مقایسه لکسوس nx300h با nx200t

0

رپورتاژ

بیشتر افراد تمایل زیادی به سواری با خودروهای لوکس و شاسی‌بلند خارجی دارند. خودروهای هوشمند شاسی‌بلند و لوکس توسط بسیاری از کمپانی‌ها تولید می‌شود که با توجه به برند و عملکرد آن‌ها و همچنین قیمت تمام‌شده آن‌ها برای مشتریان هرکدام، طرفدارانی برای خود پیدا کرده‌اند. خودروسازهای آسیایی نیز بیکار ننشسته و خودروهایی در حد خودروهای اروپایی طراحی و تولید نموده‌اند. از خودروسازهای آسیایی که جزو بهترین برندهای آسیا به حساب می‌آیند میتوان به لکسوس اشاره کرد.

لکسوس یک شرکت خودروسازی ژاپنی است که طراحی و تولید خودروهای لوکس و با کیفیت بالایی را برعهده دارد. البته باید به این نکته توجه داشت که شرکت لکسوس یک شرکت مستقل نبوده و زیر مجموعه‌ای از شرکت تویوتا است. این شرکت در سال ۱۹۸۹ توسط مدیرعامل وقت تویوتا تاسیس شد. برند لکسوس خودروهای لوکس فراوانی تولید کرده است که در این مقاله به بررسی مدل‌های این nx200t و nx300h این خودروساز می‌پردازیم.

مشخصات ظاهری لکسوس nx

دو خودروی nx200t و nx300h در حقیقت دو برادر دو قلو از برند لکسوس هستند. در شکل ظاهری این خودروها تفاوت‌ زیادی به چشم نمی‌خورد و می‌توان به آن‌ها به عنوان یک خودروی واحد با مشخصات فنی متفاوت نگاه کرد. ظاهر این مدل‌های لکسوس همانند مدل‌های قبلی خود بسیار فضایی و فراتر از ظاهری است که به طور معمول در خودروهای دیگر می‌بینیم. با نگاه کردن به این خودرو چهره‌ای خشن در ذهن تداعی می‌شود از ویژگی‌های این خودرو جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های باریک و کشیده و فرورفتگی قسمت زیرین چراغ‌های اصلی آن است. این فرورفتگی‌ها در سایر قسمت‌های بدنه همچون درها نیز دیده می‌شود. دو خط کشیده شده بر روی کاپوت در امتداد جلوپنجره چهره‌ای با ابهت و با پرستیژ به این خودرو داده است. LED های دید روز این خودرو در قسمت زیرین چراغ اصلی به صورت باریک کشیده شده‌اند که ظاهری جذاب ایجاد کرده‌اند.

طراحی فضای کابین لکسوس nx

فضای داخلی کابین هردو خودرو nx200t و nx300h بسیار شبیه به یکدیگر طراحی شده و نمی‌توان تفاوت محسوسی را مشاهده کرد. لکسوس فضای داخلی کابین زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد این فضا معادل ۵۰0 لیتر در حالت عادی ۱۵۴۶ لیتر در صورت جمع شدن صندلی‌ها در مدل nx200t است. فضای داخلی nx300h با توجه به تجهیزات اضافی مقداری محدودتر شده و به ۴۷۶ لیتر در حالت عادی و ۱۵۲۰ لیتر در صورت جمع شدن صندلی‌ها کاهش یافته است. در داخل کابین این خودرو صندلی‌های که به فرم ارگونومیک طراحی شده با روکش چرمی به چشم می‌خورد.

همانند دیگر خودروهای ژاپنی مجموعه از کلیدهای کنترلی بر روی داشبورد و همچنین فرمان قرار دارند که فرامین مختلف را به خودرو را ارسال می‌کنند. از تفاوت‌های این خودروها می‌توان به وجود سیستم نمایش اطلاعات خودرو بر روی شیشه جلو در خودروی nx200t اشاره کرد. سیستم صوتی هر دو خودرو دارای ۱۴ اسپیکر است و امکانات متعددی را از جمله شبیه ساز صدای موتور، تنظیم هوشمند بلندی صدا و یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در یک کلام می‌توان گفت که فضای داخل کابین و آپشن‌های آن انگیزه کافی برای خرید لکسوس nx را در هر کس ایجاد خواهدکرد.

