بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A71: نسخه ارتقایافته گوشی پرفروش گلکسی A70

0

گوشی‌های سری A سامسونگ پرطرفدار و دوست‌داشتنی هستند و از سال‌های دور جزو بهترین میان‌رده‌های بازار محسوب شدند.

پس از موفقیت بزرگ گوشی‌های سری A50، سامسونگ در اوایل سال ۹۸ گوشی A70 را رونمایی کرد. گوشی‌ میان‌رده جدید غول کره‌ای سریعا پرفروش شد و در میان کاربران محبوبیت زیادی یافت.

سامسونگ، پس از A70 سراغ عرضه گوشی A70s رفت که نتوانست موفقیت A70 را تکرار کند تا در نهایت اواخر پاییز سال ۹۸ گوشی A71 را معرفی کرد.

امروز، می‌خواهیم به سراغ بررسی گوشی میان‌رده گلکسی A71 برویم که به گفته سامسونگ، نقاط ضعف گوشی A70 را پوشش می‌دهد و قرار است جانشین خوبی برای آن با سخت‌افزار و نرم‌افزار ارتقایافته باشد.

گوشی A71 هم در بخش سخت‌افزاری و به‌ویژه پردازنده بهبود یافته است و برای بازی مناسب‌تر شده و هم در ماژول دوربین یک ارتقای بزرگ را شاهد هستیم. گلکسی A71 دارای ۴ دوربین پشتی است و ظاهر زیباتری هم دارد. زبان طراحی گلکسی A71 مشابه گلکسی اس ۲۰ و نوت ۱۰ است.

طراحی: زیبا است و بس

گلکسی ای ۷۱ یکی از بزرگ‌ترین نمایشگرها را در میان گوشی‌های میان‌رده دارد. نمایشگری کشیده با اندازه ۶.۷ اینچ و طول ۱۶۴ میلی‌متر به وزن ۱۸۰ گرم که یادآور تبلت‌های ۷ اینچی و همین‌طور گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ است.

پس، این گوشی برای افرادی که صفحه‌نمایش بزرگ دوست دارند؛ طراحی شده و از نوید لذت بردن از فیلم و ویدیو و بازی را می‌دهد. نسبت نمایشگر به بدنه ۸۷ درصد است تا عمده پنل جلویی گوشی را صفحه‌نمایش پر کرده باشد.

چهار لبه گوشی بسیار باریک هستند. لبه بالایی نسبت به گوشی‌های میان‌رده دیگر واقعا باریک است و لبه پایینی هم اگرچه حاشیه بیشتری دارد ولی باز هم در مقایسه با لبه‌های پایینی گوشی‌های دیگر، باریک قلم‌داد می‌شود.

دوربین سلفی در یک سوراخ بالا وسط نمایشگر قرار گرفته و انصافا بسیار بهتر از ناچ‌های قدیمی است. ماژول دوربین در بدنه پشتی حالتی مستطیلی دارد. سه دوربین به صورت عمودی زیر هم قرار گرفتند و دوربین چهارم به همراه فلاشر در ردیف دوم هستند. طرح زیادی جالبی نیست و فضای خالی درون این ماژول توی ذوق می‌زند.

بدنه گوشی ترکیبی از شیشه و پلاستیک است. بدنه جلویی گوشی از جنس شیشه و بدنه پشتیبه همراه قاب از جنس پلاستیک فشرده صیقل خورده است. جنس شیشه گوریلا گلس نسل سوم است تا زیاد هم مقاوم نباشد.

در کل، به دست گرفتن گوشی حس خوبی برای شما خواهد داشت و اصلا احساس نمی‌کنید گوشی با بدنه پلاستیکی در دست دارید. قاب پشتی گوشی A71 در رنگ‌های مختلفی عرضه شده ولی همگی بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند؛ در تابش نور تغییر رنگ می‌دهند و بافت هندسی خاص آن‌ها شما را مجذوب می‌کند. اصلا گلکسی A71 به همین بدنه پشتی بسیار زیبایش معروف و خواستنی است.

حشگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش است و همانند غالب گوشی‌های سامسونگ، در زیر گوشی درگاه USB-C برای شارژ، بلندگو، میکروفون و جک خروجی صدای ۳.۵ میلی‌متری را می‌بینیم. در سمت راست، کلیدهای مدیریت صدا و پاور قرار دارند و در سمت چپ هم شکاف سیم‌کارت و کارت حافظه دیده می‌شود.

سخت‌افزار و نمایشگر: فراتر از نیاز شما

گفتیم یک نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی سوپر امولد پلاس روی گوشی A71 نصب شده است. نسبت تصویر این نمایشگر ۲۰:۹ است و از رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۳۹۳ پیکسلی سود می‌برد.

