چرا پوست شادابی خود را از دست می‌دهد؟

0

رپورتاژ

پوست شاداب و جوان مهم‌‌ترین اصل برای جذابیت هر چهره است. وقتی پوست سالم و صاف باشد علاوه‌بر زیبایی، حس سلامت درونی را هم به دیگران القاء می‌کند. در طول زندگی دلایل و اتفاقات زیادی وجود دارند که لطافت و نشاط پوست را از بین می‌برند. یکی از مهم‌ترین عوامل هم بالا رفتن سن است. حتی اگر ایراد خاصی در وضعیت پوست صورت وجود نداشته باشد بعد از ۳۰ سالگی متوجه می‌شوید که پوست دیگر حالت ارتجاعی ندارد. ۳ عمل غیر جراحی پرکاربرد برای جوانسازی و اصلاح پوست وجود دارند که عبارتند از: مزوتراپی صورت، مزوتراپی زیر چشم و بوتاکس دور چشم.

ما این سه عمل زیبایی را نام بردیم، زیرا مزایای بسیار زیادی دارد. تمام این اعمال غیر تهاجمی هستند و تأثیرات شگفت انگیزی دارند. همچنین حالتی مصنوعی به چهره نمی‌دهند، بلکه به پوست کمک می‌کنند مانند سال‌های اوج جوانی، شاداب باشد. برخی از مزایای مزوتراپی (صورت و زیر چشم) و بوتاکس دور چشم را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم، اما پیش از آن درباره علل از بین رفتن شادابی پوست صحبت خواهیم کرد.

چرا پوست شادابی خود را از دست می دهد؟

همان‌ طور که می‌دانید عوامل مهمی در پیری زودرس پوست تاثیر دارند، که بالا رفتن سن همیشه در رده اول قرار می‌گیرد. درست است که کیفیت پوست افراد در سنین مختلف با هم تفاوت دارد، ولی همه انسان‌ها متوجه تاثیرات زمان بر چهره خود می‌شوند. در‌ واقع بعد از دوره جوانی، پوست دیگر کلاژن سازی نمی‌کند. همچنین جریان گردش خون در صورت کند‌تر می‌شود و همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا پوست چروک بیفتد یا دیگر شاداب نباشد.

عامل مهم بعدی که بر زیبایی پوست تاثیر منفی دارد، عامل هورمونی است. هورمون‌ها نقش بسیار مهمی در بدن دارند و اکثر افراد در سن نوجوانی و بلوغ، آکنه و انواع جوش‌های دیگر را تجربه می‌کنند. درست است که بعد از نوجوانی این جوش‌ها از بین می‌روند ولی جای آن‌ها همیشه باقی می‌ماند. علاوه بر این برخی از زنان در زمان بارداری باز هم به دلایل هورمونی دچار لک‌های قهوه‌ای رنگ بر روی پوست صورت می‌شوند که ممکن است جای آن‌ها تا همیشه باقی بماند.

آخرین عامل که دشمن زیبایی پوست است، رادیکال‌های آزاد می‌باشند. رادیکال‌های آزاد از تابش نور خورشید، آلودگی هوا، آلودگی آب و غذا، استرس، مصرف سیگار و … ناشی می‌شوند و از بازسازی دوباره پوست جلوگیری می‌کنند. جوانی پوست شما به هر دلیلی که از بین رفته باشد با سه عمل زیبایی که در ادامه نام می‌بریم می‌توانید طراوت را به پوست خود بازگردانید. همینطور می توانید گاهی برای از بین بردن لکه های پوستی از روش های جوان سازی استفاده کنید

مزو‌تراپی صورت

مزوتراپی پوست یک عمل غیر جراحی و غیر تهاجمی است به این صورت که یک سرم مغذی از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسید، آنتی اکسیدان و … به لایه مزو‌درم تزریق می‌شود. سوزن‌هایی که برای این تزریق استفاده می‌شوند بسیار ظریف بوده و جای زخم روی صورت باقی نمی‌گذارند. پزشک متخصص با تکیه بر دانش و تجربه خود می‌داند که سوزن را تا چه عمقی به پوست وارد کند تا بهترین نتیجه حاصل شود. وقتی سرم مغذی به پوست تزریق شد، مواد حیاتی به پوست می‌رسند و پس از مدتی مشاهده می‌کنید که حالت ارتجاعی به پوست صورت شما بازگشته است.

