یک سریال دیدنی که مشتقان کسب و کار و راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها باید ببینند: سریال WeCrashed

0

امشب می‌خواهم یک سریال جدید معرفی کنم که بیشتر به درد کسانی می‌خورد که در سودای راه‌اندازی مدل‌های جدید کسب و کار و استارت‌آپ‌های خلاقانه هستند. گرچه مدل‌های اقتصادی و اکوسیستم ایران با آمریکا بسیار متفاوت است، اما سریال جدید قطعا برای این دسته از بینندگان دیدنی است.

سریال جدید WeCrashed نام دارد و اپل تی وی آن را ساخته و جرد لتو و آن هاتاوی ستاره‌های آن هستند.

داستان این سریال بر پایه داستان واقعی اوج‌گیری و سقوط یک شرکت به نام WeWork  است.

در این سریال ما با آدام نویمان آشنا می‌شویم که لتو نقشش را بازی می‌کند. او از کارهای ناموفقی مثل فروش کفش پاشنه بلند قابل تبدیل شدن به کفش بی‌پاشنه و لباس سراسری نوزاد با قابلیت محافظت از زانوها شروع کرده بود تا اینکه ایده کاری نوینی به سرش زد:

او می‌دانست که دانشجویان فارغ التحصیل آنقدر با مشکلات مالی دست به گریبان هستند که نمی‌توانند به سادگی از عهده اجاره فضاهای کار و زندگی برآیند. او به این فکر افتاد که فضاهای کاری بزرگ را اجازه کند، ده‌ها میز کاری در آنها بچیند و فضاهای کاری مشترک در آنها ایجاد کند و آنها را در اختیار مشتریان متعددی قرار بدهد.

او با شهامت و اعتماد به نفش باورنکردنی این ایده را پیگیری کرد و توانست به سرمایه‌گذاران بقبولاند که ایده ظاهرا ساده‌اش، شدنی است!

در این مسیر او با ربه‌کا با بازی آن هاتاوی آشنا شد، زنی که جاه‌طلبی و شهامت او را دوچندان کرد.

او مرتب می‌گفت که قصد دارد تجریه جدید و یک سبک زندگی و کار نوین را بفروشد و نه فضاهای کاری. با همین شعار تبلیغاتی او نظر سرمایه‌گذاران و مردم و مشتریان را جلب می‌کرد و کارش را پیش می‌برد.

این سریال نمره 7.0 در imdb گرفته و همان طور که در ابتدای این پست تاکید کردم، مشاهده آن برای قشر خاصی می‌تواند مناسب باشد، اما مسلما نه برای همه. اگر قصد یک سریال تریلر یا تاریخی یا عاشقانه یا کمدی را دارید، این سریال مناسب شما نیست!


WeWork  یک شرکت املاک و مستغلات تجاری آمریکایی است که فضا‌های کاری مشترک انعطاف‌پذیر را برای استارت‌آپ‌های فناوری فراهم می‌کند. WeWork فضا‌های فیزیکی و مجازی مشترک و خدمات اداری را برای کارآفرینان و شرکت‌ها طراحی می‌کند و می‌سازد.

این شرکت در سال 2010 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک است.  از سال 2018، شرکت WeWork بیش از چهار میلیون متر مربع فضای کاری را مدیریت کرده است.


در ماه مه 2008، آدام نویمان، متولد اسرائیل و میگل مک‌کلوی، متولد آمریکا، GreenDesk، یک “فضای همکاری دوستدار محیط زیست” را در بروکلین تأسیس کردند.

در سال 2010، نویمان و مک‌کلوی کسب‌وکار خود را فروختند و WeWork را با اولین مکان خود در منطقه سوهوی نیویورک با سرمایه‌گذاری جزئی از جوئل شرایبر، توسعه‌دهنده املاک و مستغلات منهتن که 33 درصد از سهام شرکت را به مبلغ 15 میلیون دلار خریداری کرده بود، راه‌اندازی کردند.

