نکاتی مهم در رابطه با جراحی زیبایی بینی

0

رپورتاژ

یکی از عمده جراحی های زیبایی که این روزها به طور گسترده ای انجام می شود جراحی بینی است. جراحی بینی در یک دهه اخیر علیرغم اینکه برای بسیاری از زنان و مردان انجام شده است اما همچنان از حساسیت های بالایی برخوردار است.

افراد پیش از آنکه برای جراحی بینی اقدام کنند اولین کاری که انجام می دهند این است که در جلسات مشاوره پیش از جراحی بینی شرکت می کنند. در این جلسات مراجعین تمامی سوالاتی که برایشان وجود دارد را از بهترین جراح بینی می پرسند.

این اقدام کاری کاملا هوشمندانه و مسئولانه است که موجب می شود مسیر درمانی به درستی طی شود.

در مطلب پیش رو  مهم ترین بخش هایی که خواهد آمد از این قرار است:

  • روند جراحی بینی
  • تفاوت های جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی
  • مزایای انجام جراحی بینی
  • مراقبت های بعد از انجام جراحی بینی

عمل بینی چگونه انجام می شود؟

در طی این جراحی پزشک جراح ابتدائا از روش بیهوشی عمومی استفاده می کند تا در طول جراحی فرد در حالتی بدون حرکت قرار گیرد و روند عمل بینی بهتر پیش رود.

بعد از اینکه مراجعه کننده به حالت بیهوشی رفت پزشک ابتدائا برش هایی را در نواحی خاصی از بینی ایجاد می کند. این برش ها به پزشک کمک می کند که بتواند پوست اضافی، غضروف اضافی و استخوان اضافی بینی را برش داده و از بدنه اصلی جدا کند.

در نهایت بعد از اینکه این بخش ها تراش خورد پوست بینی باید به شکل اولیه به هم پیوند بخورد. برای این اقدام از بخیه استفاده می کنند.

بعد از اینکه تمامی این اقدامات انجام شد بینی را پانسمان می کنند تا روند جوش خوردن محل بخیه طی شود.

تفاوت های جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی

  1. واقعیتی که وجود دارد این است که روند جراحی بینی گوشتی و استخوانی متفاوت است. در واقع با توجه به تفاوت هایی که بین این دو نوع بینی وجود دارد باید اقدامات مختلفی برای فرم دهی و کاهش سایز بینی انجام شود.

برای مثال بینی استخوانی دارای استخوان بزرگ تر و محکم تر است و درعین حال پوست نازک تری دارد. در مقابل بینی گوشتی دقیقا صفات مخالف این را دارد. بدین معنا که استخوان کوچک تر و پوستی با ضخامت بالا دارد. در این موارد پزشکان دو نوع تکنیک مختلف را برای جراحی می توانند بکار گیرند.

  1. یکی از مهم ترین تفاوت هایی که وجود دارد این است که در بسیاری از موارد بینی استخوانی برای جراحی بینی فانتزی بهترین و مناسب ترین گزینه است. در حقیقت بینی فانتزی در نوع بینی استخوانی بسیار نتیجه بخش خواهد بود و نتیجه مطلوبی را برای افراد پدید می آورد. این در حالی است که بینی گوشتی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای انجام جراحی بینی طبیعی است.
  2. در زمینه تفاوت هایی که مابین بینی استخوانی و گوشتی برقرار است می توان به این نکته اشاره کرد که بینی استخوانی زمانی که جراحی می شود در کوتاه ترین زمان می توان نتیجه نهایی جراحی را مشاهده کرد ولی بینی گوشتی مدت زمان طولانی تری طول می کشد که نتیجه نهایی بینی نمایان گردد.

*در این بین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این تفاوت ها به ساختار بینی افراد باز می گردد و نباید تصور کنید که اگر پزشک جراح از مهارت بیشتری برخوردار باشد نتایج متفاوت تر خواهد بود. در واقع این ساختار اصلی بینی شماست که تعیین می کند با چه شرایطی روبرو باشید.

فرق جراحی بینی فانتزی و عمل بینی طبیعی

در واقع چیزی به عنوان دسته بندی برای بینی های فانتزی و طبیعی وجود ندارد . این روش برای جراحی بینی تنها به خواسته بیماران بستگی دارد . بسیاری از بیماران تمایل دارند که هیچ اثری از جراحی بینی بر روی بینی های آنها وجود نداشته باشد و به اصطلاح عمل بینی طبیعی برای آنها صورت بگیرد.

و اما جراحی بینی فانتزی معمولا در خواست بسیاری از خانم های جوان است که البته جراح در ابتدا بینی را بررسی کرده و مطابق با صورت فرد به گونه ای که تناسب اجزای صورت به هم نریزید جراحی را انجام می دهد.

مزایای انجام جراحی بینی

  • اولین و مهم ترین مزیتی که برای جراحی بینی برقرار است ایجاد زیبایی است. در واقع افزایش زیبایی از مهم ترین مزیت های جراحی بینی است.
  • در طی جراحی بینی لوله های بینی کوچک تر می شود.
  • بعد از اینکه جراحی بینی انجام شد تیغه بینی صاف تر و نازک تر از قبل می شود و با این اقدام پهنای بینی کاهش پیدا می کند.

مراقبت های بعد از انجام جراحی بینی

ابتدائا پیش از انکه به انواع مراقبت های بعد از جراحی بینی ورود کنیم نکته ای را باید یادآور شویم مبنی بر اینکه مراقبت های بعد از جراحی بینی به اندازه روند جراحی مهم است و در نتیجه جراحی اثر گذار خواهد بود. بنابر این تمامی مراقبت ها باید به طور دقیق و با وسواس زیادی انجام شود تا روند بهبودی با با لاترین موفقیت پشت سر گذارده شود.

از جمله مهم ترین مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بعد از جراحی تا مدت زمان یک هفته ای باید نوع خوابیدن شما به نوعی باشد که سر شما از سطح بدن شما بالاتر قرار گیرد. این مساله به این جهت باید انجام شود که خونریزی از بینی کاهش داشته باشد. یکی از اقداماتی که در این زمینه می توانید انجام دهید این است که از دو بالش زیر سر استفاده کنید.
  • انجام فعالیت های ورزشی و حرفه ای تا مدت زمان شش ماهه جزء ممنوعیت های بعد از جراحی بینی است.
  • البته فعالیت های ورزشی سبک و کم فشار بعد از مدت زمان دوماهه بلامانع است.
  • یکی از عارضه هایی که بعد از جراحی بینی ایجاد می شود (البته طبیعی است و بعد از مدت زمانی کوتاه از بین می رود) کبودی و تورم است. برای اینکه روند بهبودی کبودی و تورم تسریع پیدا کند می توانید از کمپرس های سرد و گرم استفاده کنید.

نتیجه گیری

در پایان مهم ترین نکته ای که باید در پیش چشم و نظر خود داشته باشید این است که جراحی بینی باید از سوی بهترین و معتبر ترین پزشکانی که در این حوزه تجربه و توانمندی بالایی دارند انجام شود. این مساله موجب می شود که در خصوص موفقیت نتیجه درمان خیالی آسوده داشته باشید و نتیجه مطلوبی برای شما حاصل شود.

برای مشاوره با دکتر سید علی بصام جراح و متخصص گوش و حلق و بینی می توانید با شماره های (021) 8820 5626-7 (0912) 921 9070 تماس بگیرید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.