مرد برزیلی که با وجود داشتن سر واژگون، با امیدواری به زندگی و کار حرفه‌ای ادامه می‌دهد

2

حجم اخبار نادرست و کاذب (فیک) در شبکه‌های اجتماعی آنقدر زیاد است که گاهی ما خبرهای درست را در وهله اول نادرست می‌پنداریم.

امروز در اکانت اینستاگرام آقای پرویز پرستویی مطلبی در مورد یک مورد عجیب پزشکی یک مرد بریلی، منتشر شده بود که راستش من تا دقایقی فکر می‌کردم که خبری است کاذب، اما بعد از اینکه جستجو کردم، متوجه شدم که خبر اتفاقا درست است. شما هم همین کار را بکنید و وقتی با خبرها و آمار و تحلیل‌هایی روبرو می‌شوید که به نظرتان نادرست است، قبل از قبول یا رد تکانه‌ای آنها، کمی جستجو کنید.


مورد عجیب این پست سایت «یک پزشک»، در مورد کلادیو وییرا اولیوریا است. او با بدشکلی ناجوری به دنیا آمد. سرش کاملا به سمت عقب خم شده بود، طوری که کاملا واژگون بود و دست و پایش هم معلول بود. پزشکان تصور نمی‌کردند که او مدت زیادی زنده بماند و به مادرش توصیه کردند که زیاد در پی درمان این کودک برنیاید و اجازه بدهد که کودک، سیر طبیعی خود را به سمت مرگ و رهایی طی کند.

نام بیماری آقای اولیوریا، بیماری‌ای به نام آرتروگریپوز Arthrogryposis است. در این بیماری نادر، مفاصل بدن در چند قسمت بدن در وضعیت غیرطبیعی جمع می‌شوند و امکان حرکت به بیمار نمی‌دهند و عضلات بدن در اطراف مفصل‌های درگیر سخت و فیبروزه می‌شوند.

اما مادر این کودک اما هر کاری از دستش برمی‌آمد برای او انجام داد و او را زنده نگه داشت. از زمان کودکی اولیوریا تلاش می‌کرد که به کسی وابسته نباشد و خودش تلویزیون را روشن کند و تماس تلفنی برقرار کند و از اینترنت استفاده کند.

از هشت سالگی اولیوریا توانست که روی زانوهایش راه برود. برای اینکه او در این حین با آسیبی مواجه نشود، والدین‌اش همه خانه را تغییر دادند، کف‌پوش خانه را عوض کردند، جای پریزها و ارتفاع تختخواب را پایین آوردند.

با اینکه با توجه به آناتومی خاص اولیوریا، از صندلی چرخدار هم نمی‌توانست استفاده کند، به لطف مادرش، مرتب به مدرسه می‌رفت. او هیچ وقت احساس شرم‌زدگی نمی‌کرد و خودش را پنهان نمی‌کرد.

بعد از مدتی، اولیوریا متوجه شد که با قرار دادن یک قلم در دهان و حرکت دادن ماوس کامپیوتر با لب‌هایش می‌تواند بر مشکل ارتباطی و ناتوانی خود غلبه کند. اما حتی مدرک حسابداری گرفت و استخدام شد.

سخنرانی‌های انگیزشی او بسیار احساس‌برانگیزند. 3 سال پیش او نخستین کتاب خود را نوشت، عنوان کتاب او «دنیای واژگون پیرامون» است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. 021kabir می گوید

    درد آوره
    اما برای ما ک ادعا میکنیم سالمیم و همیشه بهونه تراشی برای عدم موفقیت ! تامل برانگیز بود …

  2. Sina می گوید

    واقعا کار آقای اولیوریا کاملا ستودنی و تحسین برانگیز است. ولی سوال بنده در این موارد همیشه این بوده که اگر اولیوریا سالم بدنیا می آمد، آیا باز هم تضمینی بود که ایشان مدرک حسابداری بگیرن و سخنران انگیزشی هم بشوند و موفق باشند؟
    بنظر بنده ما نباید خودمان را با دیگران مقایسه کنیم مخصوصا در اینگونه موارد که علاوه بر موقعیت های مختلف زندگی از نظر فیزیکی هم مورد مقایسه ما کلی تفاوت با آدم های پیرامون خود دارد. در واقع مهمترین معیارهای موفقیت یک فرد، شتاب اولیه(حداقل بستر برای فعالیت و برای مثال همان کمک و مراقبت والدین اولیوریا) و انگیزه ای که در فرد ایجاد شده و بعد از آن پشتکار خود اولیوریا است. در واقع اساس موفقیت افرادی مانند اولیوریا مراقبت ها و ایجاد انگیزه و تربیت و آموزش های چندین ساله والدین او است.
    گذشته افراد تاثیرات تعیین کننده ای در زندگی آنان می‌گذارد و پیشرفت در زندگی نیازمند گذر بند هایی است که در گذشته و حتی در زمان حال به پای ما زده شده است و شرایط دیگر بسیاری را می طلبد. پس بهتر است بجای آوردن مثالهای اینگونه جهت ایجاد انگیزه دنبال راهکار های بنیادی و درست تر برای آموزش پیشرفت باشیم چون اینگونه ایجاد انگیزه ها مانند قرص مسکن برای یک درد است که دوباره بعد از مدت کوتاهی اثر آن از بین میرود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5