تا سال 2014، WeWork “سریعترین اجاره کننده فضاهای  اداری جدید در نیویورک” به حساب می‌آمد. این شرکت فضاهای مناسب را می‌خرید و آماده می‌کرد و بعد در قالب دفاتر کوچک به افراد متعدد اجاره می‌داد.

این شرکت به مرور زمان توانست سرمایه‌گذران خلی خوبی پیدا کند.

مستاجران WeWork شامل استارت آپ‌هایی مانند Consumr، Coupon Follow، Fitocracy، HackHands، New York Tech Meetup، Turf، و Whole Whale بودند.

اما به دنبال این موفقیت‌ها، شک و تردیدهایی هم ایجاد شد.

این شرکت در سال 2019 با عرضه اولیه ناموفق سهام شرکت (IPO) توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. وال استریت ژورنال پس از انتشار اطلاعات عمومی شرکت در آگوست 2019، گزارش انتقادی در مورد شیوه ریاست، مدل کسب و کار، و توانایی کسب سود آن، نوشت. وال استریت ژورنال گزارش داد که نیومن از پرواز با جت‌های خصوصی لذت می‌برد و در سال 2018 این شرکت یکی از آن‌ها را به قیمت بیش از 60 میلیون دلار خریداری کرده است.

WeWork بیش از 2 میلیارد دلار در سال 2018 از دست داد. ژدر سپتامبر 2019، به دنبال فشار فزاینده سرمایه‌گذاران بر اساس افشاگری‌ها، آدام نویمان، یکی از بنیانگذاران شرکت از سمت خود به عنوان مدیرعامل استعفا داد و کنترل اکثریت رای در WeWork را از دست داد.

به دنبال نگرانی‌های فزاینده سرمایه‌گذاران در مورد حاکمیت شرکتی، ارزش‌گذاری و چشم‌انداز کسب‌وکار، WeWork رسماً عرضه سهام عمومی خود را به تعویق انداخت.

در آن زمان، ارزش‌گذاری عمومی گزارش‌شده شرکت حدود 10 میلیارد دلار بود، که نسبت به ارزش 47 میلیارد دلاری که در ژانویه ادعا شده بود و حتی 12.8 میلیارد دلاری بود که از سال 2010 به طور متوسط داشت، پایین‌تر بود.

نیویورک تایمز تلاش ناموفق شرکت برای عرضه عمومی سهام و آشفتگی‌های مرتبط با آن را یک انفجار معکوس در تاریخ استارت آپ‌ها توصیف کرد.

در ماه مه 2021، این شرکت اعلام کرد که در سه ماهه اول سال 2021 بیش از 2 میلیارد دلار ضرر کرده است.

تجزیه و تحلیل این شرکت در اواخر سال 2019 توسط گاردین، چندین عامل را فهرست کرد که منجر به سیه‌روزی آن شده: مدل تجاری گران قیمت، رفتار “عجیب” که توسط نویمان به نمایش گذاشته شده، و بزرگ‌نمایی‌های عجیب.

در 21 نوامبر 2019، WeWork حدود 2400 کارمند را اخراج کرد که تقریباً 20 درصد از نیروی کارش در سراسر جهان بود. در اواخر مارس 2020، WeWork در تلاش برای کاهش هزینه‌ها، 250 کارمند دیگر را اخراج کرد و به دنبال آن دور دیگری از اخراج کارکنان در پایان‌آوریل 2020 انجام شد.

در 24 سپتامبر 2019، اعلام شد که آدام نویمان به دلیل واکنش منفی شدید در طول فرآیند عرضه عمومی سهام، از سمت مدیرعاملی شرکت کناره‌گیری می‌کند.

البته بسته خروج نیومن 1.7 میلیارد دلار ارزش داشت، با 970 میلیون دلار برای سهام باقی مانده در شرکت، 185 میلیون دلار هزینه مشاوره و 500 میلیون دلار اعتبار برای کمک به او برای بازپرداخت وام‌هایش به جی پی مورگان چیس.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5