در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا، اینستاگرام جای فیس‌بوک را در پراکندن اخبار کاذب خواهد گرفت!

0

فیسبوک در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ امریکا، پیشرو انتشار اخبار و اطلاعات غلط و جعلی برای منحرف کردن افکار عمومی بود و اکنون پیش‌بینی می‌شود در انتخابات ۲۰۲۰ اینستاگرام این وظیفه را برعهده داشته باشد.

تاثیرگذاری فیشبوک بر نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶ انکارناپذیر است. این شبکه‌ اجتماعی با انتشار و تبلیغ انواع خبرها و مطالب جهت‌دار و جعلی سعی کرد کاربران را به یک سو هدایت و واکنش شدید آن‌ها را در پی داشته باشد.

فیسبوک برای تعامل، کلیک، پیمایش و اظهارنظر ساخته شده است ولی قانون‌گذاران، روزنامه‌نگاران و کاربران این شبکه اجتماعی از خطرات آن مطلع نبودند یا تصور نمی‌کردند واقعا بتواند نتیجه یک انتخابات را تغییر دهد.

آژانس‌های اطلاعاتی و جاسوسی روسیه با راه‌اندازی انواع کمپین‌های گسترده تبلیغاتی در فیسبوک موفق شدند انتخاب ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده را مهندسی کنند و اکنون بیم تکرار چنین اتفاق مشابهی در انتخابات ۲۰۲۰ با اینستاگرام می‌رود.

بهترین مکان برای انتشار افکار و اخبار کذب

محبوبیت اینستاگرام از سال ۲۰۱۶ به بعد اوج گرفته است. مردم از دست مشکلات فیسبوک، رابط کاربری درهم و برهم و مسایل مربوط به حریم خصوصی آن خسته شدند. در عوض، اینستاگرام بسیار جذاب و زیبا است؛ استفاده از آن برای عموم مردم آسان است و سریعا می‌توانند عکس‌های خود را به اشتراک بگذارند.

معرفی ویژگی «استوری» در اواخر سال ۲۰۱۶ باعث افزایش بی‌سابقه محبوبیت این شبکه اجتماعی شد. روشی برای انتشار علایق، عکس، فیلم و محتواهایی که پس از یک روز ناپدید می‌شوند. استوری‌ها سرگرم‌کننده، مطمئن و کوتاه هستند.

اینستاگرام در ژوئن ۲۰۱۶ فقط ۵۰۰ میلیون کاربر داشت ولی در ژوئن ۲۰۱۸ به مرز یک میلیارد کاربر رسید. بسیاری از افراد مسن و سیاست‌مداران در این مدت عاشق اینستاگرام شدند. حدود نیمی از اعضای کنگره امریکا و تقریبا سه چهارم سناتورهای این کشور عضو اینستاگرام هستند.

امروزه، اینستاگرام کاربران بسیار بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۸ دارد و سطح تاثیرگذاری و محبوبیت آن به شدت بالا است. دقیقا همانند یک تریبون و وب‌گاه سیاسی عمل می‌کند. دهمین حساب کاربری پر مخاطب اینستاگرام سه برابر بیشتر از بزرگ‌ترین حساب کاربری فیسبوک فالور دارد.

در این شبکه اجتماعی، به راحتی می‌توان عکس و فیلم به اشتراک گذاشت؛ نظرات، عقاید و مطالب خود یا دیگران را منتشر کرد و به یک پایگاه بزرگ از کاربران دسترسی داشت. این وضعیت بسیار شبیه به فیسبوک سال ۲۰۱۶ است که مقاومت در برابر هر تبلیغ یا سوءاستفاده اطلاعاتی را ناممکن می‌سازد.

از همه مهم‌تر، اینستاگرام محفلی برای جوانان است تا عکس‌های سلفی خود را به اشتراک بگذارند؛ درباره رستوران‌گردی و کافه‌گردی حرف بزنند و تجربه چشیدن یک فنجان قهوه را توصیف کنند. یعنی جذابیت‌های جوانانه و روشنفکرانه آن به قدری بالا است که تقریبا همه کاربران مقاومت ذهنی خود را کاهش می‌دهند.

اینستاگرام آلوده به سیاست

سیاست از مدت‌ها پیش چشم طمع به اینستاگرام داشته و سال‌ها است آن را آلوده کرده است. در گزارشی که توسط کمیته مجلس سنای امریکا قرائت شده، کاربران روشی اجیر شده، پس از اینکه در سال ۲۰۱۶ از فیسبوک قطع امید می‌کنند؛ سراغ شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند توییتر و البته اینستاگرام در سال ۲۰۱۷ می‌روند.

گزارشی از دانشگاه نیویورک هشدار می‌دهد اینستاگرام ابزار انتخابی افرادی است که می‌خواهند براساس حافظه خود یک سری اطلاعات غیر مستقیم برای انتخابات ۲۰۲۰ منتشر کنند. در این گزارش خطرات اینستاگرام را فراتر از کمپین‌های روسیه عنوان کرده و از کلاه‌برداری‌ها، اخبار جعلی داخلی و توطئه‌های گروه‌های سیاسی بر ضد یکدیگر صحبت می‌شود.

در حال حاضر، اکانت‌های جعلی زیادی مشغول تشویف افکار عمومی بر ضد واکسیناسیون، گروه‌های سیاسی یا الگوهای رفتارهای سیاسی هستند. این اکانت‌ها مردم را تشویق به پیروی و تقلید از یک الگو و رفتار در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. مثلا، برای اعتراض به یک مسئله، عکس‌های پروفایل خود را تغییر دهند یا از یک هشتگ استفاده کنند.

البته، فیسبوک و مدیران اینستاگرام دست روی دست نگذاشتند و از سال‌ها پیش در پی پایش اطلاعات و اکانت‌ها، بستن حساب‌های کاربری جعلی و تفرقه‌افکن، پاک کردن اخبار جعلی یا رفتارهای خشونت‌آمیز هستند. هزاران بررسی‌کننده محتوا استخدام شدند تا فضای این رسانه پاک‌تر و تمیزتر شود ولی هیچ بعید نیست در آینده، اینستاگرام رئیس جمهور آینده ایالات متحده را انتخاب کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.