چگونه از اپلیکیشن گرادینت Gradient استفاده کنیم تا بدانیم شبیه کدام سلبریتی هستیم؟! تحلیل و نقد اپلیکیشن گرادینت

0

بر اساس شواهدی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم باید کم کم اپلیکیشن فیس‌اپ FaceApp را فراموش کنیم، چرا که روزهای سروری اپلیکیشن جدیدی فرارسیده است!

فیس‌اپ، اپلیکیشنی جنجالی بود که با کمک فناوری هوش مصنوعی، می‌توانست چهره شما را در هنگام پیری و سالخوردگی به شما نشان بدهد و یا صورت یک مرد را به صورت یک زن تبدیل کند و برعکس.

اما چند هفته پیش یک اپلیکیشن توسط شرکت Ticket To The Moonوارد گوگل پلی و اپ استور اپل شده که به ویژه در این یک هفته خیلی سر و صدا به پا کرده. اسم این اپلیکیشن گرادینت Gradient است.

مقر شرکت سازنده این اپلیکیشن در دلاویر آمریکا است. اما موضوع به این سادگی نیست و بررسی بیشتر نشان می‌دهد که شرکت چینی Meihua Capital Partners بیشترین سرمایه‌گذار این شرکت به ظاهر آمریکایی است.

گرادینت در واقع یک اپلیکیشن سلفی است و به کمک هوش مصنوعی و فناوری‌های زیباسازی اجازه ویرایش عکس‌های سلفی را می‌دهد، مثلا به کمک آن کاربر می‌تواند چشمانش را درشت‌تر کند و لبش را برجسته‌تر کند یا تون رنگ پوستش را تغییر بدهد یا رنگ موی دیگری انتخاب کند.

اما جذاب‌ترین بخش اپلیکیشن گرادینت Gradient، بخشی است که به کاربر می‌گوید که شبیه کدام آدم مشهور یا سلبریتی است!

در گوگل پلی این اپلیکیشن بیش از یک میلیون بار دانلود شده و اینستاگرام هم پر شده از عکس‌هایی با هشتگ Gradient که در آن کاربران ذوق‌زده می‌گویند که شبیه کدام سلبریتی هستند.

چطور اپلیکیشن گرادینت Gradient را دانلود کنم و از آن استفاده کنم؟

دانلود اپلیکیشن گرادینت Gradient برای کاربران iOS

دانلود اپلیکیشن گرادینت Gradient برای کاربران اندروید

بعد از دانلود، شما عکسی دلخواه از خودتان یا هر دوست یا شخص دیگری می‌تواند آپلود کنید، برنامه جستجو می‌کند و شبیه ترین عکس را پیدا می‌کند. اپلیکیشن برای اینکه بر لطف کار بیفزاید سیر دگردیسی عکس شما به عکس سلبریتی را در قالب چند عکس نشان می‌دهد.

یک دفعه اعلام می‌شود که شما شبیه یک سلبریتی هستید. اگر از سلبریتی‌ای که به زعم برنامه، شبیه او هستید، خوشتان نمی‌آید، می‌توانید دوباره اقدام کنید. جالب است که اگر از اپلیکیشن دوباره خواسته شود که همان عکس را آزمایش کنید، بار دوم و بارهای دیگر، هر بار چهره کاربر را شبیه یک سلبریتی دیگر انتخاب می‌کند.

به عبارتی، کارایی و میزان دقت اپلیکیشن اصلا بالا نیست. بسیاری از کاربران هم از همین راضی نیستند و می‌گویند که در شرایطی که انتظار یک فیس‌اپ دیگر را داشتند و می‌خواستند باور کنند که هوش مصنوعی متحیرشان خواهد کرد، سرخورده شده‌اند. مثلا کاربر مردی گفته که در شرایطی که صورتی کاملا مردانه با آرواره برجسته مربعی و ریش دارد، گرادینت او را شبیه یک خواننده زن دانسته است!

بامزه‌تر این است که کاربران آمده‌اند و عکس‌های یک سلبریتی را آپلود کرده‌اند و بعد اپلیکیشن هر سلبریتی را شبیه یک سلبریتی نامربوط دانسته است. تازه اگر کمی زاویه صورت و حالت چهره خود را تغییر بدهید یا عینک بزنید و آرایش موی خودتان را عوض کنید، نتایج گرادینت از زمین تا آسمان، تفاوت خواهد کرد.

