۷ اپلیکیشن آرامش‌‌دهنده ذهن برای بهتر خوابیدن

0

احتمالا شما هم قبول دارید خوابیدن بسیار سخت‌تر از گذشته شده است.

دلایل زیادی برای عدم تمرکز و حواس‌پرتی ذهنی وجود دارد. اسمارت‌فون‌ها، تلویزیون، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و ده‌ها موضوع دیگر که خوابیدن را به تاخیر می‌اندازند. ذغذغه‌های ذهنی زیادی هم در جهان امروز وجود دارد که باعث می‌شوند به اندازه کافی خواب نروید.

اما چرا از همین فناوری برای آرامش ذهن و خوابیدن بهتر کمک نگیریم؟ خوش‌بختانه، نرم‌افزارهای زیادی توسعه داده شده است تا جلوی حواس‌پرتی ما را بگیرد و آرامش را دوباره به ما برگرداند.

در اینجا تنها چند نمونه از این اپلیکیشن‌ها را معرفی می‌کنیم. برنامه‌هایی که غالبا کمک می‌کنند یک خواب خوب و کافی در طول شب داشته باشید.

اپلیکیشن‌های بهبوددهنده کیفیت خواب

بیدار شدن‌های مکرر در طول شب و بریده شدن فرآیند خواب شما باعث می‌شود صبح با همان خستگی دیشب از رخت‌خواب بیرون بیایید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که برنامه خواب اشتباهی در پیش می‌گیرند یا یک خواب عمیق طولانی ندارند؛ در طول روز، پایین‌ترین سطح بهره‌وری و هوشیاری را خواهند داشت.

زیر نظر گرفتن چرخه خواب یکی از بهترین ترفندها برای اصلاح الگوی خواب است. برنامه‌های زیر به شما کمک می‌کنند اطلاعات بهتری درباره چرخه خواب خود کسب کنید تا هر روز صبح با نشاط و انرژی کافی بیدار شوید:

Sleep Cycle

این نرم‌افزار یک هشداردهنده و بیدارکننده ساعت بسیار خوب است. با استفاده از میکروفون، الگوی خواب شما را ردیابی می‌کند و زمانی که در سبک‌ترین فاز خواب هستید؛ شما را از خواب بیدار خواهد کرد تا اصطلاحا وحشت‌زده و تلوخوران از خواب بیدار نشوید.

شما می‌توانید یک بازه برای از خواب بیدار شدن خود تعریف کنید. مثلا، بین ساعت ۷ الی ۷:۳۰ بامداد تا خود نرم‌افزار بهترین زمان برای بیداری شما را پیدا کند. حتی به شما امکان می‌دهد دو بار زنگ ساعت را snooze کنید تا دیرتر از رخت‌خواب بیرون بیایید (دانلود نسخه اندروید و iOS).

Apple Bedtime

اگر می‌خواهید کنترل بیشتری روی زمان بیدار شدن خود داشته باشید؛ پیشنهاد می‌کنیم از اپلیکیشن Bedtime اپل استفاده کنید که بخشی از اپلیکیشن Clock این شرکت و روی هر آیفون و آیپدی نصب شده است.

این نرم‌افزار عملکردی شبیه به Sleep Cycle دارد ولی به شما اجازه می‌دهد زمان‌های دقیق‌تری برای بیداری تنظیم کنید. مثلا، برای هر روز هفته انتخاب کنید در چه بازه ساعتی از خواب بیدار شوید یا اصلا هشدار ساعت خاموش شود.

افزون بر این، مشخص می‌کنید چند ساعت می‌خواهید در خواب باشید تا Bedtime به شما بگوید چه ساعتی باید به رخت‌خواب بروید (دانلود نسخه iOS).

Pillow

یک اپلیکیشن کامل برای افرادی است که می‌خواهند همه‌چیز را درباره وضعیت خواب خود بدانند. همانند نرم‌افزارهای Bedtime و Sleep Cycle، با ردگیری چرخه خواب شما، در سبک‌ترین فاز خواب، شما را بیدار می‌کند ولی ویژگی‌های بیشتری نسبت به دو اپ قبلی دارد.

