آیا داستان برند همان بازاریابی محتوا و برندینگ است؟

0

رپورتاژ

سایت ویرلن نگاهی دقیق به تفاوت بازاریابی محتوا با داستان برند در توسعه کسب‌وکارها دارد:

داستان برند چیست؟ با افزایش رقابت، تعداد شرکت‌هایی که از رویکردهایی مثل کانتنت مارکتینگ و برند استوری تلینگ برای پیدا کردن مشتریان جدید و تعامل بیشتر با مشتریان فعلی استفاده می‌کنند نیز سیر صعودی به خود گرفته است. با اینکه در هر دو این روش‌ها ما شاهد معرفی محصول و روایت داستان کسب‌وکارها هستیم، تفاوت‌هایی میان این مفاهیم وجود دارد که نباید به سادگی از آنها گذشت.

چرا درک تفاوت بازاریابی محتوا با داستان برند اهمیت دارد؟

تفاوت بازاریابی محتوا با داستان برند

بازاریابی محتوا

این اصل به انتشار محتوای آموزشی و تبلیغاتی برای مشتریان و دورنماهای تعیین‌شده برای کسب‌وکار اشاره دارد. در حقیقت، به جای آن‌که به مردم بگوییم خود برند تا چه اندازه مفید و جذاب است، یک محتوای جذاب و مفید توسط برند به اشتراک گذاشته می‌شود.

بازاریابی محتوایی انواع مختلفی دارد که موارد زیر از مرسوم‌ترین‌ها هستند:

  • رپورتاژ آگهی که عمدتا موضوعی خاص و مرتبط با برند را پوشش می‌دهند.
  • وایت پیپر یا مقاله سفید. این‌ها در حقیقت گزارش‌هایی متقاعدکننده، معتبر و با جزئیات فراوان در مورد مشکلی خاص هستند که در انتهای آنها، راه حل نیز بیان می‌شود.
  • ویدیوها، از مناسب‌ترین محتواها برای شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مشابه.
  • اینفوگرافی‌، رویکردی بصری برای انتشار محتوا که جذابیت آن به‌مراتب بالاتر است.
  • وبینار یا سمینار آنلاین

با به‌کارگیری استراتژی بازاریابی محتوایی، خود برند ها تبدیل به ناشر می‌شوند و به طور مشخص، محتوایی هدفمند را تولید می‌کنند که می‌دانند مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد. مدیران شرکت‌ها می‌توانند از این استراتژی برای جذب مشتریان جدید، افزایش تعامل با مشتریان فعلی و یا راهی برای ایجاد یا تقویت وفاداری برندشان استفاده کنند.

داستان برند

به تمام پیام‌هایی اشاره دارد که شما برای مخاطبان خود می‌فرستید. این رویکرد مواردی مثل کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ هدفمند برند در میان مردم به علاوه دیدگاه آنها و کارمندان‌تان در مورد برند را پوشش می‌دهد.

داستان برند فراتر از چیزیست که به مردم گفته می‌شود. این مفهوم در واقع باورهای مردم بر اساس سیگنال‌هایی است که شرکت شما برای مخاطبان می‌فرستد.

داستان برند، یک تصویر کامل از حقیقت‌ها، تعابیر و احساساتی است که در مورد کسب‌وکار شما توسط خودتان، مشتریان‌تان و به صورت کلی عموم مردم به اشتراک گذاشته می‌شود. این یعنی چگونگی رفتار شما با کارمندان و مشتریان و همچنین تجربیات آنها می‌تواند در اشاعه داستان برند تاثیر بسزایی داشته باشند.

اگرچه محتوایی که توسط یک کمپانی منتشر می‌شود، در داستان برند نیز تاثیرگذار است، ولی در مجموع این روش را می‌توان فقط یکی از ده‌ها راه موجود برای روایت داستان کمپانی‌های مختلف در نظر گرفت.

در کنار محتوای منتشرشده توسط شما، داستان برند موارد زیر را هم شامل می‌شود:

  • ارزش‌های اصلی شما
  • پیام متفاوت بودن شما
  • تجربه‌ای که مشتریان از استفاده کردن از محصولات یا خدمات شما دارند
  • دیدگاه‌های آنلاین مشتریان در مورد محصولات یا خدمات شما
  • روش برخورد کارمندان‌تان با مشتریان
  • اینکه کارمندان شما در مواجهه با مردم چگونه در مورد شرکت‌تان صحبت می‌کنند
  • اشاره به برند شما در رسانه

امروزه شفافیت و اعتماد، دو اصل اساسی محسوب می‌شوند و به همین جهت است که اهمیت داستان برند روزبه‌روز افزایش می‌یابد زیرا مردم از محصولات یا خدمات شرکت‌های مختلف بر مبنای قابل اعتماد بودن آنها استفاده می‌کنند؛ بنابراین، اگر اهمیت داستان برند از تبلیغات و سایر کمپین‌های عمومی بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. با این تفاسیر، اگر شرکت‌های مختلف به دنبال جلب توجه مخاطبان بیشتر در این بازار رقابتی هستند، حتما باید داستان برند را به عنوان یکی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ مد نظر قرار دهند.

 

منبع : VIRLAN

https://www.farsnews.com/news/13980613000224

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5