چند نکته‌ی کلیدی برای درمان افسردگی – دکتر آل یاسین

0

رپورتاژ

مقدمه

همه‌ی افراد برای یکبار هم که شده طعم افسردگی را چشیده‌اند. برخی به صورت مقطعی و برخی به صورت حاد که تنها راه علاج آن‌ها مراجعه به روانشناس بوده است. افسردگی معمولا بخاطر از دست دادن چیزی در زندگی ایجاد می‌شود، اما گاهی نیز مشکلات و برخی شکست‌ها منجر به بروز آن می‌شوند. شاید عجیب به نظر برسد، اما در بسیاری از موارد، زنان پس از زایمان دچار افسردگی شده که البته این امر طبیعی و به صورت مقطعی می‌باشد. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی، راه های درمان افسردگی نیز متنوع شده و روانشناسان با بهره‌گیری از مدرن‌ترین متدها اقدام به درمان این عارضه می‌کنند.

راه های درمان افسردگی

همانطور که گفتیم اغلب افراد، پیر و جوان، فقیر و پولدار، تحصیل کرده و بی‌سواد همگی ممکن است روزی دچار افسردگی شوند. معمولا تشخیص افسردگی کمی سخت و زمان‌بر است چراکه ممکن است افراد علی رغم داشتن نشانه‌های ظاهری افسردگی، افسرده نباشند و فقط برای مدتی این علائم را تجربه کنند. اما اگر افسردگی مشهود باشد راه‌هایی برای درمان آن وجود دارد که در ادامه به چند مورد آن اشاره می‌کنیم.

درمان افسردگی با ورزش

درمان افسردگی با ورزش رایج‌ترین راهکار برای خلاصی از این عارضه است. تحقیقات نشان داده است که افرادی که ورزش می‌کنند نسبت به سایر افراد دارای روحیه قوی و شادتری هستند. یکی از تاثیراتی که ورزش بر روح و روان انسان می‌گذارد، افزایش عزت نفس و خودباوری است. این امر نیز به دلیل ترشح و آزادشدن اندورفین هنگام ورزش است. دوچرخه‌سواری، یوگا، شنا، پیاده‌روی و آرام دویدن بهترین ورزش‌هایی هستند که افسردگی را درمان می‌کنند.

پیدا کردن یک هم‌صحبت خوب

یکی از بهترین روش‌ها برای درمان افسردگی صحبت کردن با دیگران است. بیان احساسات با افرادی که به خوبی به حرف‌هایمان گوش می‌دهند، نوش‌دارویی است که مرهم تمامی دردها و زخم‌های روحی است. بهتر است در پیدا کردن هم‌صحبت دقت کنید چراکه صحبت کردن با افرادی که به حرف‌های شما توجهی نکنند دردی را دوا نمی‌کند.

ریشه‌یابی منشا افسردگی

گاهی اوقات افراد دچار افسردگی شده و دلیل آن را به خوبی نمی‌دانند. برای مثال، با جدایی معشوق، افراد مدام به او فکر کرده و به مرور دچار افسردگی‌های شدید می‌شوند. چاره کار بسیار ساده است. او رفته و دیگر هم برنخواهد گشت، بنابراین بهتر است با فراموش کردن او و پیدا کردن یک فردی که قدر شما را بدانید، افسردگی را به دست فراموشی بسپارید. گاهی اوقات کنار آمدن با واقعیات مهمترین راهکار برای بهبود افسردگی است.

مشغول به کار شوید

کار کردن در محیطی که بتواند روحیه شما را شاد کند، گزینه‌ای مناسب برای بهبود شرایط روحی و روانی است. گاهی اوقات تغییر سبک زندگی و مشغول شدن به کاری باعث می‌شود تا فرد ناخودآگاه از برزخی که در آن قرار داشته، خارج شود و به آینده امیدوارتر باشد. سعی کنید خودتان را خسته کنید تا وقت فکر کردن به گذشته و اتفاقات ناگواری که برایتان رخ داده، نداشته باشید.