همیشه نمایشگرهای سامسونگ کیفیت خوبی دارند و از تفکیک و عمق رنگ مناسبی بهره می‌برند. ویژگی Always On Display اجازه می‌دهد در حالت خاموش بودن نمایشگر باز هم اعلان‌ها و ساعت را داشته باشید و در نور خورشید نیز محتوای روی صفحه‌نمایش به خوبی نمایش داده شوند.

تراشه موبایل اسنپدراگون ۷۳۰ به همراه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی روی این گوشی داریم. البته، سامسونگ در برخی بازارها، گوشی گلکسی A71 را با تراشه جدیدتر اسنپدراگون 730G عرضه می‌کند که ۱۵ درصد توان پردازشی گرافیکی بهتری دارد.

ولی همین اسنپدراگون ۸۳۰ نیز یک پردازنده پرقدرت برای میان‌رده‌ها است و رقیب اصلی کرین ۸۱۰ هواوی محسوب می‌شود. تقریبا از پس هر کاری برمی‌آید و قدرت پردازشی آن فراتر از نیاز یک گوشی میان‌رده است.

وقتی پردازنده گرافیکی Adreno 618 در کنار تراشه ۷۳۰ قرار می‌گیرد؛ باید انتظار بهترین پردازش‌های گرافیکی را داشته باشید. به همین دلیل، روی گلکسی A71 از دیدن فیلم یا اجرای بازی‌های سنگین لذت خواهید برد و اصلا احساس کندی یا افت فریم نمی‌کنید.

سامسونگ این گوشی را با پیکربندی‌ ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هم روانه بازار کرده که نسبتا ارزان‌تر است ولی ما پیشنهاد می‌کنیم مدل ۸ گیگابایتی را بخرید تا برای چند سال خیال‌تان از بابت اجرای سریع نرم‌افزارها راحت باشد.

باتری این گوشی ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژری ۲۵ واتی است که برخلاف انتظار، یک شارژ فوق‌العاده برای این گوشی با نمایشگر بزرگ می‌دهد.

دوربین: کمی بهتر از گلکسی A70

اگرچه ماژول دوربین گلکسی ای ۷۱ زیبا نیست ولی حس مدرنی به آدم القا می‌کند و مهم‌تر از این‌ها کیفیت و کارایی آن است. اجازه بدهید ببینیم در این ماژول چهارگانه چی داریم:

دوربین اصلی یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی Quad-Bayer ساخت خود سامسونگ و لنز واید ۲۶ میلی‌متری است. فوکوس خودکار و تشخیص فاز را دارد و دهانه گشودگی دیافراگم آن f/1.8 است.

دوربین دوم یک لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و ۱۲ میلی‌متری با دهانه گشودگی دیافراگم f/2.2 است.

دوربین سوم هم مطابق انتظار یک لنز ۲۵ میلی‌متری ماکرو با رزولوشن ۵ مگاپیکسلی و دهانه f/2.4 است.

دوربین تشخیص عمق این گوشی هم که در ردیفی جداگانه قرار دارد؛ یک لنز ۵ مگاپیکسلی با دهانه f/2.2 است.

روی ویدیو ضبط 4K با ۳۰ فریم در ثانیه را داریم و دوربین سلفی این گوشی هم ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 و لنز واید ۲۲ میلی‌متری است.

در کل دوربین گوشی A71 کیفیت بهتری نسبت به A70 به‌ویژه در دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی دارد. اصلا نمی‌توانید ایرادی از عکس‌های گرفته شده در روز و محیط روشن زیر نور آفتاب بگیرید.

دوربین ماکرو این سیستم کمی ضعیف‌تر از نمونه‌های دیگری است که روی گوشی‌هایی مانند پی ۴۰ لایت سراغ داریم. همین‌طور خبری از دوربین تله‌فوتو نیست.

ژست یک پرچم‌دار را بگیرید

سامسونگ گلکسی ای ۷۱ با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.0 به مشتری تحویل داده می‌شود. قیمت این گوشی میان‌رده در بازار ایران نزدیک به ۹ میلیون تومان است؛ قیمتی که شاید یک سال پیش برای خرید یک پرچم‌دار سامسونگ می‌پرداختیم.

اما گوشی A71 یکی از بهترین میان‌رده‌های سال ۲۰۲۰ است و با بهترین گوشی‌های هواوی و شیائومی از جمله می ۹ تی رقابت دارد. وقتی این گوشی را می‌خرید؛ احساس می‌کنید یک پرچم‌دار کامل در دست دارید و در عمل هم از نظر پردازشی، دوربین، طراحی ظاهری و ویژگی‌های دیگر چیزی از گوشی‌های پرچم‌دار کم ندارد.

نسبت به گوشی گلکسی A70 در سخت‌افزار، دوربین، عمر باتری و طراحی شاهد بهبودهایی است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5