پس اصلا تصور نکنید که با یک اپلیکشن معتبر و در عین حال سرگرم‌کننده روبرو هستید. این اپلیکیشن در یک کلام، فقط سرگرم‌کننده است و بس.

سوال: چطور شد که اپلیکیشن گرادینت محبوب شد؟!

گرادینت در بخش ویرایش عکس، اپلیکیشن قابل اعتنایی است، اما محبوب شدن اخیر این اپ، یک روند طبیعی نبوده و وابسته به تبلیغ سلبریتی‌ها بوده است.

بررسی‌ها ردگیری‌های آغاز روند همه‌گیر شدن این اپ نشان می‌دهند که سلبریتی‌های زیادی ناگهان استفاده از این اپ را توصیه کرده‌اند و برخی از آنها هم از هشتگ #ad یعنی تبلیغات استفاده کرده‌اند. به نظر می‌رسد کارداشیان‌ها بابت تبلیغ این اپ پول پرداخت کرده‌اند! حالا اینکه چه ارتباط مالی‌ای بین کاردشیان‌ها و شرکت Ticket To The Moon وجود دارد، فاش نشده است! 

آیا گرادینت مانند فیس‌اپ، ممکن است اپلیکیشنی باشد که دیتای خصوصی ما استفاده می‌کند؟!

البته هنوز هم ما در مورد فیس‌اپ قانع نشده‌ایم که سناریوی سوء استفاده از اطلاعات کاربران توسط آن، سناریویی واقعی باشد. اما به هر حال در محیط اینترنت، عاقلانه است که محتاطانه رفتار کنیم.

در بخش قوانین حریم خصوصی اپ گرادینت آمده که این اپ هیچ اطلاعاتی را گردآوری و ذخیره نمی‌کند و با هیچ شرکت و سازمان ثالثی به اشتراک نمی‌گذارد.

مواظب باشید که اپلیکیشن گرادینت پول شما را نبلعد!

اما چیز دل‌آزار قیمت اپ است: 4.99 دلار برای یک هفته یا 19.99 دلار برای یک ماه!

ادعا شده که این هزینه گزاف برای به‌روزرسانی مداوم اپ و بهتر شدنش مصرف می‌شود. اما می‌شود از روی آن حدس زد که چرا یک دفعه کاردشیان‌ها به این اپ علاقه‌مند شده‌اند!

البته هر کاربر می‌تواند به مدت 3 روز از اپلیکیشن به رایگان استفاده کند.

اما مواظب باشید. اپلیکیشن همان اول در صورتی این 3 روز رایگان را به شما هدیه می‌کند که از اعتبار مالی مثبت شما در مثلا اپ استور مطمئن شود. یعنی ممکن است شما صرفا برای تست اپلکیشن و استفاده از این 3 روز، شتاب‌زدگی به خرج بدهید و حواستان نباشید که بعد از 3 روز، از محل اعتبار شما، اپلیکیشن خریداری خواهد شد!

پس چه کار کنیم که این 3 روز رایگان را داشته باشیم و پولی هم نپردازیم؟!

شما باید در همان سه روز خرید خودتان را لغو یا کنسل کنید. در iOS‌ شما باید به بخش ستینگ و بخش iTunes & App Store بروید و بعد از ورود در باکس اشتراک‌ها یا Subscriptions ، اقدام به لغو اشتراک کنید.

در اندروید هم شما روی منو اپ گوگل پلی استور باید کلیک کنید و به بخش Subscriptions  بروید و اشتراک را لغو کنید.

سخن پایانی: آیا اصلا اینکه شما شبیه یک سلبریتی هستید، می‌تواند مایه افتخار باشد؟!

بیایید تصور کنید که اپلیکیشن کارش را کاملا دقیق انجام می‌دهد و شما واقعا شبیه یک سلبریتی هستید. بیایید تصور کنید که شما به مانند رضا پرستش، بدل مسی هستید. به جز جنبه تفریحی قضیه، آیا این اپلیکیشن باید بیشتر درگیرتان کند؟

این دیگر مسئله‌ای شخصی است. اما من آرزو می‌کنم که روزی برسد که ما از اینکه افکار و ظرفیت‌های علمی یا ادبی و هنری تا حدی شبیه یک آدم نامدار داریم، به خود ببالیم.

و اصلا در گامی فراتر از این من آرزو می‌کنم که روزی برسد که همه ما از اینکه خودمان هستیم، به خود افتخار کنیم!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5