مایکروسافت به دنبال ساخت ویندوز سازگار با دستگاه‌های تاشو و چند نمایشگره است

0

شایعات پیرامون ساخت دستگاه‌های تاشو توسط مایکروسافت تازگی ندارند ولی آن‌چه مهم است؛ سفارشی‌سازی و سازگاری ویندوز برای نصب روی دستگاه‌های تاشو و انعطاف‌پذیر است.

منابع نزدیک به مایکروسافت گزارش دادند این شرکت در حال کار روی نسخه‌ای از ویندوز است که با دستگاه‌های تاشو و چند نمایشگری سازگار باشد.

البته، مایکروسافت به دنبال ساخت دستگاه‌های قابل انعطاف و تاشو یا سخت‌افزارهایی با دو نمایشگر است. این غول بزرگ نرم‌افزار جهان می‌خواهد در هر دو حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار، بازار آینده دستگاه‌های قابل حمل و تاشو را به دست بگیرد و جریان‌ساز باشد.

مایکروسافت هدف‌گذاری و سرمایه‌گذاری بزرگی روی تطبیق دادن و سازگاری ویندوز و ده‌ها اپلیکیشن کاربردی آن با دستگاه‌های دو نمایشگره کرده است. ویندوز و اپلیکیشن‌ها برای کار با چنین دستگاه‌هایی باید ویژگی‌های منحصربه‌فرد داشته باشند.

در حالی‌که گفته می‌شود مایکروسافت پروژه دستگاه دو نمایشگره Andromeda خود را پیش می‌برد؛ خبرهایی پیرامون همکاری این شرکت با اینتل و دیگر سازندگان OEM با محوریت دستگاه‌های تاشو و چند صفحه‌نمایشی به گوش می‌رسد.

در چند سال اخیر، تلاش‌های زیادی برای ارایه دستگاه‌های تاشو، هیبریدی و چند نمایشگری با سیستم‌عامل ویندوز صورت گرفته است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ شاهد چند نمونه از آن‌ها باشیم.

جنگ دوباره ویندوز و اندروید در میدان تاشوها

غالب این دستگاه‌ها مبتنی بر Composable Shell و Windows Core OS مایکروسافت ساخته شدند و نسخه ماژولاری از Windows Shell هستند که بخش بزرگی از ویندوز ۱۰ را شامل می‌شود.

اوایل این هفته اولین Windows 10 build مخصوص دستگاه‌های تاشو شناسایی شد که حکایت از تمرکز مایکروسافت روی سازگاری و تطبیق‌پذیری هسته ویندوز ۱۰ با دستگاه‌های چند نمایشگر و سخت‌افزارهای جدید دارد.

مایکروسافت در این Windows 10 build قابلیت ادغام چندین صفحه‌نمایش (حتی بیشتر از دو صفحه‌نمایش) با یکدیگر را در هسته ویندوز فراهم کرده است.

ما تا کنون تنها شاهد بودیم که چگونه Windows Core OS روی دستگاهی مانند Surface Hub 2 و نظایر آن کار می‌کند ولی باید سخت‌افزارهایی مانند HoloLens 2 نیز با این نسخه از ویندوز سازگار باشند.

این نسخه از ویندوز فقط برای دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده‌ها و معماری اینتل طراحی نشده و باید انتظار پشتیبانی از طیف وسیعی از دستگاه‌های مبتنی بر تراشه‌های ARM را داشته باشیم.

در این بازار مایکروسافت تنها نیست و گوگل پیش‌تر اعلام کرده اندروید از دستگاه‌های دو نمایشگره پشتیبانی می‌کند. اندروید پلتفرم بزرگی است که به راحتی یک گوشی تلفن همراه را به تبلت تبدیل می‌کند.

نبر دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های تاشو در سال ۲۰۱۹ تازه آغاز شده و چندین سال ادامه خواهد داشت.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5