تعریق زیاد و درمان آن با دستگاه یونتوفورزیس

0

رپورتاژ

عرق کردن طبیعی برای ادامه حیات ضروری است، اما زمانی که به صورت بیش از حد و آزار دهنده باشد، یک بیماری است. تعریق بیش از حد و غیرطبیعی در پزشکی با نام هایپرهیدروزیس شناخته می شود و چنانچه از نوع اولیه باشد، به طور مستقیم قابل درمان است.

علائم تعریق بیش از حد اولیه

  • تعریق در مناطق خاصی از بدن (تمام بدن عرق نمی کند)
  • تعریق به صورت دوطرفه (مثلا دو دست)
  • تعریق در بیداری (زمانی که از خواب بیدار می شوید تعریق زیادی مشاهده نمی کنید)
  • شروع معمولا از سن پایین (کودکی یا نوجوانی)

افرادی که این وضعیت را تجربه کرده اند، به خوبی می دانند که تحمل مشکل تعریق زیاد در زیر بغل، دست یا پا تا چه حد طاقت فرساست. از انجام کارهای فردی تا فعالیت های گروهی و اجتماعی، کمتر کاری است که به شدت تحت تاثیر تعریق زیاد بدن قرار نگیرد.

علت تعریق بیش از حد اولیه

تعریق شدید در نتیجه پرکاری غدد تعریق اتفاق می افتد، که خود به دلیل ورود سیگنال های عصبی زیاده از حد به این غدد است. اما علت پرکاری اعصابی که این سیگنال های اضافی را ایجاد می‌کنند،‌ شناخته شده نیست.

درمان تعریق اضافی: یونتوفورزیس چیست و چطور کار می کند؟

در مورد گزینه های درمانی تعریق زیاد، مطالب دیگری نوشته شده، اما یکی از بهترین راه های درمانی، استفاده از دستگاه یونتوفورزیس یا یونتوفورز است.

یونتوفورزیس استفاده از جریان های بسیار پایین برای درمان تعریق بیش از حد است. با مطالعه رفرانس های علمی می توان دریافت مکانیسم های مختلفی برای چگونگی تاثیر گذاری این روش پیشنهاد شده، اما نقطه مشترک آنها در عدم بروز آسیب بافتی و عدم استفاده از ترکیبات شیمیایی یا بیولوژیک مضر است. این راه درمانی به طور رسمی توسط سازمان غذا و داروی امریکا پذیرفته شده است. دستگاه یونتوفورزیس عمدتا به عنوان یک دستگاه پزشکی خانگی (مانند دستگاه اندازه گیری قند خون یا فشار خون) شناخته می شود و از این نظر، آزادی عمل بیشتری را در مورد زمان و نحوه انجام درمان به دست می دهد.

تهیه دستگاه یونتوفورزیس مناسب

در سالیان پیش بعضی دستگاه های یونتوفورزیس ساخت آلمان مانند دستگاه های هیدرکس، ایدرومد و آیونتکس در ایران حضور محدودی داشتند، اما به دلیل نبودن نمایندگی ارائه کننده گارانتی و خدمات مناسب، این حضور کمرنگ بود. خوشبختانه چندی پیش برند ایرانی دستگاه یونتوفورزیس با نام یونتونرم نیز معرفی شد. استفاده از دستگاه یونتوفورزیس ایرانی و یا خارجی یک انتخاب شخصی است، اما آنچه مهم است توجه به معتبر بودن دستگاه است. قدری جستجو در اینترنت کافیست تا با تبلیغات دستگاه های یونتوفورزیس نامعتبر مواجه شویم که ممکن است خطرناک باشند. برای بررسی صحت ادعاهای تبلیغاتی، کافیست سری به سایت اداره تجهیزات پزشکی زد و فهرست تجهیزات پزشکی ثبت شده را بررسی کرد.

درمان تعریق اضافی با دستگاه یونتوفورزیس

راه اندازی دستگاه های یونتوفورزیس مدرن کار آسانی است. به جز انجام چند اتصال و استفاده از مقداری آب کار بیشتری برای انجام دادن وجود ندارد. برای درمان کامل در خانه و یا کلینیک، باید به طور متوسط 10 بار از دستگاه استفاده کرد. برای حفظ خشکی مطلوب نیز، به طور متوسط 2 بار استفاده در ماه کفایت خواهد کرد. گرفتن نتیجه دلخواه با یونتوفورزیس در گرو پایبندی به برنامه درمانی است، اما در صورت انجام منظم درمان اثر دلخواه به دست خواهد آمد. عوارض مشخصی با یونتوفورز گزارش نشده است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.