مزایای خدمات ” فیزیوتراپی در منزل ” چیست ؟ | اطلاعاتی درباره قیمت و مراکز ارائه خدمت

0

رپورتاژ

وقتی از فیزیوتراپی صحبت می کنیم منظور درمانهایی از جنس توانبخشی است که در آن دارو و جراحی جایی ندارند. در این نوشته می خواهیم درباره مزایای انتخاب فیزیوتراپی در منزل بنویسیم و همچنین سوالات شایع شما در خصوص قیمت هر جلسه و مراکز ارائه دهنده این خدمت را پاسخ دهیم. اما اجازه بدهید در آغاز بگوییم که اصلاً فیزیوتراپی چیست و چه کمکی به ما می‌تواند بکند ؟

تمرکز فیزیوتراپی بر مشکلات جسمی ما است. برای نمونه اگر بیماری پس از سکته مغزی ، دریکی از اندام‌هایش بی‌حسی یا فلجی را تجربه کند. در این هنگام فیزیوتراپی می‌تواند به کمک  او بیاید تا حس و حرکت اندام‌هایش به حالت قبل برگردد. یا به درجه‌ای از استقلال برای انجام امور روزانه‌اش برسد.

طیف وسیعی از اختلالات و بیماری‌ها هستند که نیازمند فیزیوتراپی هستند. تعدادی از شایع‌ترین این اختلالات عبارت‌اند از :

  • شکستگی و یا ترک‌خوردگی استخوان‌ها
  • مشکلات مربوط به مفاصل
  • آسیب نخاعی
  • توانبخشی پس از عمل جراحی
  • صدمات و آسیب های پس از ورزش
  • شرایط و بیماریهای مادرزادی مانند فلج مغزی
  • آسیب های عصبی و مغزی
  • اختلالات قلبی و عروقی

فیزیوتراپیست براساس مشکل بیمار از تکنیک ها و روشهای مختلفی برای توانبخشی جسمی فرد استفاده می کند. برخی از تکنیک ها شامل الکتروتراپی ، منوال تراپی ، ماساژهای ویژه ، تمرینات و حرکات اصلاحی ، کشش عضلات و.. هستند.

فیزیوتراپیست برای اجرای برخی از این تکنیک ها نیاز به دستگاه ها و  ابزارهای ویژه دارد.

مزایای ” فیزیوتراپی در منزل “

فیزیوتراپی توسط فیزیوتراپیست در کلینیک یا در خانه بیمار می تواند انجام شود. در سالهای اخیر اقبال استفاده از فیزیوتراپی در منزل بیشتر شده است. دلایلی زیادی برای این امر مطرح شده است. وب سایت   مجله توانبخشی و روانشناسی  هوش کالا  بعنوان مرجعی در زمینه انتشار مقالات معتبر حوزه توانبخشی با بررسی همه جانبه این موضوع مهمترین دلایل استقبال بیماران از خدمات در منزل فیزیوتراپی را چنین عنوان کرده است :

  • مفید برای بیمارانی که در رفت‌وآمد بین خانه و کلینیک مشکل‌دارند.
    همان‌طور که در بالا گفتیم بسیاری از مراجع فیزیوتراپی مشکلات جسمی دارند که قاعدتاً رفت آمد بین خانه و کلینیک برای آن‌ها سخت ، زمان‌بر و گاها مضر خواهد بود. با ارجاع فیزیوتراپیست به منزل بیمار تمامی این مشکلات حذف خواهد شد.
  • در منزل بیمار ، همکاری و توجه بیشتری دارد .

آماده شدن بیمار ، سوار ماشین شدن ، طی کردن مسیر ، پیاده شدن ، در کلینیک منتظر ماندن و.. معمولاً سبب خستگی بیمار می‌شود. برخی از بیماران در کلینیک به دلیل همین خستگی همکاری ضعیفی با درمانگر دارند. در مقابل در خانه بیمار به دلیل همکاری بیشتر روند درمان سریع‌تری دارد.

  • فیزیوتراپی در منزل وقت بیشتری به بیمار اختصاص می‌دهد.

معمولاً جلسات در کلینیک 45 دقیقه‌ای می‌باشند و فیزیوتراپ هم‌زمان چند بیمار را ویزیت می‌کند. در فیزیوتراپی در منزل ، فیزیوتراپیست خود به‌تنهایی به مدت یک ساعت بیمار را ویزیت می‌کند. در منزل در امر درمان تکنسین  ها دخیل نیستند که این خود می تواند درمان را سریعتر کند.

  • درمجموع هزینه جلسات فیزیوتراپی در منزل کمتر است
    با در نظر گرفتن هزینه رفت‌وبرگشت بیمار و همراه او ، مدت‌زمان جلسات و کیفیت بالای جلسات منزل می‌توان هزینه جلسات ویزیت در منزل کمتر از هزینه جلسات کلینیکی هست.

نحوه انتخاب بهترین متخصص فیزیوتراپی در منزل

متأسفانه مشاهده‌شده است که برخی از تکنسین ها که متخصص فیزیوتراپی نیستند اقدام به مراجعه به منزل بیمار می‌کنند و خود را فیزیوتراپ در منزل معرفی می‌کنند. از آنجائیکه فیزیوتراپی امری بسیاری حساس و تخصصی است اگر توسط فیزیوتراپیست باتجربه انجام نشود حتی می تواند منجر به آسیب به بیمار شود. برای انتخاب فیزیوتراپ خوب در منزل نکات زیر را در نظر بگیرد.

  • با مشاهده کارت سازمان نظام پزشکی مطمئن باشید که متخصص فیزیوتراپی است.
  • از طریق رزومه فرد مطمئن باشید که درزمینهٔ بیماری شما تجربه و تخصص دارد.

برای حل این مشکل مجله توانبخشی و روانشناسی هوش کالا ، فهرستی از متخصصان فیزیوتراپی در منزل که عضو سازمان نظام پزشکی هستند را جمع‌آوری کرده است. که با کلیک بر روی لینک زیر می‌توانید به این لیست که تفکیک شهر آمده دست پیدا کنید.

متخصصان فیزیوتراپی در منزل به تفکیک شهر

هزینه جلسات فیزیوتراپی در منزل توسط خانم یا آقا چطور تعیین می‌شود؟

قیمت فیزیوتراپی در منزل بر اساس اندام‌های درگیر ، آدرس بیمار میزان همکاری بیمار و اینکه متقاضی فیزیوتراپ خانم و خانم آقا هست متفاوت است.

برای نمونه قیمت فیزیوتراپی در منزل تهران توسط خانم  بیشتر از شهرهای کوچک‌تر است. حداقل قیمت به ازای هر جلسه در زمان انتشار این نوشته جلسه 120 هزار تومان است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.