مثلا، می‌توانید چرخه‌های خواب سبک نیمروزی ۱۵ دقیقه یا بازیابی ۴۵ دقیقه و حتی خواب کامل ۱۲۰ دقیقه تعریف کنید. افزون بر این، اطلاعاتی درباره ضربان قلب شما در خواب، مدت زمانی که نیاز به خواب دارید و چرخه REM یا پلک زدن چشم‌ها در خواب به شما می‌دهد (دانلود نسخه iOS).

اپلیکیشن‌های آرامش‌دهنده ذهن برای راحت خوابیدن

بسیاری از افراد برای خوابیدن مشکل دارند و به بیماری بی‌خوابی مبتلا هستند. یکی از دلایل بی‌خوابی، آشفتگی‌های ذهنی است. تکنیک‌های ذهن‌آگاهی و مراقبت از ذهن برای این افراد توصیه می‌شود. در زیر، می‌خواهیم چند برنامه مراقبه ذهن برای خواب راحت معرفی کنیم.

این برنامه‌ها با استفاده از ترفندهای مختلفی مانند موسیقی، صداهای طبیعت، دستورات صوتی و راهنماهایی برای تمرکزدهی ذهن سعی می‌کنند شما را بخوابانند. همه این نرم‌افزارها یک هدف دارند و آن بازگشت آرامش به ذهن برای آمادگی خوابیدن است:

Pzizz

در وهله اول، ظاهر این برنامه آرامش‌بخش است. موسیقی‌های متن فیلم‌های بسیار آرامش‌بخش دارد که شنیدن‌شان باعث می‌شود ذهن شما پس از چند دقیقه‌ای برای خواب آماده شود.

برحسب علاقه و نیازتان می‌توانید موسیقی‌هایی در سبک‌های مختلف گوش کنید. حتی موسیقی‌هایی با نرریشن‌های مردانه و زنانه دارد تا بتوانید نمونه دلخواه را انتخاب کنید. برخی از این موسیقی‌ها برای افزایش تمرکز هم مناسب هستند (دانلود نسخه اندروید و iOS).

Headspace: Meditation

براساس اهداف و برنامه‌های شما چندین جلسه برای شما تنظیم می‌کند. در این جلسات، برخی نکات و هشدارها برای مراقبه در طول روز داده می‌شود. هر جلسه بیشتر از چند دقیقه نیست و سعی می‌کنند ذهن شما را از آشوب‌ها و طوفان‌های روز بیرون کشیدن و برای خواب در آخر شب آماده کنند (دانلود نسخه اندروید و iOS).

Calm

یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های آرامش‌بخش ذهنی برای خواب سریع‌تر و راحت‌تر است. همانند برنامه Headspace: Meditation سعی می‌کند ذهن شما را آرام آرام برای رفتن به خواب آماده کند.

جلسات آموزشی این برنامه طولانی‌تر هستند و می‌توانید شما برخی جلسات را لغو کنید تا زودتر به هدف دلخواه برسید. در این برنامه از صداهای طبیعت یا پرندگان استفاده شده است و تلفن همراه شما را به یک پرتره بزرگ از مناظر زیبای طبیعی تبدیل می‌کند.

ترکیبی از صداها و موسیقی در این برنامه هست که هر ذهنی را آرامش می‌دهد. عملکرد این برنامه فوق‌العاده است و تاثیرات گوش دادن یک جلسه آن تا مدت‌ها همراه شما خواهد بود (دانلود نسخه اندروید و iOS).

پادکست‌ها

اگر به هر دلیلی به نرم‌افزارهای بالا دسترسی نداشتید یا نتوانستند به خواب شما کمکی بکنند؛ پادکست‌ها بهترین گزینه در این وضعیت هستند.

همیشه گوش دادن به پادکست‌ها و به ویژه پادکست‌هایی که شامل صحبت‌های جالب و خنده‌دار یا اکتشاف‌های علمی و نحوه ساخت و کارکرد وسایل روزمره‌اند؛ باعث آرامش‌بخشی ذهن می‌شوند. پادکست‌هایی که داستان‌گونه هستند هم شما را به خواب می‌برند؛ دقیقا مانند کودکی‌های ما که شنیدن داستان از زبان مادر و مادربزرگ ما را خواب می‌کرد.

همیشه از تایمر خاموش شدن پادکست استفاده کنید تا اگر به خواب رفتید؛ با سروصدای پخش پادکست دوباره از خواب بیدار نشوید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5