بیرون خانه اینترنت ندارید؟ چگونه صفحات وب را به صورت ساده ذخیره کنید تا هم خودتان و هم دیگر دوستانتان به آنها دسترسی داشته باشند

1

این روزها با مشکلاتی که برای اینترنت موبایل پیش آمده، همه دچار نوعی سردرگمی شده‌ایم. تعداد قابل توجهی از ما، داخل خانه اینترنت ثابت داریم، اما وقتی پا از خانه بیرون می‌گذاریم، به جز آنچه شبکه ملی اطلاعات نامیده می‌شود، چیز دیگری نداریم.

بدیهی است که این امر، موجب مشکلات فراوانی برای ما شده است:

-ساعات مرده‌مان را نمی‌توانیم با مرور شبکه‌های اجتماعی و صفحات وب پر کنیم و عبوس شده‌ایم و اصولا احساس محرومیت از چیزی، کاملا ناخوشایند است.

-بسیاری از شهروندان اصولا کارشان این است که صفحات متنوع وب را به عنوان منبع مورد استفاده قرار بدهند و بر اساس آنها مقاله و تحلیل بنویسند. افرادی مثل نویسندگان سایت‌ها، بلاگرها، بخش تولید محتوای شرکت‌ها، روزنامه‌نگاران

-بدیهی است که ایمیل‌های مهم را نمی‌توانیم چک کنیم و پاسخ بدهیم و به همین ترتیب تماس‌‌های مستقیم شبکه‌های اجتماعی هم از سوی ما بی‌پاسخ می‌مانند و به کلی منفک از رویدادهای دنیا می‌شویم.


بخش کوچکی از این مشکل را می‌توانیم حل کنیم.

فرض کنید که چند مقاله خوب در اینترنت دیده‌اید و می‌خواهید سر کار آنها را بخوانید و یا اینکه این مقالات را تحویل دوست یا همکارتان بدهید تا او با مطالعه آنها، یک خروجی به شما بدهد.

با توجه به نبود اینترنت موبایل، تنها راه این است که صفحات وب را به نوعی ذخیره کنید.

برای این کار می‌توانید از شیوه معمول ذخیره صفحات وب توسط مرورگر استفاده کنید.

اما می‌دانید مشکل چیست؟

مرورگرهای دسکتاپ، صفحات وب را به صورت دو جزء ذخیره می‌کنند، یکی نسخه html صفحه و یکی هم پوشه‌ای که داخلش عکس‌ها و برخی المنت‌های صفحه و یا css آن ذخیره می‌شود.

حالا اگر این دو جزء را در گوشی ذخیره کنید و یا داخل فلش بریزید، دو مشکل پیش می‌آید، یکی اینکه یک نوع آشفتگی دیداری ایجاد می‌کند. مهم‌تر از اینکه خیلی وقت‌ها وقتی صفحه ذخیره شده را با مرورگر موبایل، مرورگر دسکتاپ دیگر و حتی دقیقا همان مرورگر دسکتاپ در سیستم دیگر باز می‌کنید، می‌بینید که صفحه یا به درستی باز نمی‌شود و یا اصلا ممکن است گاهی باز نشود.

خب، برای این مشکل قبلا خیلی راه‌حل‌های ساده‌ای ارائه داده‌اند:

1-صفحه وب را به صورت pdf ذخیره کنید:

من چندان توصیه نمی‌کنم و راه حل خوبی نیست.

2-از اپلیکیشن عالی pocket استفاده کنید.

مشکل این است که اپلیکیشن پاکت محدودیت‌هایی دارد و گاهی لازم است به تناسب کاربرد، نسخه پولی آن را بخرید و به علاوه کاربرد پاکت، دسترسی مجدد به مقالات و ممکن کردن خواندن آفلاین آنهاست. در حالی که کسانی که کار حرفه‌ای یا یک صفحه وب دارند و می‌خواهند آن را ترجمه کنند و بر اساس آن یک پست وبلاگی بنویسند، نیاز دارند که ترجیحا صفحه به صورت معمول در مرورگرشان باز شود، بتوانند جاهایی از آن را کپی پیست کنند، عکس‌هایش را آپلود کنند و …

3-راه حل دیگر این است که بیاییم و از افزونه‌هایی استفاده کنیم که صفحات وب را به صورت تر و تمیزتری و در قالب تنها یک فایل واحد ذخیره می‌کنند.

من برای این کار، افزونه SingleFile را به شما پیشنهاد می‌کنم.

دانلود نسخه فایرفاکس این افزونه

دانلود نسخه کروم این افزونه

این افزونه امکانات بسیار حالی برای ذخیره‌سازی صفحات وب به شما می‌دهد. شما می‌توانید همان طور که گفته شد، هر صفح دلخواه را به صورت کامل در قالب یک فایل ذخیره کنید.

اما امکانات اضافی آن:

-شما می‌توانید برای صفحات وب حاشیه‌نویسی کنید. مثلا روی صفحه برای همکارتان بنویسید، تا اینجا را ترجمه کن! از این عکس استفاده کن، حتما! و بعد صفحه را به صورت کامل، همراه حاشیه‌نویسی‌تان ذخیره کنید.

-وقتی صفحات ذخیره شده را با مرورگرهای دیگر باز می‌کنید، مشکل خاصی در لودینگ صفحه ایجاد نمی‌شود و شما می‌توانید صفحه را در سیستم دیگر با مرورگر دیگر یا با مرورگرهای موبایل باز کنید.

-شما می‌توانید به راحتی انتخاب کنید که همه برگه‌ها یا تب‌های باز در مرورگر یا فقط آنهایی که انتخاب کرده‌اید، ذخیره شوند و مجبور نیستید، هر بار یک برگه را باز کنید و درخواست ذخیره شدن آن را بدهید.

بعد از ذخیره کردن صفحات می‌توانید آن را روی یک فضای ذخیره‌سازی داخلی آپلود کنید تا دوستان دورکارتان از آن استفاده کنند یا برای خودتان داخل فلش یا گوشی و تبلت بریزید.

می‌دانم که راه حلی از سر ناچاری است. اما من خودم شخصا زمانی را که به یاد دارم که اصلا اینترنت موبایلی نبود و با همین ذخیره کردن صفحات در گوشی سونی اریسکونم، در بیرون از خانه مطالب صفحات اینترنتی را می‌خواندم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. عارف می گوید

    موردی که روز هاست ذهنم رو مشغول کرده و تبدیل به دغدغه شده و آرزو می کردم کاش بلاگ یا ویدیو بلاگی داشتم که در مورد این موضوع مفصل نظرم رو بیان کنم اینه که: «چرا, نباید از پیام رسان ها و بعضی از خدمات داخلی مثل روبیکا و سروش و… استفاده کنیم؟!»
    فکر می کنم این مساله بسیار مهمه و باید جدا بهش پرداخته شه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.