بیش از دو میلیون استرالیایی اپلیکیشن ردگیری ویروس کرونا را دانلود کردند؛ هند با ۵۰ میلیون دانلود پیشتاز است

0

بیش از دو میلیون نفر در استرالیا نرم‌افزار موبایل طراحی شده برای ردگیری مکان‌های سرایت ویروس کرونا را دانلود و نصب کردند.

بخش‌هایی از این کشور وارد فاز کاهش محدودیت و ممنوعیت تردد و فعالیت‌های عادی اجتماعی شده است و مردم از این طریق می‌خواهند به دولت برای کنترل بهتر این ویروس کمک کنند.

اپلیکیشن COVIDSafe با استفاده از بلوتوث، دست‌دهی‌های دیجیتالی (digital handshakes) میان اسمارت‌فون‌ها را رکورد می‌کند و اگر علایمی از ویروس مشاهده شود؛ مقامات بهداشتی می‌توانند تا ۱.۵ متر از فرد را برای ۱۵ دقیقه یا بیشتر ردگیری کنند.

پس از دانلود و نصب این برنامه، کاربر به صفحه covidsafe.gov.au متصل شده و باید یک سری اطلاعات مانند نام و نام خانوادگی (مستعار هم قبول می‌کند)، محدوده سنی، کدپستی و شماره تلفن را ثبت کند.

سپس، این برنامه از طریق بلوتوث سعی در شناسایی گوشی‌های دیگر اطراف خود می‌کند و یک سری اطلاعات به صورت رمزنگاری و ناشناس براساس ID هر گوشی با هم تبادل خواهند کرد. هر دو ساعت یک بار این اطلاعات روی سرورهای دولتی به صورت رمزشده بارگذاری می‌شوند و پس از ۲۱ روز نیز به طور کامل پاک خواهند شد.

خود افراد می‌توانند در این برنامه اعلام کنند یک شخصی به ویروس مبتلا شده یا علایم ویروس کرونا را دارد تا به طور ناشناس ID او برای ۱۴ روز مورد بررسی قرار بگیرد.

نخست‌وزیر استرالیا پیش‌شرط‌هایی را برای برداشتن محدودیت‌ها و قرنطینه خانگی عنوان کرده که از جمله آن‌ها انجام آزمایش‌های گسترده‌تر و ردیابی‌های تماسی است.

دولت در صدد است مردم را متقاعد کند اپلیکیشن COVIDSafe را نصب کنند تا فاصله‌گذاری‌ها و دوری‌های اجتماعی سریع‌تر برداشته شوند. بسیاری از مردم استرالیا برای نصب این برنامه دغدغه‌های حریم خصوصی دارند ولی دولت اعلام کرده است حداقل باید ۴۰ درصد مردم (از جمعیت ۲۶ میلیونی) باید این نرم‌افزار را نصب کنند.

نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد: «هرچه افراد بیشتری این نرم‌افزار مهم بهداشت عمومی را دانلود کنند؛ خودشان و خانواده‌شان ایمن‌تر هستند و جامعه اطراف آن‌ها نیز امن‌تر خواهد شد. نصب این نرم‌افزار کمک می‌کند تا هرچه زودتر با خیالی آسوده‌تر بتوانیم محدودیت‌ها را برداریم.»

جنبش اپلیکیشن‌های ردیاب مخاطب

در هند هم یک نرم‌افزار مشابه برای ردگیری میزان سرایت ویروس کرونا عرضه شده است. در این کشور هم به رغم وجود نگرانی‌هایی درباره حفظ حریم خصوصی، سریع‌ترین نرخ دانلود ثبت شده و بیش از ۵۰ میلیون کاربر آن را دانلود کردند. در کشورهای دیگری از جمله سنگاپور هم نرم‌افزار ردگیری ویروس کرونا ارائه شده است.

در این برنامه‌ها، هدف ردگیری و کنترل سرایت ویروس کرونا است و توسعه‌دهنده‌های آن‌ها اصرار دارند که برای مسایلی مانند خروج از قرنطینه استفاده نمی‌شوند. برخی اپلیکیشن‌ها مانند نسخه عرضه شده در هند انعطاف‌پذیری‌های بالایی دارند و اجازه می‌دهند خود کاربر برخی دسترسی‌ها و اطلاعات را قفل کند.

نظرسنجی یک موسسه استرالیایی از حدود هزار نفر نشان می‌دهد ۴۵ درصد افراد مایل به استفاده از نرم‌افزارهای ردیابی مخاطب (contact-tracing) هستند ولی ۲۸ درصد افراد با قاطعیت گفتند هرگز چنین اپی را دانلود نمی‌کنند.

در برخی از مناطق کشور استرالیا مانند ایالت کوئینزلند و استرالیای غربی روند کاهش محدودیت‌های و دوری اجتماعی آغاز شده است. در کوئینزلند مردم می‌توانند به خیابان آمده یا به پارک‌ها و فروشگاه‌ها بروند. این افراد باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و بیش از ۵۰ کیلومتر هم از خانه خود دور نشوند.

تا کنون، ۶۷۱۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور استرالیا ثبت شده است و روند نزولی در روزهای اخیر داشته است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.