به جای کار طاقت‌فرسا و سخت، هوشمندانه کار کنید! 5 راه برای انجام کار هوشمندانه

0

بعضی وقت‌ها به خصوص در بحران‌های اقتصادی، به خودمان نهیب می‌زنیم که برای بقا و تاب آوردن، باید هر چه می‌توانیم کار کنیم و سخت‌ترین کارها را انجام بدهیم.

اما در عمل این راهبرد بعد از مدت کوتاهی با شکست مواجه می‌شود. چون متوجه می‌شویم کسی بابت کار سخت به ما پولی نمی‌دهد و عرق ریختن بیشتر، مترادف با موفقیت بیشتر در کارها نیست.

در واقع این پست تاکیدی برای هوشمندانه کار کردن و نیفتادن به چرخه سرخوردگی.

1- از حواس‌پرتی بپرهیزید

شما ساعات زیادی کار می‌کنید و حسابی خسته می‌شوید، اما بهره لازم را نمی‌برید؟ یکی از دلایل این است که کارتان نیاز به خلاقیت و دقایق تمدد اعصاب گاهگاهی دارد. اما مرتب شبکه‌های اجتماعی و پیام دادن و تحمل صدای نوتیفیکیشن‌های مکرر گوشی‌های موبایل حواستان را پرت می‌کند. پس رشته کار از دستتان درمی‌آید و مدام مغزتان «ری‌ست» می‌شود و بیش از چیزی که باید، خسته می‌شوید.

تمرکز کنید. نوتیفیکیشن‌ها را خاموش کنید. خبرهای تکراری که این روزها اکثرا ناامید کننده هستند، نخوانید. در دقایق کوتاه استراحت، موسیقی گوش کنید یا یکی دو صفحه کتاب متفاوت بخوانید یا به سادگی چشم‌هایتان را ببندید و به آنها استراحت بدهید.

2- از تکنیک پومودورو استفاده کنید

قدیم که دانش‌آموز بودم، دانش‌آموز خوب «ظاهرا» کسی بود که چند ساعت بی‌وقفه سرش داخل کتاب باشد. اما من شخصا و سال‌ها قبل از اینکه این همه کتاب خودیاری و خلاقیت بیرون بیاید، همین تکنیک پومودورو Pomodoro را استفاده می‌کردم.

یعنی هر 20 تا 25 دقیقه، 5 تا 10 دقیقه استراحت می‌کردم. معمولا مجله می‌خواندم: دانشمند – دانستنیها – کیهان ورزشی – دانستنیها – تکه‌ای از یک داستان کوتاه!

آن زمان مثل حالا همه آموختنی‌های ما تستی نبود و کلی مسئله تشریحی هندسه، جبر و ریاضیات جدید و احتمالات هم داشتیم که حل کردن بعضی‌هایشان به گره می‌خورد. اما جالب بود بعد این دقایق کوتاه استراحت، اغلب راه تازه‌ای برای حل کردنشان به ذهنم می‌رسید.

در کارهای نیاز به نیروی فکری بالا هم دقیقا همین طور است. باید هر 25 دقیقه، مانند یک گوشی هوشمند، وارد مود «هواپیما» شوید، استراحت کنید با کمی قدم بزنید.

بعد از 4 جلسه 25 دقیقه‌ای می‌توایند یک استراحت طولانی 30 تا 50 دقیقه‌ای کنید.

حواستان باشد که آن استراحت‌های کوتاه را صرف اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی نکنید.

3- برون‌سپاری

خب، اعتراف می‌کنم که این یکی از نقاط ضعف من است. هر یک از ماها در یک چیز بسیار خوب هستیم یا شاید هم نبوغ داشته باشیم. یک سری کارهایی هم هستند که در آنها کند هستیم یا برای انجامشان مهارتی نیاز است که ما نداریم و ما به زور و اصطلاحا با روغن‌سوزی می‌توانیم انجامشان بدهیم.

اگر در یک چیز واقعا خوب هستید، تمرکز کنید و از وقت خود برای درخشیدن در همان زمینه استفاده کنید.

مثلا شما ممکن است در نوشتن متن پادکست یا محتوای ویدئویی خیلی خوب و سرآمد باشید، اما اجرایتان ضعیف باشد یا ویرایش ویدئو ندانید.

گرچه می‌توانید با رنج فراوان همه این کارها را با هم بکنید، اما شاید راه بهترش این باشد که روی زمینه تخصصی خودتان کار کنید و بقیه کارها را به دیگران بسپارید و پرون‌سپاری کنید.

مثال دیگر این است که برخی کارهای تکراری نیازمند مهارت پایین را هم می‌توانید با افرادی دیگر بسپارید و زمانی را که دارید صرف خلاقیت کنید. این طوری است که جهش و ارتقای کاری ایجاد می‌شود.

4- قانون 6 هدف

ما معمولا در آغاز سال یا وقتی از نظر روحی خوب هستیم و اعتماد به نفس پیدا می‌کنیم، اهداف زیادی برای خودمان مشخص می‌کنیم و می‌توانیم فهرست مشروحی از همه کارهایی که می‌توانیم به نوعی از پسشان برآییم، آماده کنیم.

اما در مقام عمل واقعا به کسر کوچکی از این کارهای خوب می‌شود رسید و باقی آنها تبدیل می‌شوند به سرخوردگی ما و چه بسا ما خودمان را به خاطر اینکه نمی‌توانیم به اهداف ذهنی خود برسیم، سرزنش کنیم.

پس منطقی است که همان ابتدای کار، فهرست کارهای روزانه را محدود کنیم و مثلا فقط 6 کار یا تسک برای خودمان تعریف کنیم.

بعد سعی کنیم همین 6 کار را تمام کنیم و اگر این 6 کار در طی یک روز تمام نشدند، روز بعد را هم به تکمیل آنها اختصاص بدهیم.

پس فهرست کارهای خود را مختصر کنید و به 6 کار در هر روز محدود کنید.

5- با همین جدول ساده برنامه‌ریزی مؤثری‌تری کنید

کارهایی که هر روز باید انجام بدهیم انبوه هستند. از کارهای شخصی گرفته تا کارهای خیلی مهم: کوتاه کردن موها و یک تعمیر کوچک تا تکمیل یک پروژه ناتمام.

منطقی است که اولویتی برای کارها تعریف کنیم.

طبق جدول زیر کارهایی را که مهم و فوری هستند باید همین الان انجام بدهید. برای کارهایی که مهم، اما غیرفوری هستند، باید برنامه‌ریزی کنید.

کارهایی را که مهم نیستند، اما فوریت دارند به شخص دیگری بسپارید.

و از خیر انجام کارهایی که نه مهم هستند و نه فورتی دارند، بگذارید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.