لغو مجوز هواوی توسط گوگل؛ آیا گوشی‌های غول چینی باید با به‌روزرسانی‌های اندروید خداحافظی کنند؟

0

مجوز عمومی موقت هواوی برای تجارت محدود با برخی شرکت‌ها و اپراتورهای روستایی ایالات متحده در تاریخ ۱۳ آگوست به پایان رسید.

هدف اصلی این مجوز، همکاری شرکت‌های مخابراتی کوچک و روستایی با هواوی برای درک بهتر زیرساخت هواوی استفاده شده در تجهیزات ارتباطی‌شان بود. اما این مجوز اهمیت بیشتری برای کاربران داشت چون به گوگل اجازه می‌داد هنوز به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری اندروید را برای دستگاه‌های قدیمی هواوی ارائه دهد.

گوگل از مارس ۲۰۱۹ خدمات و اپلیکیشن‌های خود روی دستگاه‌های اندرویدی را متوقف کرده بود ولی هنوز این دستگاه‌ها به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت می‌کردند.

اکنون، با پایان یافتن مجوز فعالیت موقت هواوی در ایالات متحده، به نظر می‌رسد گوگل هم تمایلی به تمدید مجوز دریافت به‌روزرسانی‌های اندروید برای هواوی نداشته باشد و دولت ایالات متحده نیز این اجازه را به گوگل داده است.

اما همه گوشی‌های اندرویدی هواوی شامل این ممنوعیت نمی‌شوند و فقط گوشی‌هایی در معرض خطر هستند که مبتنی بر Google Mobile Services یا GMS عرضه شدند.

از جمله می‌توان به گوشی‌های پرچم‌دار هواوی P30 سال گذشته اشاره کرد که دیگر ممکن است به‌روزرسانی‌های امنیتی و سیستم‌عاملی آن‌ها متوقف شود.

در صورتی که گوگل مجوز اندروید هواوی را تمدید نکند؛ علاوه بر متوقف شدن به‌روزرسانی‌های اندروید، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزارها و سرویس‌های گوگل نیز متوقف شده و برنامه‌های این شرکت روی گوشی‌های هواوی دیگر قادر به ارتقا به نسخه جدید نیستند.

کاربران هواوی در کما

هواوی از ماه می ۲۰۱۹، نسخه‌ای آزاد و منبع باز از اندروید را روی گوشی‌های خود نصب می‌کند و به جای پلی‌استور، اپ‌گالری خودش را توسعه داده و به جای سرویس‌های گوگل، سیستم HMS را عرضه کرد.

این گوشی‌ها، به‌روزرسانی‌های اندروید را مستقیما از خود هواوی دریافت می‌کنند و وابسته به گوگل نیستند. بنابراین، گوشی‌های عرضه شده در یک سال اخیر نباید نگرانی از بابت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و سیستم‌عاملی داشته باشند.

سخنگوی هواوی در واشنگتن می‌گوید این شرکت به طور دقیق همه تحولات را زیر نظر دارد و با نظارت بر اوضاع، مشغول ارزیابی تاثیرات احتمالی در آینده است.

اما گوگل هنوز درباره آینده به‌روزرسانی‌های اندروید روی گوشی‌های هواوی اظهارنظر نکرده است. سخنگوی گوگل فقط به نشریه The Post گفته مجوز فعلی هواوی موقت بوده که طی آن به این شرکت اجازه داده می‌شد از به‌روزرسانی‌های اندروید گوگل و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دیگر استفاده کند. بدون این مجوز، به‌روزرسانی‌ها متوقف خواهد شد.

نتیجه اینکه افرادی که صاحب گوشی‌های هواوی با سرویس‌های گوگل هستند؛ باید تا اطلاع‌رسانی شفاف هواوی، گوگل و وزارت بازرگانی ایالات متحده در انتظار به سر ببرند.

هر روز عرصه برای هواوی در ایالات متحده تنگ‌تر می‌شود. دولت این کشور در آخرین اقدام خود بر ضد هواوی، دسترسی آن به خرده‌فروشی‌های جهانی را قطع کرده است.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.