چگونه بین سرفیس پرو ایکس و سرفیس پرو ۷ مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب کنیم؟

0

تا دیروز اگر می‌خواستید یک لپ‌تاپ یا تبلت مایکروسافت سرفیس خریداری کنید؛ کار چندان دشواری پیش‌رو نداشتید.

سرفیس بوک یک لپ‌تاپ با صفحه‌کلید جداشدنی است؛ سرفیس پرو یک تبلت با صفحه‌کلید جداشدنی انتخابی است؛ سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس گو نیز محصولاتی نه چندان قوی برای جایگزینی با یک لپ‌تاپ یا تبلت سنتی هستند.

اما مایکروسافت دیشب با معرفی دو محصول ۲ در ۱ به نام‌های Surface Pro X و Surface Pro 7 انتخاب یک لپ‌تاپ تبلت هیبریدی را برای کاربران بسیار دشوار کرد و وضعیتی پیچیده به وجود آورد. به این دو محصول، سرفیس نئو را هم اضافه کنید که یک محصول هیبریدی دو نمایشگره است و البته نباید از سرفیس دوئو غافل شد که یک گوشی تاشو با صفحه‌نمایش‌های ۸ اینچی است.

خوش‌بختانه، سرفیس نئو و سرفیس دوئو تا سال ۲۰۲۰ عرضه نمی‌شوند و فعلا از گزینه‌های انتخابی ما حذف می‌شوند تا معادله انتخاب یک محصول سرفیس مایکروسافت کمی ساده‌تر شود.

اگر بخواهید از میان سرفیس‌های جدید مایکروسافت یک محصول خرید کنید؛ باید از بین سرفیس پرو ایکس و سرفیس پرو ۷ یکی را متناسب با نیازهای خودتان انتخاب کنید. سرفیس پرو ایکس با پردازنده کوالکام عرضه شده و سرفیس پرو ۷ دارای آخرین نسخه پردازنده اینتل است.

این دو محصول در طراحی، وزن، امکانات ارتباطی و شارژر با هم تفاوت‌هایی دارند. پس، بیایید برای سناریوهای مختلف بررسی کنیم کدام مدل سرفیس پرو مناسب‌تر است؟

قدرتمند برای اجرای نرم‌افزار: سرفیس پرو ۷

هنوز خیلی زود است نتایج محک‌زنی پردازنده‌های این دو دستگاه منتشر شوند و بتوانیم با قاطعیت بگوییم کدام‌یک قوی‌تر است ولی از نظر تئوری و با تکیه بر تست‌های گذشته می‌توان گفت سرفیس پرو ۷ با پردازنده اینتل بهتر از سرفیس پرو ایکس با پردازنده مبتنی بر معماری ARM کوالکام است.

به زبان دیگر، سرفیس پرو ۷ در اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی دسکتاپ سنتی بهتر عمل می‌کند. اگرچه، اکنون ویندوز ۱۰ اجازه می‌دهد برنامه‌های Win32 را روی یک دستگاه دارای پردازنده مبتنی بر ARM اجرا شوند ولی تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد برخی از این اپلیکیشن‌ها به خوبی کار نمی‌کنند.

برنامه‌نویسان و توسعه‌دهنده‌ها باید این نرم‌افزارها را دوباره بازنویسی کنند که تا الان برای بسیاری از آن‌ها چنین اتفاقی نیفتاده است.

در حالی‌که می‌توانیم امیدوار باشیم یک تراشه کوالکامی برنامه‌های ویندوزی و کارهای وب‌گردی را سریع‌تر اجرا کند؛ تجربه کار با iPad Pro مبتنی بر پردازنده ARM چندان خالی از سکته نبوده است. چون، پردازنده سفارشی SQ1 مایکروسافت مصرف انرژی ۷ واتی دارد و با سرعت کلاک ۳ گیگاهرتز و توان محاسباتی ۲ ترافلاپسی کار می‌کند.

قابلیت حمل: سرفیس پرو ایکس

اگر نیاز به دستگاه هیبریدی سبکی برای راحتی حمل و نقل آن دارید؛ باید مایکروسافت سرفیس پرو ایکس را انتخاب کنید.

