لئونارد کوهن و سال‌های عاشقی – بیوگرافی و گالری عکس

0

سال میلادی پیش، ۱۵۰ نامه‌ عاشقانه به همراه کارت پستال‌های لئونارد کوهن، شاعر، رمان‌نویس، خواننده و ترانه‌سرای یهودی‌تبار کانادایی، توسط “خانه کریستیز” در نیویورک به حراج گذاشته شد. برخی از این نامه‌ها دستمایه ترانه‌های کوهن بودند.

۱۵۰ نامه‌ عاشقانه به همراه کارت پستال‌های لئونارد کوهن، شاعر، رمان‌نویس، خواننده و ترانه‌سرای یهودی‌تبار کانادایی، توسط “خانه کریستیز” در نیویورک به حراج گذاشته شد. برخی از این نامه‌ها دستمایه ترانه‌های کوهن بودند.

لئونارد کوهن جوان، که گویا “به قصد ربودن دل دختران نواختن گیتار را فرا گرفته بود”، با سرودن اشعارش موفق شد به شکل حرفه‌ای فعالیت هنری خود را آغاز کند. دو کتاب “زیبای بازنده” و “دسته گلی برای هیتلر” به ترتیب معروف‌ترین کتاب داستان و مجموعه شعر او محسوب می‌شوند.

لئونارد کوهن

سفر به یونان و آشنایی با ماریانا الین

کوهن سفر را بسیار دوست داشت. او در یکی از همین سفرها، در جزیره هیدرا یونان، با ماریان ایلن آشنا شد و به او دل بست. این رابطه عاشقانه دستمایه سرودن چندین ترانه کوهن شد. کوهن در سال ۱۹۶۶در ترانه “So long, Marianne” از وداع با ماریان می‌گوید. “تا بعد ماریان” یکی از زیباترین و معروفترین ترانه‌های لئونارد کوهن است.

لئونارد و ماریان

به نظر می‌آید که دوران هیدرا زمان خوبی برای هردو بوده با وجود این که این رابطه عمر کوتاهی داشت. لئونارد کوهن و ماریان ایلن (به ترتیب نفر اول و دوم سمت چپ عکس بالا) در سال ۱۹۷۲ ازهم جدا شدند و به راه خود رفتند. کوهن مدتی پیش از مرگش در ماه جولای ۲۰۱۶ در نامه‌اش به ماریانا هنوز باز هم از عشق به او می‌گوید: “تو خوب می‌دانی که من همیشه تو را، برای زیبایی و هوشیاری‌ات دوست می‌داشتم”.

خواننده عاشق‌پیشه

کوهن کارهنری حرفه‌ای خود را در دهه ۶۰ طلایی، در نیویورک و با خواندن ترانه های فولکلور آغاز کرد. جنیس چاپلین خواننده و آهنگساز نامی آمریکایی، و جونی میچل خواننده و نقاش کانادایی‌تبار، در این سالها با کوهن رابطه عاشقانه داشتند. جنیس مثل او در “هتل چارلز”، سکونتگاه هنرمندان مشهور آن زمان، زندگی می‌کرد. آلبوم‌های کوهن بیش از هرجای دیگری در اروپا فروش خوبی داشتند.

شاعر نرمخوی اندوه و عشق

“خواهران رحمت”، “بارانی آبی” و یا “هله لویا”. کسی نیست که نخستین سطر این ترانه‌ها را بشنود و حدس نزد که سراینده آن‌ها کسی جز کوهن نیست. این صدای بم و اندوهگین تنها به لئونارد کوهن تعلق داشت. با داشتن چنین صدای بی‌نظیری دیگر اهمیت نداشت که یک گیتار با او همراهی می‌کرد یا یک ارکستر کامل.

ورود به تالار مشاهیر جهان

در سال ۲۰۰۸ لئونارد کوهن از سوی “موزه راک اند رول” ایالت متحده آمریکا به‌عنوان عضو تالار مشاهیر این موزه انتخاب شد. کوهن به اجرای کنسرت خود در سراسر جهان پرداخت. مهم نبود او برای اجرای کنسرت‌هایش به استرالیا سفر می کند یا به آمریکا و اروپا می‌رود. هواداران پیر و جوان کوهن در همه‌جا آرزو داشتند او را ببینند.

کنسرت‌ها و نشان‌های افتخار

در سال‌های گذشته بسیار از لئونارد کوهن تجلیل شده است: او در سال ۲۰۱۱ میلادی مفتخر به دریافت جایزه معتبر پرنس آستوریاس در بخش علوم انسانی و ادبیات شد و درهمین سال به عضویت افتخاری آکادمی هنر و علوم آمریکا درآمد. باب دیلن شایسته‌ترین جمله را درباره او بیان کرده است: «من هیچ فرد دیگری را حتی نزدیک به کوهن هم نمی‌بینیم.»

آلبوم آخر لئونارد کوهن

آخرین آلبوم کوهن حدود سه هفته پیش از مرگش منتشر شد. کوهن در ترانه‌های آلبوم “تو آن را تیره تر می‌خواهی” چنین از مرگ خود می‌گوید: «من میز کارم را ترک می‌کنم و از بازی خارج می‌شوم.»، «خدای من، من برای مرگ آماده‌ام.» لئونارد کوهن در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۶، در سن ۸۲ سالگی، در لس‌آنجلس در خواب درگذشت.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.