بازی بی‌نهایت | آخرین کتاب سایمون سینک

0

در یک بازی ورزشی مثل فوتبال، بازیکنان حریف مشخص، قوانین همیشه ثابت و هدف همواره یک‌چیز است: پیروزی در مسابقه. اما آیا سایر موضوعات دنیا را می‌توان یه یک مسابقه فوتبال تشبیه کرد؟

برای مثال کسب‌وکار را در نظر بگیرید.

در هر کسب‌وکار بازیگران متعدد و ماهیت برخی از آنها نامشخص است؛

قوانین نوشته و نانوشته دائما در حال تغییرند؛

و هدف به‌جای پیروزی، باقی‌ماندن، و به عبارت بهتر حذف نشدن از مسابقه است.

اینها سخنان سایمون سینک (Simon Sinek) در معرفی آخرین اثر وی به‌ نام «کتاب بازی بی‌نهایت» است. سینک که پیش از این نویسنده کتاب‌های پرفروشی همچون «با چرا شروع کنید» و «رهبران آخر غذا می‌خورند» بوده، در آخرین کتاب خود از تفاوت‌های بازی‌های محدود و نامحدود سخن گفته و هدایت کسب‌وکار در مسیر پر پیچ و خم و بی‌نهایت را از ویژگی‌های رهبران واقعی می‌داند.

گزاره‌های سنتی کسب‌وکار همچون «هدف هر کسب‌وکار بیشترین سود ممکن است» در این کتاب به چالش کشیده شده و ایده‌هایی برای رهبری کسب‌وکار در شرایط رقابتی امروز پیش روی خواننده قرار می‌گیرد.

نشر نوین در یک رفتار خارج از عادت در دنیای نشر، حق نشر بین‌المللی این کتاب را خریداری کرده و آن را همزمان با سایر نقاط دنیا، به زبان فارسی ترجمه و منتشر کرده است که می‌توانید با کد 1pezeshk برای خرید آن از سایت نشر نوین 20٪ تخفیف دریافت کنید (برای خرید اینجا کلیک کنید).

خلاصه‌ای از کتاب بازی بینهایت

در کتاب بازی بی‌نهایت، بت‌های دنیای مدیریت همچون جک ولش به دلیل تمرکز بیش از حد بر عملکرد کوتاه‌مدت از دم تیغ انتقادی سینک گذشته و اقدامات نادرست آنها در بازی بی‌نهایت به خواننده معرفی می‌شود. در فصل سوم کتاب درباره ضرورت هدف آرمانی برای کسب‌وکارها اینطور می‌خوانیم:

حین جلسات سراسری جنرال موتورز که تمامی کارکنان در آن شرکت می‌کردند، برخی از آنها می‌گفتند که کمپانی بیش‌ازحد بر روی مسائل کوتاه‌مدت متمرکز شده است. جک ولش، مدیرعامل کمپانی در آن دوره، مکرراً این جمله را تکرار می‌کرد که «بلندمدت صرفاً مجموعه‌ای متوالی از کوتاه‌مدتها است». [اما] وقتی کارکنان چنین مشکلاتی را نزد مدیرعامل خود مطرح می‌کنند، اکثراً منظورشان این  است که «چرا این کارها را انجام می‌دهیم؟» جدای از برآورده‌سازی معیارها و پاداشهای مادی، چه هدفی در پس این سختکوشی‌ها قرار دارد؟

پاسخ ولش به نگرانی‌های کارکنان نشان داد که هیچ هدف آرمانی و والایی ندارند. هدف این بود که صرفاً کار کنند، کار کنند و باز هم کار کنند! برای ولش، هر دستاورد محدودی، یک موفقیت بود و به آن اکتفا می‌کرد. با این تفاوت که کسب‌وکار یک بازی نامحدود است و بدین ترتیب، این مجموعه‌های کوتاه‌مدت تا ابد ادامه خواهند داشت و هیچگاه به پایان نمی‌رسند.

در این کتاب مهم‌ترین وظیفه مدیر عامل (یا همان مدیر ارشد اجرایی، CEO) رهبری سازمان در بازی نامحدود و بی‌پایان عنوان و راه‌ها، ملزومات  و مدل‌ذهنی لازم برای حرکت به سمت آن مطرح شده است. در فصل هفتم، که یکی از الهام‌بخش‌ترین فصل‌های این کتاب است، ایجاد بستری برای شکل‌گیری تیم‌های مبتنی بر اعتماد از وظایف اصلی رهبر سازمان دانسته شده و با مثال‌های متعدد، روش‌های ایجاد اعتماد درون تیمی‌ مطرح می‌شود. در بخشی از این فصل آمده:

هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند تا ابد عملکرد ۱۰۰ درصدی داشته باشد. اگر نتوانیم با یکدیگر صادق باشیم و در طول چالش‌های سفر به کمک هم تکیه کنیم راه به جایی نخواهیم برد، ولی رهبران می‌توانند به سادگی محیط ایجاد کنند که برای گفتن حقیقت امن باشد. باید برای رفتاری که می‌خواهیم ببینیم الگوسازی کنیم و رفتارهایی که اعتماد ایجاد می‌کنند را فعالانه تشویق کنیم.

مشخصات و فصل‌های کتاب بازی بی‌نهایت

این کتاب در 248 صفحه ترجمه شده و یازده فصل شماره‌دار آن به ترتیب زیر است:

فصل اول: بازی‌های محدود و بازی‌های نامحدود

فصل دوم: هدف آرمانی

فصل سوم: هدف، غیر هدف

فصل چهارم: نگهبان هدف

فصل پنجم: مسئولیت کسب‌وکار: بازبینی شده

فصل ششم: اراده و منابع

فصل هفتم: تیم‌های مبتنی بر اعتماد

فصل هشتم: زوال اخلاقی

فصل نهم: رقیب ارزشمند

فصل دهم: انعطاف‌پذیری وجودی

فصل یازدهم:  شجاعت رهبری‌کردن

در پشت جلد این کتاب جمله‌ای نوشته شده که شاید بتوان آن را عصاره 247 صفحه آن دانست:

ما نمی‌توانیم بازی را انتخاب کنیم.

نمی‌توانیم قواعد بازی را انتخاب کنیم.

فقط می‌توانیم انتخاب کنیم که چطور بازی کنیم.

 

در صورتی‌که به این کتاب علاقه‌مند هستید می‌توانید از طریق این لینک ۴۰ صفحه ابتدایی کتاب را به رایگان مطالعه کرده و در صورت تمایل نسخه کامل را بصورت کاغذی یا دیجیتال و از طریق اپلیکیشن‌های طاقچه و کتابراه خریداری کنید.

خرید نسخه کاغذی از سایت نشر نوین (کد تخفیف 20 درصدی: 1pezeshk)

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.