سرفیس پرو ایکس در حالی‌که از نمایشگری ۱۳ اینچی بهره می‌گیرد؛ هم‌وزن سرفیس پرو ۷ با صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی است و هر دو ۱.۷ پوندی هستند. در بحث نازکی هم سرفیس پرو ایکس نازک‌تر است و ضخامت آن فقط به ۷.۳ میلی‌متر می‌رسد ولی سرفیس پرو ۷ ضخامتی ۸.۳۸ میلی‌متری دارد.

 

نازک‌تر بودن تبلت باعث سبکی بیشتر آن می‌شود و راحت‌تر در کیف قرار می‌گیرد. افزون بر این، چون از یک پردازنده کوالکامی استفاده می‌کند؛ مجهز به مودم LTE توکار است و نیازی نیست هزینه‌ای برای خرید مودم LTE پرداخت شود و بعد این مودم دایما همراه کاربر باشد. در آن سو، سرفیس پرو ۷ دارای وای‌فای ۶ است.

اگر شما طرفدار قلم‌های استایلوس هستید؛ سرفیس پرو ایکس ویژگی‌هایی دارد که نباید از دست بدهید. مدت عمر باتری این دستگاه هم ۱۳ ساعت است که نسبت به ۱۰.۵ ساعت سرفیس پرو ۷ بیشتر بوده و مدت زمان کار بیشتری به شما می‌دهد.

روشنایی صفحه‌نمایش سرفیس پرو ۷ حدود ۱۵۰ نیت بیشتر است ولی اگر از سرفیس پرو ایکس در فضای بیرون استفاده کنید؛ هیچ احساس کمی نوری نخواهید داشت.

درگاه‌ها: سرفیس پرو ۷

دستگاه سرفیس پرو ۷ دارای درگاه‌های USB، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، کارت‌خوان microSD و یک درگاه جدید USB-C است.

دستگاه سرفیس پرو ایکس دو درگاه USB-C دارد که ایده خوبی است ولی دیگر از درگاه‌های دیگر خبری نیست و باید از هدفون‌های بی‌سیم بلوتوثی استفاده کرد.

هر دو دستگاه دارای درگاه Surface Connect هستند تا از روش‌های دیگری برای شارژ یا تبادل اطلاعات بهره می‌برند. هر دو دستگاه از درگاه تاندربولت ۳ پشتیبانی نمی‌کنند.

قیمت: سرفیس پرو ۷

اگر بخواهید مدل‌های سرفیس پرو ۷ با پیکربندی بالا مانند پردازنده Core i7 با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی را بخرید؛ باید هزینه‌ای ۱۸۹۹ یا ۲۲۹۹ دلار بپردازید که بیشتر از سرفیس پرو ایکس با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به قیمت ۱۷۹۹ است. یعنی حدود ۱۰۰ دلار کمتر در مقایسه با سرفیس پرو ۷.

ولی تنوع پیکربندی‌های سرفیس پرو ۷ اجازه می‌دهد با هزینه کمتری بتوانید مدل‌های مناسب‌تری بخرید. سرفیس پرو ۷ مدل‌هایی با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت به قیمت ۷۴۹ دلار، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضا به قیمت ۸۹۹ دلار دارد.

به همین ترتیب، تنوع قیمتی در مدل‌های Core i5 و Core i7 با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضا بهتر است سرفیس پرو ایکس است.

باید این نکته را هم در نظر گرفت که سرفیس پرو ایکس کارت‌خوان میکرواس‌دی ندارد و قابل ارتقا به SSD نیست در عوض شاید یک دلیل مهم برای ارجحیت دادن سرفیس پرو ایکس به سرفیس پرو ۷ پیدا کنید: سرفیس پرو ایکس از دوربین پشتی ۱۰ مگاپیکسلی و رکورد ویدیویی 4K سود می‌برد ولی سرفیس پرو ۷ دارای دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی با رکورد ویدیویی 1080p است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.