مشخصات فنی لکسوس

در بخش مشخصات فنی و به خصوص پیشرانه خودرو می توان تفاوت هایی بین این دو نسخه لوکس ژاپنی دید . البته این تفاوتها بین این دو نسخه آن چنان کم است که می توان گفت آن ها را تبدیل به دو قلوهای همسان ژاپنی کرده است. اما باز هم انتخاب و خرید لکسوس nx به سلیقه های رانندگی شما بستگی خواهد داشت.

پیشرانه خودرو nx200t توسط یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ تأمین می‌شود. مجموع حجم سیلندرهای این خودرو به ۲۰۰۰ سی‌سی می‌رسد. این موتور پر قدرت می‌تواند توان ۲۳۵ اسب بخار در ۴۸۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر را در دور موتور ۱۶۵۰ دور بر دقیقه تولید کند.

خودرو لکسوس nx200t چهارچرخ متحرک AWD است. گیربکس ۶ دنده اتوماتیک بر روی این خودرو نصب شده که وظیفه انتقال نیروی تولیدی موتور را به چرخ‌ها بر عهده دارد. این مجموعه شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ۷ ثانیه و بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را به این خودروی ۱۸۳۷ کیلوگرمی داده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 9.8 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیموده شده است. لکسوس nx200t سه حالت رانندگی نرمال اکو یا اقتصادی و اسپرت دارد. با حالت های مختلف رانندگی در این ورژن از لکسوس می توانید در شرایط مختلف مصرف سوخت و حالت رانندگی خود را بهینه نمایید.

پیشرانه خودروی nx300h توسط یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با حجم ۲۵۰۰ سی‌سی به همراه یک موتور الکتریکی تأمین می‌شود. موتور این خودرو توانایی تولید 194 اسب بخار در 5700 دور بر دقیقه و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر در دور موتور ۴۲۰۰ دور بر دقیقه را دارد.

جعبه دنده نصب شده بر روی این خودرو از نوع ECVT است. در نسخه هیبریدی انتقال قدرت به چرخها با اندکی شتاب کمتر و در عوض بسیار نرم تر و راحتتر اتفاق می افتد. در این خودرو شما عملا از تکانه‌های بین تعویض‌دنده در خودرو های اتوماتیک به کلی راحت خواهید‌بود.  مجموعه موتور و گیربکس این خودرو سرعت نهایی ۱۸۰ کیلومتر در ساعت و شتاب 0 تا 100 کیلومتر 9.1 ثانیه را به این خودرو داده است. وزن nx300h معادل ۱۸۳۹ کیلوگرم و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.7 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مقایسه ایمنی لکسوس nx300h و nx200t

خودروهای لکسوس معمولاً از ایمن‌ترین خودروهای تولید شده در دنیا هستند. خودروهای nx200t و nx300h و سیستم ایمنی یکسانی دارند و توانسته‌اند ۵ ستاره ایمنی را از موسسه معتبر اروپایی ایمنی Euro NCAP دریافت کنند. بنابراین خرید لکسوس nx یک خرید در راستای سواری ایمن خواهد بود.

کلام آخر

همچنان که در بالا نیز به آن اشاره شد این دو خودرو مانند دوقلوهای همسان هستند. حال انتخاب هر کدام به شما بستگی دارد که بخواهید مصرف سوخت کمتر و رانندگی آرامتر را انتخاب کنید و یا علاقمند به رانندگی پرشتاب تر و تند و تیز تر باشید. در حالت اول گزینه مناسب تر در خرید لکسوس nx نسخه هیبریدی و در حالت دوم انتخاب بهینه نسخه مجهز به توربو شارژ خواهد بود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.