تصاویری عجیب از شهرهای متروک دنیا

0

دیرزمانی است که شهر ارواح به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده است. شهرهای متروک و مخروبه که هریک برای خود داستانی دارد. هم سوانح و فاجعه‌های طبیعی و هم بحران‌های اقتصادی می‌توانند یک آبادی پرجمعیت را به شهر ارواح بدل کنند.

قصرهای افسانه‌ای خالی

در استان بولی ترکیه صدها ویلای لوکس ساخته شده و به دلیل ورشکسته شدن شرکت سازنده پروژه، ویلاها ناتمام و بدون استفاده مانده‌اند. برخی از خریداران عرب این ویلاها نتوانستند بهای آن را پرداخت کنند که به ورشکسته شدن شرکت سازنده منجر شد.

ایتالیا ـ کراکو

کراکو، یک شهر ارواح زیبا، در منطقه باسیلیکاتای ایتالیا واقع شده است. به علت زلزله‌های پیاپی (۱۹۶۳ تا ۱۹۷۵) این شهر به تدریج خالی از سکنه شد. خانه‌ها نیز رو به ویرانی گذاشتند و ریزش کردند. حال از کراکو بیشتر برای فیلمبرداری صحنه‌های سینمایی استفاده می‌شود. صحنه‌هایی از فیلم “ذره‌ای آرامش”، از مجموعه فیلم‌های جیمزباند و همچنین فیلم “آخرین وسوسه‌های مسیح” در این منطقه فیلمبرداری شدند.

اوکراین ـ میراث چرنوبیل

پریپیات شهر ارواح اوکراین است که در ۱۹۸۶ بر اثر حادثه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل خالی از سکنه شد. پیش از این حادثه ۵۰ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کردند. پریپیات در ۳۰ کیلومتری نیروگاه اتمی قرار دارد که امروزه می‌توان از خیابان‌های اصلی آن نیز به عنوان بخشی از مسیر تورهای گردشگری نیروگاه هسته‌ای بازدید کرد. این مناطق از سموم رادیوآکتیو تمیز شده‌اند.

نامیبیا ـ کولمانزکوپ

شهرک کولمانزکوپ، واقع در جنوب نامیبیا یکی از ثروتمندترین شهرهای آفریقا محسوب می‌شد. این شهرک برای کارگران معادن الماس احداث شده بود. در دوران شکوفایی استخراج الماس ۴۰۰ نفر در این شهرک زندگی می‌کردند. در اواسط دهه ۱۹۵۰ و با اتمام استخراج معادن، به تدریج کارگران از شهر کوچ کردند. این شهرک اکنون تبدیل به بیابان شده، با این حال برخی اتاق‌های آن هنوزهم سالم مانده‌اند.

نروژ ـ سوالبارد

سوالبارد سالیان دراز از معادن کوهستانی زغال‌سنگ برخوردار بود. این شهر از سال ۱۹۲۷ به شوروی پیشین تعلق گرفت. با استخراج معادن خانه‌های کارگری، مرکز ورزشی، کتابخانه و سالن تئاتر احداث شد. با پایان یافتن استخراج معادن زغال و پس از آنکه سرانجام در سال ۱۹۹۸ شهر یکسره از سکنه خالی شد، همه خانه‌ها و ساختمان‌ها متروک شده‌اند.

کرپن ـ مانهایم ـ آلمان

منطقه مانهایم در شهر کرپن آلمان نیز به تازگی به شهر ارواح بدل شده است. تا همین اواخر ۱۴۰۰ نفر در این منطقه زندگی می‌کردند. اکنون اما مانهایم تقریبا خالی از سکنه است. تا پنج سال دیگر استخراج زغال در این منطقه به کلی متوقف می‌شود. بسیاری از اهالی منطقه را ترک کرده‌اند و گاه مردگان را نیز با خود برده‌اند.

اسپانیا در بحران املاک و مستغلات

سراسر اسپانیا پر است از خانه‌های نیمه تمام و رها شده و آپارتمان‌های خالی که این مناطق را به شهر اوراح تبدیل کرده‌اند که گواهی است بر بحران ساخت و ساز در این کشور. برای نمونه: شهرک آلدلوس در ۶۰ کیلومتری مادرید که برای سکونت ۳۰ هزار نفر ساخته شده یکی از این شهرهای متروکه است. سرمایه‌گذاران با امید فراوان هزینه کردند، اما شهروندان برای خریدن این خانه‌ها پولی در بساط نداشتند.

چین ـ کانک باشی ـ بزرگترین شهر ارواح در جهان

این شهرک مسکونی در اوردوس کانگ‌باشی واقع در صحرای غربی مغولستان، برای سکونت یک میلیون نفر در نظر گرفته شده بود. اما اکنون کل ساکنان این شهرک تنها چند هزار نفر است. حیرت‌آور است که با وجود خالی بودن این شهرک، همچنان روند ساخت و ساز در آن ادامه دارد. حتی بسیاری از ثروتمندان چین امنیت سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان‌سازی در این منطقه را تضمین می‌کنند.

ژاپن ـ هاشیما ـ شهر ارواح در میان دریا

زمانی جمعیت جزیره هاشیما ناکازاکی، به مساحت ۶،۳ هکتار، ۵۳۰۰ نفر بود. این جزیره سنگی به طور نسبی پرجمعیت‌ترین منطقه جهان محسوب می‌شد. از سال ۱۹۷۴ جزیره کوچک هاشیما یکسره از سکنه خالی شد. از سال ۱۸۸۵ تا ۱۹۷۴ شرکت بزرگ میتسوبیشی به استخراج معادن زغال‌سنگ در این جزیره پرداخت. اما تولید زغال‌سنگ با هزینه هنگفتی همراه بود و به ناچار متوقف شد و اهالی پراکنده شدند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.