جذاب‌ترین محصول مایکروسافت رونمایی شد: سرفیس نئو آینده دنیای دستگاه‌های دو نمایشگره و ویندوز ۱۰ ایکس است

0

بی‌شک جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین محصولی که مایکروسافت در مراسم امشب معرفی کرد؛ سرفیس نئو (Surface Neo) است.

در سال‌های گذشته، ثبت اختراع‌های متعددی از مایکروسافت درباره یک محصول دارای دو صفحه‌نمایش دیده بودیم و شایعات زیادی بود که این شرکت دارد روی یک سرفیس تاشو و دو نمایشگر منحصربه‌فرد کار می‌کند. پس، تا حدودی انتظار داشتیم چنین دستگاهی معرفی شود ولی سرفیس نئو فراتر از انتظارها نشان داده است.

در حقیقت، سرفیس نئو را باید یک شروع تازه برای مایکروسافت و دستگاه‌های همراه بدانیم. دستگاهی که می‌خواهد آینده را نشان ما بدهد؛ آینده دستگاه‌هایی که دو نمایشگره هستند و آینده دستگاه‌هایی که مبتنی بر ویندوز ۱۰ ایکس (10X) عرضه می‌شوند.

تا کنون دستگاه‌های تاشو بین دو حالت گوشی و تبلت جابه‌جا تغییر شکل می‌دادند ولی اکنون سرفیس نئو را باید یک تبلت – لپ‌تاپ تاشو و دو نمایشگره دانست.

آینده هیبریدی‌ها

سرفیس نئو از دو صفحه‌نمایش ۹ اینچی کاملا مجزا سود می‌برد. اگرچه در حالت باز شده و تحت شاید تصور شود صفحه‌نمایشی بزرگ و ۱۳ اینچی روبروی شما است ولی کلا این دستگاه برای چنین چیزی طراحی و خلق نشده است.

قابلیت ویژه سرفیس نئو برای استفاده تواما از دو صفحه‌نمایش برای اجرای اپلیکیشن‌های مختلف و کاربری‌های گوناگون است. مثلا، روی هر نمایشگر یک اپلیکیشن اجرا شود یا اینکه یک نمایشگر به صفحه‌کلید و ترک‌پد تبدیل گردد.

لولاهای نگه‌دارنده این دو نمایشگر بسیار ظریف و محکم هستند و آنچه که تصاویر به ما نشان می‌دهند؛ یک طراحی مهندسی کامل و بی‌نقص دارند. مایکروسافت همین طراحی را هم در گوشی تاشو سرفیس دوئو خود تکرار کرده است.

دو صفحه‌نمایش به طور کامل زاویه ۳۶۰ درجه را پوشش داده و باز می‌شوند تا کاربر بتوانند در وضعیت‌های مختلفی از آن‌ها استفاده کند. اگرچه حالت تبلت و لپ‌تاپی آن بیشتر مدنظر است.

در گوشه‌های هر صفحه‌نمایش یک کناره ۵.۶ میلی‌متری شاهد هستیم. مایکروسافت می‌گوید باریک‌ترین ال‌سی‌دی دنیا را در سرفیس نئو استفاده کرده است. همین‌طور، از شیشه گوریلاگلس استفاده می‌کند.

سرفیس پن و صفحه‌کلید سرفیس نئو

جالب است بدانید روی این دستگاه تاشو و همراه از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام خبری نیست و به آخرین نسخه پردازنده‌‌های هیبریدی سری لیک‌فیلد اینتل مجهز شده است. البته، احتمالا این پردازنده برای چنین دستگاهی سفارشی‌سازی شده است. از موتور گرافیکی نسل یازدهم اینتل نیز روی سرفیس نئو استفاده می‌شود.

دو ویژگی بسیار جذاب سرفیس نئو، قلم لمسی جدید سرفیس پن و صفحه‌کلید بلوتوثی و مغناطیسی است. دو ابزار جانبی که شاهکار مایکروسافت را کامل می‌کنند و نشان می‌دهند چگونه می‌توان یک دستگاه عجیب همه‌کاره ساخت و شاید مرثیه‌ای بر پایان دوران لپ‌تاپ‌های سنتی باشند.

ابتدا از قلم سرفیس پن شروع می‌کنیم که هم طراحی زیباتر و جالب‌تری دارد و هم به طور مغناطیسی به پشت دستگاه متصل می‌شود. مایکروسافت در مراسم رونمایی نشان داد که عملکرد این قلم نوری بهتر شده و اکنون کاملا با ویندوز 10X سازگار است. هنگامی که سرفیس پن به پشت بدنه سرفیس نئو متصل می‌شود؛ شروع به شارژ شدن خواهد کرد.

اما صفحه‌کلید سرفیس نئو جذاب‌تر از قلم سرفیس پن است. شما می‌توانید این صفحه‌کلید را کاملا جدا از سرفیس نئو بگذارید و استفاده کنید یا اینکه روی صفحه‌نمایش دوم قرار داده یک لپ‌تاپ سنتی بسازید.

در حقیقت، محل قرارگیری صفحه‌کلید فیزیکی دستگاه را خود کاربر انتخاب می‌کند. فضای باقیمانده روی صفحه‌نمایش دوم می‌تواند یک به ترک‌بد تبدیل شده یا نمایشگری نوار مانند برای نمایش آیکون‌ها و شکلک‌های مختلفی مانند ایموجی‌ها باشد. به این شکل، کاربر حداکثر استفاده را از دو صفحه‌نمایش و فضاهای آن‌ها انجام می‌دهد تا کارایی بیشتری داشته باشد. این صفحه‌کلید مغناطیسی هم به پشت سرفیس نئو متصل شده و شارژ خواهد شد.

بفرمایید ویندوز ۱۰ ایکس

قابلیت ویژه بعدی سرفیس نئو، سیستم‌عامل آن است. ویندوز ۱۰ ایکس یک نسخه سفارشی‌شده از ویندوز ۱۰ برای اجرا روی دستگاه‌های دو نمایشگره است. در ظاهر شاید تا حدودی مشابه ویندوز ۱۰ معمولی باشد و باز هم منوی استارت و نوار وظیفه را ببینیم ولی در عملکرد تفاوت‌های بارزی دارد.

برای مثال، ویندوز ۱۰ ایکس اجازه می‌دهد روی هر نمایشگر یک اپلیکیشن مجزا اجرا شود تا کاربر همزمان با دو یا چند اپلیکیشن کار کند. این سیستم‌عامل از کلیه نرم‌افزارهای مایکروسافت از جمله آفیس و مرورگر وب اج پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود نرم‌افزارهای ویندوزی معمولی (نسخه ۳۲ بیتی) هم می‌توانند در باکس مخصوصی اجرا شوند.

وزن سرفیس نئو ۶۵۵ گرم است. مایکروسافت می‌خواهد سرفیس نئو را در نیمه اول سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند. درباره مشخصات سخت‌افزاری یا قیمت این محصول هنوز صحبتی نکرده است و مثلا نمی‌دانیم چه دوربین‌هایی دارد یا صفحه‌نمایش آن چه کیفیتی خواهد داشت.

فعلا که طراحی زیبا، قابلیت‌های ویژه و منحصربه‌فرد و تجربه کاربری ویندوز ۱۰ ایکس همه را هیجان‌زده کرده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.