طرح‌های زیبای شاسی بلند ایرانی «گنو» و واکنش ایران خودرو

0

ایران خودرو به طرح‌های منتشر شده درباره شاسی بلند ایرانی «گنو» واکنش نشان داد و گفت برنامه‌ای برای تولید این خودرو ندارد چون اساسا امکان تولید آن نیست!

امروزه خودروهای شاسی بلند یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خوروهای سواری در دنیا هستند و غالب مردم دوست دارند با آن‌ها رانندگی کنند. لذت رانندگی با شاسی بلندها قابل مقایسه با خودروهای معمولی نیست و مزیت‌های آن‌ها نیز باعث شده تمام خودروسازان سراغ عرضه مدل‌هایی از آن‌ها بروند.

در ایران هنوز خودروسازانی مانند ایران خودرو سراغ کلاس شاسی بلند نرفته و هیچ خودروی به اصطلاح تمام طراحی ایرانی و ملی شاسی بلندی عرضه نکردند. علاقه و اشتیاق مردم باعث شده هر از چند گاهی یک طراح خوش ذوق، طرح‌های مفهومی از شاسی بلند ایرانی در فضای مجازی منتشر کند و باعث قوت گرفتن این بحث شود.

معروف‌ترین طرح‌های مفهومی شاسی بلند ایرانی متعلق به یک طراح صنعتی به نام «مرتضی آلاد» است. این طراح در سال ۱۳۹۵ اولین طرح‌های خودروی شاسی بلند ایرانی «گنو» را منتشر کرد و در سال‌های بعد نسخه‌های به‌روز شده‌ای از آن‌ها را ارائه داد.

شاسی بلند «گنو» بسیار زیبا و دلفریب است. به‌ویژه، طرح‌های سال ۹۷ بسیار پخته‌تر و دارای هارمونی خطوط، سادگی و جزئیات بیشتری هستند. رینگ‌ها ۲۲ اینچی در دو تریم رنگی، ورودی‌های هوای تیره رنگ به همراه طراحی اسپرت و جوان پسند باعث شده کاربران فضای مجازی حسابی از این طرح‌ها استقبال کرده و به ایران خودرو فشار بیاورند ساخت آن را در دستور کار خود قرار دهد.

شاسی بلند «گنو» ظرفیتی ۵ نفره دارد و در ابعاد طول 4720 میلی‌متر، عرض 1890 میلی‌متر، ارتفاع 1658 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2790 میلی‌متر طراحی شده است که با شاسی بلندهایی مانند هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و تویوتا روفور قابل مقایسه است.

ایران خودرو: امکان ساخت ندارد

اما در این سو، ایران خودرو سرانجام ناچار شد به طرح‌های «مرتضی آلاد» واکنش نشان دهد و به طور رسمی در اطلاعیه‌ای بگوید: «این رندرها علیرغم استایل زیبا، بر اساس پلتفرم خاصی نبوده و امکان‌سنجی ساخت و تولید نیز بر روی آن‌ها انجام نشده و صرفا سطح‌سازی کامپیوتری به حساب می‌آید.»

به گفته ایران خودرو، این طرح‌ها ابتدا در سال ۹۵ به ایران خودرو ارائه شده و بعد نسخه‌های به‌روزتر آن‌ها در سال ۹۷ عرضه گردیدند. ایران خودرو در سال ۹۵ برای شناسایی استعدادهای علاقه‌مند به طراحی خودرو اقدام به انتشار فراخوانی‌ کرده و طرح‌های فراوان مشابهی با طرح  «آلاد» دریافت و به طراحان برتر جوایزی اهدا کرد.

ایران خودرو می‌گوید از دیرباز ارائه طرح‌های سه‌بعدی و رندری برای خودروهای آینده توسط دانشجویان طراحی صنعتی مرسوم بوده و برخی از آن‌ها راهی به فضای مجازی باز می‌کنند ولی لزوما به معنی امکان تولید و ساخت آن‌ها نیست.

ایران خودرو می‌گوید روابط عمومی این شرکت طرح‌های «مرتضی آلاد» برای شاسی بلند ایرانی گنو را دریافت و پاسخ‌های لازم را به ایشان داده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5