گاهی با خودتان خلوت کنید

هیچکس بهتر از خود انسان نمی‌تواند به او کمک کند. گاهی اوقات به جاهایی بروید که کمتر کسی را ببینید و در تنهایی خود به اتفاقاتی که برایتان افتاده خوب فکر کنید تا از آن‌ها درس بگیرید. اگر بغض گلویتان را گرفت هرگز ممانعت نکنید و تا می‌توانید گریه کنید. همانطور که خنده بر هر دردی دواست، گریه هم بهترین گزینه برای سبک شدن است. گاهی گریه کردن چنان اثری دارد که هیچ چیز تا این حد نمی‌تواند حالتان را خوب کند.

به کلاس موسیقی بروید

گوش کردن به موسیقی یکی از موثرترین راه‌های درمان افسردگی و آرامش روح است. حال تصور کنید خودتان با نواختن گیتار و پیانو چقدر می‌توانید به حال بد خود کمک کنید. نواختن موسیقی، اعتماد بنفس را افزایش داده و فرد را به خودباوری می‌رساند. کافیست با کمی تمرین، آهنگ مورد علاقه خود را با دستان خود بنوازید و با این کار تمام افکار منفی را از ذهنتان بیرون کنید.

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

درمان افسردگی با گیاهان دارویی یکی دیگر از روش‌های موثر است که بسیاری از روانشناسان آن را توصیه می‌کنند. معمولا به دلیل طولانی بودن مدت درمان افسردگی، افرادی که از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند در معرض خطرات ناشی از مصرف بیش از حد این داروها هستند. بنابراین داروهای گیاهی جایگزین مناسبی برای این افراد بوده تا دیگر از بابت عوارض جانبی داروهای شیمیایی نگران نباشند. توجه داشته باشید که گیاهان دارویی را حتما از مراکز معتبر تهیه کرده تا از اصالت آن مطمئن باشید.

درمان افسردگی پس از زایمان

بسیاری از افراد پس از زایمان دچار افسردگی‌های مقطعی شده که اگر به موقع درمان نشوند آسیب‌های شدیدی به سلامت آن‌ها و رشد کودک وارد خواهد شد. درمان افسردگی پس از زایمان بسیار ساده بوده و با کمی تلاش می‌تواند از شر آن خلاص شد.

درمان افسردگی با یوگا

یوگا و مدیتیشن یکی از راهکارهایی است که هورمون‌های استرس را کاهش داده و بین ذهن و جسم ارتباط برقرار می‌کند. تمرکز می‌تواند روحیه شما را بهبود بخشیده و تعصبات ذهن و دغدغه‌های فکری را به سرعت از بین ببرد.

خواب و استراحت کافی

خیلی‌ها تصور می‌کنند که تنها کودک است که باید بیشتر روز بخوابد. اما بهتر است بدانید مادران نیز به اندازه کودکان به خواب نیاز داشته و برای اینکه بتوانند عملکرد ذهن خود را بهبود بخشند باید به خوبی استراحت کنند. کم‌خوابی می‌تواند در عملکرد مغز و اعصاب تاثیر منفی بگذارد که این امر یکی از دلایل اصلی افسردگی است.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب و مصرف غذاهای مغذی می‌توئاند عملکرد مغز را بهبود بخشیده و در نتیجه استرس و افسردگی را کاهش دهد. مصرف غلات غنی شده، ماست، زردچوبه، صبحانه، روغن ماهی و ویتامین ب می‌تواند افسردگی را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

سخن پایانی

افسردگی مانند موریانه‌ای است که اگر به جان انسان بیافتد تمام روحیه و افکار او را از بین می‌برد. بهتر است هنگام رویارویی با افسردگی منشا آن را ریشه‌یابی کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن آن را درمان کنید. در غیر این صورت صدماتی که افسردگی بر روحیه انسان می‌گذارد به گونه‌ای است که سال‌ها آثار آن باقی خواهد ماند.

در نهایت اگر به دنبال روانشناس خوب در تهران هستید و کلینیک های روانشناسی مختلفی را مورد ارزیابی قرار داده اید و هنوز تصمیم خود را برای انتخاب روانشناس مورد نظرتان نگرفته اید ما به شما مرکز تخصصی روانشناسی و روانپزشکی دکتر آل یاسین را پیشنهاد میکنیم که با سالها سابقه درخشان در این زمینه و با بهره گیری از بهترین روانشناسان در تهران می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

آدرس وبسایت : https://draleyasin.com

تلفن تماس: 02126474195

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5