

اگر از دسکتاپ، تبلت یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنید؛ گزینه Choose را بزنید تا انتخاب کنید کلید پاور چه کاری انجام دهد. برای بردن دستگاه به حالت خواب در هنگامی که کلید پاور زده می‌شود باید گزینه Sleep > Save changes را انتخاب کنید.

اگر از لپ‌تاپ به تنهایی استفاده می‌کنید؛ گزینه Choose را زده و انتخاب کنید با بستن درب لپ‌تاپ چه اتفاقی بیفتد. برای رفتن لپ‌تاپ به حالت خواب باز تنظیم Sleep > Save changes را پیش بروید.

۳- هنگامی که می‌خواهید دستگاه را به خواب ببرید؛ در پی‌سی، تبلت و لپ‌تاپ می‌توانید کلید پاور را فشار دهید و در لپ‌تاپ می‌توانید درب آن را ببندید.

در غالب کامپیوترها و دستگاه‌های الکترونیکی، با فشار دادن کلید پاور می‌توانید دستگاه را روشن کنید ولی در برخی سیستم‌های پیشرفته این‌طور نیست. مثلا در لپ‌تاپ‌ها با باز کردن درب دستگاه یا زدن هر کلید روی صفحه‌کلید می‌توانید دستگاه را از حالت خواب بیرون آورده و آماده به کار کنید. زمان کمتری نیاز است تا دستگاه از مودم Sleep به حالت فعال و آماده به کار برود.

اگرچه حالت خواب در بسیاری از مواقع برای جلوگیری از فرسایش قطعات الکترونیکی و مصرف انرژی خوب است ولی باز باید بدانید که برق درون قطعات کامپیوتر قطع نشده و هنوز کار می‌کنند. پس از چند بار Sleep سیستم، ممکن است برخی مشکلات مانند پر بودن حافظه رم، کار نکردن وای‌فای، کند شدن اجرای برخی نرم‌افزارها و سایر مشکلات را شاهد باشید که دیگر باید سراغ ریستارت سیستم بروید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…
منبع usatoday
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.