مزوتراپی برای جوانسازی پوست، از بین بردن چروک های سطحی و نیمه سطحی، از بین بردن جای زخم و جای لک و جوش، روشن‌تر شدن پوست، رفع افتادگی غبغب و اطراف فک مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابتدا باید به پزشک متخصص مراجعه کنید، پزشک با بررسی و معاینه پوست صورت، تعداد جلسات مورد نیاز برای مزوتراپی را تعیین می‌کند. در بسیاری از موارد مزوتراپی پوست صورت باید به مدت ۴ ماه و هر دو هفته یکبار انجام شود. اگر نیاز به مزوتراپی دارید می توانید قیمت مزوتراپی را از کلینیک پوست و موی رخ آرا بگیرید.

اگر تصمیم گرفتید از این روش بی‌خطر و غیر‌تهاجمی برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید قبل از اولین جلسه یک عکس از صورت خود بگیرید و چند ماه بعد پس از آخرین جلسه نیز همین کار را انجام دهید. با مقایسه دو تصویر متوجه می‌شوید که مزوتراپی صورت تا چه اندازه تاثیرات مثبت و شگفت انگیزی دارد.

مزایای مزوتراپی صورت

  • این عمل بدون درد و غیر تهاجمی است.
  • هزینه مزوتراپی نسبت به عمل‌های جراحی و زیبایی بسیار کمتر است.
  • پس از تزریقات مزوتراپی، فرد می‌تواند به برنامه‌های روزانه خود ادامه دهد و نیاز به استراحت ندارد.
  • ماندگاری این روش زیاد است.
  • عوارض جانبی خاصی برای این روش گزارش نشده و تنها ممکن است برخی از افراد پس از تزریق، جای کبودی روی صورت مشاهده کنند که بعد از یک یا دو روز این کبودی‌ها کاملاً رفع می‌شوند.

مزو‌تراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم مانند مزوتراپی صورت است با این تفاوت که تزریق در اطراف چشم، کار بسیار حساس‌تری می‌باشد. برای همین تأکید می‌کنیم که مزوتراپی چشم را تنها نزد پزشک متخصص پوست انجام دهید.

دلایل مختلفی وجود دارند که باعث گودی و تیرگی اطراف چشم می‌شوند. برای مثال استفاده طولانی مدت از عینک های طبی، شب بیداری‌، مصرف سیگار، بیماری‌های کلیوی، عوامل ژنتیکی و … از جمله این دلایل هستند. همچنین در اثر بالا رفتن سن ممکن است که پف زیر چشم افزایش پیدا کند یا اینکه چروک‌های ریزی در گوشه چشم بوجود بیایند که با نام چروک پنجه کلاغی شناخته می‌شوند. به هرحال با انجام مزو‌تراپی زیر چشم، تمام این مشکلات برطرف می‌شوند و تغییر چشمگیری بوجود می‌آید. تعداد جلسات و نوع سرم مزو توسط پزشک متخصص تعیین می‌گردد.

بوتاکس دور چشم

متخصصان پوست عقیده دارند که بهتر است مزوتراپی صورت همراه با عمل‌های زیبایی دیگر انجام شود تا تاثیر ملموس‌تری داشته باشد. یکی از این اعمال زیبایی، بوتاکس دور چشم است. می‌توانید با انجام مزو‌تراپی، جوانی را به پوست خود بازگردانید و به کمک بوتاکس دور چشم، چروک‌های عمیق را از بین ببرید. بوتاکس و مزوتراپی در کنار هم، نتیجه‌ای بوجود می‌آورند که قطعاً برای شما رضایت‌بخش خواهد بود. در ضمن فراموش نکنید که هر دو عمل، غیر تهاجمی بوده و بدون درد هستند پس لازم نیست نگران عوارض جانبی آن‌ها باشید.

اگر مایل هستید از مزوتراپی یا بوتاکس برای جوانسازی و رفع ایراد‌های چهره استفاده کنید به یک کلینیک پوست و مو رخ آرا  مراجعه کرده و اجازه دهید پزشک متخصص برای شما این کار را انجام دهد. متأسفانه در سال‌های اخیر پزشکان عمومی هم این اعمال جراحی را انجام می‌دهند ولی باید بدانید که مزوتراپی و بوتاکس کار‌های حساسی هستند و برای مشاهده نتیجه مثبت باید حتماً توسط متخصص انجام شوند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.