یک رستاخیز سینمایی و اعتراض ستاره‌های هالیوود: جیمز دین، ۶۵ سال پس از مرگش در فیلم جدیدی بازی می‌کند!

3

در آستانه یک رستاخیز سینمایی بزرگ هستیم. در حالی‌که شاید طرفداران سینمای هالیوود و سینه چاکان «جیمز دین» هیجان‌زده و تحریک شده هستند؛ ده‌های ستاره هالیوود به همراه دست‌اندرکاران معروف و بزرگ به این اقدام اعتراض‌های تندی کرده و آن را شرم‌آور، مسخره و خطرناک برای آینده سینمای جهان خواندند.

داستان از این قرار است که «آنتون ارنست» و «تاتی گالیک» می‌خواهند فیلمی به نام «در‌ جست‌‌و‌جوی جک» بسازند و یکی از بازیگران اصلی آن «جیمز دین» بازیگر فقید و فراموش نشدنی سینمای هالیوود است که ۶۵ سال از مرگش می‌گذرد.

«جیمز دین» تنها در سه فیلم بازی کرد ولی مرگ زودهنگامش در ۲۴ سالگی بر اثر یک سانحه رانندگی باعث جاودانگی‌اش در ذهن سینما دوستان شد. این بازیگر که بیشتر به خاطر استایل‌ها و قیافه جذابش معروف است؛ در سال ۱۹۵۵ از دنیا رفت و اکنون می‌خواهد در فیلمی درباره جنگ ویتنام بازی کند؛ یعنی بازه تاریخی که هیچ‌گاه به چشمش ندیده است.

ظاهرا «آنتون ارنست» و «تاتی گالیک» موفق شدند مالکیت حقوقی استفاده از تصاویر و نام «جیمز دین» را از خانواده او دریافت و اکنون با فناوری CGI و جلوه‌های بصری می‌خواهند بدن کامل این بازیگر را بسازند ولی شخص دیگری به جای او صحبت کند.

برای بازسازی «جیمز دین» از تصاویر و فیلم‌های باقیمانده از او استفاده خواهد شد. «جیمز دین» یکی از بازیگران اصلی فیلم اکشن و درام «در‌ جست‌‌و‌جوی جک» براساس رمانی از «گرت کراکر» است.

فیلم‌نامه این فیلم توسط «ماریا سووا» نوشته شده و داستان آن درباره سربازی است که در جنگ ویتنام با یک سگ لابرادور به نام جک ارتباط عاطفی خاصی برقرار کرده و وقتی ارتش آمریکا نیروهایش را از این کشور خارج می‌کند، مجبور می‌شود او را رها کند و به کشورش برگردد.

قرار است شرکت «مجیک سیتی فیلمز» این فیلم پرسروصدا را بسازد و برای اولین بار در تاریخ سینمای هالیوود شاهد یک رستاخیز سینمایی باشیم.

آثار جدید جان لنون و پیکاسو

اما هنوز ساعتی از انتشار خبر بازگشت «جیمز دین» به سینما نگذشته، موجی از اعتراض‌ها و واکنش‌های منفی و تند نسبت به این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد. بسیاری از چهره‌های مشهور صنعت سینمای هالیوود این حرکت را اقدامی شرم‌آور و منفی برای آینده خواندند.

زلدا ویلیامز فرزند رابین ویلیامز، کریس اوانز ستاره هالیوودی، الیجا وود بازیگر «ارباب حلقه‌ها»، جولی آن امری بازیگر سریال «پریچر» و افراد دیگری در صف اول اعتراض به این تصمیم هستند.

کریس اوانز به طنز و کنایه می‌گوید: «شاید بهتر باشد از کامپیوتر بخواهیم چند آهنگ جدید جان لنون برایمان بسازد یا کامپیوتری بسازیم که یک اثر جدید از پیکاسو بکشد.» او این وضعیت را افتضاح و شرم‌آور خوانده و از عدم درک درست نقش بازیگر در سینما صحبت کرده است.

منتقدان زنده کردن «جیمز دین» می‌گویند اگر چنین اتفاقی بیفتد؛ دیگر در آینده مشخص نیست دقیقا کدام بازیگر زنده و کدام بازیگر شبیه‌سازی کامپیوتری است. وقتی بدن و شکل یک بازیگر در فیلم مصنوعی ولی صدا از بازیگر دیگری است؛ همه‌چیز ابهام‌آمیز خواهد بود و تفاوت بازیگر واقعی و نقش و دستمزد او با بازیگرهای دیجیتالی قاطی خواهد شد.

نگرانی از آینده صنعت سینما

تیم سازنده و کارگردانی فیلم «در‌ جست‌‌و‌جوی جک» در واکنش به این اعتراض‌های تند اعلام کردند نتوانستند فردی مناسب برای نقش «جیمز دین» پیدا کنند. آن‌ها اعلام کردند برای انتخاب یک بازیگر مناسب جست‌وجوی زیادی انجام داده ولی به نتیجه نرسیدند.

برخی کاربران در رسانه‌های اجتماعی این دلیل را نپذیرفته و مسخره دانستند. میشل بوشمن که بخش رسانه‌های اجتماعی مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» را می‌گرداند نیز چنین نظری دارد. میشل می‌گوید: «چرا تیم سازنده این فیلم سری به فستیوال سالیانه جیمز دین در ایندیانا نمی‌زند تا واقعا یک بازیگر مناسب نقش پیدا کند.»

در هیاهوی اعتراض‌ها به رستاخیز سینمایی «جیمز دین» به نظر می‌رسد برخی از بازیگرها نگران آینده شغل و حرفه خود هستند چون تصور کنید تا یک دهه دیگر، لشگری از بازیگرهای معروف و جاودانه سینما از زیر گورها سر برآورده و شروع به بازی در فیلم‌های تازه‌ای کنند.

مثلا تصور کنید به‌زودی فیلم‌هایی روی پرده سینما برود که در آن‌ها «پل واکر»، «مرلین مونرو»، «ناتالی وود»، «برت لنکستر»، «همفری بوگارت» و دیگران بازی می‌کنند.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. ریوا می گوید

    این مطلب را در خبرگزاری مهر خواندم. شرط صداثت و کار حرفه‌ای این است که منبع تان را بنویسید . حداقل اسم یک نفر دیگر را بالای مطلب نگذارید. مثل این که تجاری شدن برایتان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      خیر. ما خبر را از منابع اصلی کار کرده‌ایم و منابع خبر را در آخر پست آورده‌ایم. لطفا شتاب‌زده کامنت نگذارید. سپاس
      این خبر خبرگزاری مهر است که هیچ شباهت ساختاری و ادبی به پست کامل‌تر ما ندارد.

    2. محمد گیتی زاده می گوید

      @ریوا
      با شما مخالفم.
      مطالب یک پزشک هیچگاه شامل چنین تحریفاتی نبوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5