هزاران فایل رکورد Zoom به دلیل روش نام‌گذاری این نرم‌افزار روی وب قابل جست‌وجو هستند

0

واشنگتن پست گزارش داده هزاران فایل ضبظ شده توسط نرم‌افزار ویدیو کنفرانس Zoom به دلیل روشی که این برنامه برای نام‌گذاری رکوردها انتخاب کرده است؛ در معرض دسترس و مشاهده عمومی قرار گرفتند.

ظاهرا این رکوردها به روشی مشابه هم نام‌گذاری شده و اکنون بسیاری از آن‌ها روی سرویس‌های ابری محافظت نشده AWS آمازون قرار دارند که امکان یافتن آن‌ها از طریق جست‌وجوهای آنلاین برای هر فردی در اینترنت فراهم است.

به گفته واشنگتن پست، یک موتور جست‌وجوی که می‌تواند سراسر فضای ذخیره‌سازی ابری آمازون را کنکاش کند؛ بیش از ۱۵ هزار فایل ضبط شده توسط نرم‌افزار زوم را یافته است. ظاهرا این هزاران فایل روی پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و ویمو آپلود شده‌اند.

واشنگتن پست اعلام کرده است این فایل حاوی برخی جلسات کاری، نشست‌های تجاری، کلاس‌های درس مدارس، جلسات درمانی، مشاوره بیماران و غیره هستند.

شرکت Zoom از این ضعف بزرگ امنیتی مطلع شده است ولی مشخص نیست چگونه می‌خواهد مشکل را حل کند و نام این ویدیوها را تغییر دهد تا به راحتی در جست‌وجوها پیدا نشوند.

شرکت زوم در یک بیانیه به سایت ورج گفته است: «Zoom هنگام حضور در جلسات به مشتریان خود اطلاع می‌دهد و روشی امن و مطمئن برای میزبانی و ذخیره فایل‌های ضبط شده پیشنهاد می‌دهد.»

این شرکت در بیانیه خود تاکید کرده است تمام فایل‌های ضبظ شده توسط نرم‌افزار Zoom به انتخاب خود کاربر روی یک دستگاه محلی یا سرویس ابری Zoom ذخیره می‌شوند.

اگر بعدا خود کاربر تصمیم بگیرد این فایل‌ها را روی هر سرویس و پلتفرم دیگری آپلود کند؛ ضمن اینکه ازشان درخواست می‌شود با احتیاط عمل کنند؛ باید نسبت به اشتراک‌گذاری فایل‌های جلساتی که دیگران هم در آن‌ها حضور دارند؛ حساس و شفاف باشند.

ضعف‌های امنیتی که به مرور آشکار می‌شوند

نرم‌افزار ویدیو کنفرانس زوم در هفته‌های اخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا و در خانه ماندن مردم، با استقبال و محبوبیت بسیار بالایی روبرو شده است و ده‌ها میلیون کاربر آن را دانلود و استفاده کردند.

اما محبوبیت بیش از حد Zoom باعث شده حساسیت‌های امنیتی و حریم خصوصی نسبت به آن بیشتر شود و برخی ضعف‌های آن به مرور آشکار شوند. مثلا، یک ضعف امنیتی در نسخه نصب‌کننده macOS یافت شد که شبیه به یک بدافزار بود و خود شرکت زوم سریعا اقدام به رفع این باگ کرد.

همین‌طور، برای نسخه‌های ویندوزی این نرم‌افزار بسته امنیتی منتشر شده و لینکدین پروفایل کاربرانی که لینکدین خود را با زوم ادغام کردند؛ به حالت تعلیق درآورده است.

برخی مراکز دولتی مانند ناسای امریکا از کارمندانش خواسته هرگز از این نرم‌افزار استفاده نکنند چون حریم خصوصی محکم و قابل اعتمادی ندارد.

شرکت زوم در بیانیه خود اعلام کرده طی بازه‌ای ۹۰ روزه تمام مسایل و مشکلات امنیتی را رفع و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی کاربران را بسیار قوی‌تر خواهد کرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.