دنیای دیجیتالی چطور سبب گسترش اطلاعات سنتی ما می شود ؟

0

رپورتاژ

با گسترش دسترسی به دنیای مجازی و پیشرفت روز افزون گسترش اطلاعات در این فضا، بسیاری از فرصت های آموزشی که حاصل سالیان سال تجربه بوده و گه گاه با عقبه ای بیش از صد سال تجربه همراه می باشد در دسترس عموم قرار میگیرد، که این امر خود گواهی بر توانایی فضای مجازی بر تاثیر گذاری مثبت در جامعه می باشد .

در این پست خواهیم گفت که چطور و در چه زمینه هایی این فضا می تواند یاری دهنده ی ما باشد …

بیشتر دهه پنجاهی ها و شصتی ها خاطرات و درمان های خانگی مادربزرگان و پدربزرگان خود را به خوبی به یاد دارند و هنوز که هنوز است طعم غذاهای لذیذ آنها را که نتیجه ی سالیان سال تجربه و به ارث مانده از مادران و پدرانشان بوده است را از یاد نبرده اند .

اما واقعا این سرمایه های ارزشمندی که دهه ها و قرن ها زبان به زبان به ما منتقل شده است چطور در این دنیای شلوغ ذهنی ما ماندگار خواهد بود ؟ آیا این اطلاعات به آیندگان منتقل خواهد شد ؟ چگونه می توان آیندگان را از این دریای تجربه ی گذشتگان بهره مند ساخت ؟

اینترنت یکی از بهترین راه های گسترش این داده ها می باشد که می تواند به راحتی چنین تجربیات نابی را برای آیندگان ذخیره کند . در ذیل به برخی از مهمترین مواردی که باید در نشر آنها کوشا باشیم خواهیم پرداخت ….

اهمیت داروهای گیاهی :

داروهای گیاهی در کشورهای آسیایی بخصوص در ایران و شرق آسیا از دیر باز و قرن ها پیش نجات دهنده ی زندگی انسان ها بوده است و امروزه نیز استفاده ی نسبتا گسترده ای از آنها به منظور های مختلفی صورت می گیرد .

خواص گیاه دارویی برای قسمت های مختلفی از بدن می باشد و در بسیاری از موارد می تواند گزینه ای مناسب برای جایگزینی داروهای شیمیایی شود که مشکلات فراوانی را برای سلامتی کبدی و … بیماران ایجاد می نمایند .

این گیاهان که در بیشتر مواقع در کوهها و دشتهای ایران عزیزمان یافت می شوند بدون نیاز به فراوری خاصی قابل استفاده بوده و با دانسته هایی که از گزشتگان برای ما باقی مانده می تواند در افزایش سلامتی و داشتن زندگی ای سرشار از انرژی کمک حال ما باشد .

گیاهانی همچون کندر ، گل گاوزبان ، رازیانه ، کنجد ، سیاه دانه و … به توصیه ی بسیاری از پزشکان سنتی و طب سنتی می توانند در کنار قوت روزانه، همچون مکملی به یاری ما اماده و در افزایش تندرسی ما بسیار تاثیر گذار باشند .

خواص رازیانه بخصوص برای بانوان بسیار زیاد بوده و از مهمترین گیاههانی می باشد که در صورت استفاده زیر نظر متخصص می تواند به راحتی در عملکرد صحیح هرمونهای زنانه تاثیرات مثبتی گذاشته و به بهبود کیفیت زندگی بانوان کمک شایانی کند .

جینسینگ نیز از دیگر گیاهان دارویی می باشد که از زمان هایی بسیار دور از شرق دور وارد کشور شده است و به دلیل فواید بسیار فراوان خود ، توانسته است به عنوان یکی از شناخته شده ترین گیاهان دارویی خود را نمایان سازد . بخصوص خواص جینسینگ برای آقایان و تاثیر مثبت آن در افزایش قدرت باروری دلیلی برا افزایش محبوبیت این گیاه بوده است .

آشپزی  و آموزش های آن  :

از دیگر مواردی که هرکدام از ما باید در نگهداشتن اصول آن کوشا باشیم، دستور های آشپزی مناطق محلی خودمان می باشد که از سرمایه های بسیار ارزشمند هر نقطه از این سرزمینان جاویدان است .

در هر منطقه از ایران عزیزمان دستور پخت غذاهای سنتی بسیاری وجود دارد که تمامی آنها سینه به سینه از گذشتگان ما به ارث رسیده است در پیمودن این راه دشوار جلای بیشتری دیده و حتی در بسیاری از موراد تغییرات بسیاری روی آن اتفاق افتاده است .

چه زیباست که تا جایی که امکانش برای ما فراهم می باشد در گسترش نسخه های اصلی این دستورها در بستر اینترنت تلاش کرده و دسترسی به انواع آموزش آشپزی را برای آیندگان و فرزندان خود محیاتر از آنچه که هست سازیم .

از سویی دیگر فضای اینترنت می تواند ما را با دستور پخت های کیک و شیرنی نیز آشنا کرده و با استفاده از دانسته های خود روش های مختلف و جدیدتری را در روش های پخت کیک و شیرنی ایجاد نماییم . طرز تهیه کیک در شهرها و کشورهای مختلف بسیار متفاوت بوده و از این جهت قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد.

 موزیک و دنیای سنت :

موزیک و آموزش های مرتبط با ابزارهای موسیقی بخصوص موسیقی سنتی از دیگر مهم هایی می باشد که باید و باید به گسترش هرچه بیشتر سنتهای بومی آن بکوشیم و از گوشه گیری و خساست در آموزش آن پرهیز کنیم .

موسیقی سنتی ما بلواقع جلادهنده ی روح بوده و با نواهای ماندگار موسیقی سنتی سرمایه ای گرانبها برای ما می باشد. بستر اینترنت می تواند در گسترش هرچه بیشتر ایجاد علاقه در جوانان و نوجوان به موسیقی سنتی کوشا بوده و تاثیر بسیاری در این راستا بگذارد .

هرچند که در مقاطعی برخی گروه ها سعی در کاهش ارزش این موسیقی ارزشمند می کنند اما ما به عنوان یک ایرانی وظیفه ی گسترش سنتهای ماندگار موسیقیایی خود را داریم و در این راستا نباید کوتاهی از خود نشان دهیم .

زرین بانو و شروع یک چالش :

در راستای رسیدن به اهداف بیان شده ، گروهی کوچک اما با اراده ، تصمیم به راه اندازی وبسایتی عمومی با محوریت آشپزی و گیاهان دارویی گرفتند که با استقبال بسیار خوب کاربران دنیای مجازی نیز همراه شد .

زرین بانو با اتکا بر چنین رویکردی قدم در راه گسترش هرچه بیشتر سنت ها گذاشته و مطالب آموزش و اطلاعی بسیاری را در ضمینه های گوناگون منتشر کرده است که این کار را به صورت مداوم تا زمانی که توان آن باشد ادامه خواهد داد .

دسترسی هر چه بهتر به تجربات آشپزی و طب سنتی ، افزایش گسترده ی اطلاعات سنتی در فضای نت و به اشتراک گذاری تمامی دانسته ها از مهمترین اهدافی می باشد که این گروه در ذهن خود به پرورش آن پرداخته و در جهت رشد هر چه بیشتر این نهال کوچک گام برداشته اند . وبسایت زرین بانو به ادرس www.zarinbano.com در دسترس عموم می باشد .

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5