14 سرگرمی برای زندگی شادتر و باکیفیت‌تر

0

برخی تصور می‌کنند که سرگرمی یعنی اتلاف وقت. آنها تصور می‌کنند که وقتی را که برای سرگرمی در اشکال مختلف آن اختصاص می‌دهند، می‌توانستند صرف مطالعه جدی درسی و کار و کسب رتبه و پول بیشتر کنند.

پس همیشه وقتی، دقایقی را به خود اختصاص می‌دهند، حس عذاب وجدان دارند.

این در حالی است که سرگرمی سالمی که از نظر زمانی بودجه‌بندی شده باشد، ابدا این طور نیست و به شادابی و سلامت و خلاقیت شما کمک می‌کند.

1- مدیتیشن انجام بدهید

هر 4 واژه مدیتیشن، ذهن آگاهی، مراقبه و مایندفولنس همگی معادل هم هستند و اصطلاحات متفاوتی برای یک عمل هستند.

تحقیقات نشان می دهد مدیتیشن یا همان ذهن آگاهی فواید متعددی دارد به طوری که بسیاری از بزرگان، تمرینات روزانه آن را جزء ضروریات زندگی می دانند. سال ها تصور می شد که مدیتیشن ویژه افراد خاص و عرفاست و کاربرد آن برای رشد و ارتقای معنوی است. اما تحقیقات اخیر نشان داده که نه تنها انجام تمرینات مدیتیشن برای افراد عادی به سادگی امکان پذیر است بلکه فواید متعددی هم به همراه دارد که در این مطلب سعی می کنم به صورت مختصر فواید مدیتیشن (ذهن آگاهی) اشاره کنم.

اینها فهرستی از سودهای مدیتیشن هستند:

– مدیتیشن استرس را کاهش می دهد
-مدیتیشن باعث بهبود کیفیت خواب می شود
-مراقبه از مغز محافظت می کند.
-تمرینات ذهن آگاهی باعث بهبود توجه و تمرکز می شود.
-مدیتیشن میزان درد را کمتر می کند.
-مراقبه باعث افزایش هوش هیجانی می شود.
-مدیتیشن سردردهای عصبی و میگرن را بهبود می بخشد.
-ذهن آگاهی سیستم ایمنی را تقویت می کند.
-بهره وری را افزایش می دهد.
-خلاقیت را افزایش می دهد.
-فشار خون بالا را کاهش می دهد.
-میزان ضربان قلب را کاهش می دهد و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.
-ذهن آگاهی باعث بهبود تمرکز می شود.
-ذهن آگاهی باعث بهبود حافظه می شود.
-مدیتیشن می تواند احساس تنهایی در افراد سالمند را کاهش دهد.
-میزان افکار منفی را کاهش می دهد.
-مدیتیشن باعث کاهش کمرویی و بهبود عزت نفس می شود.

2- باغبانی کنید و به گل و گیاه برسید!

فایده باغبانی برای سلامت بدن

-باغبانی بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ کالری در هر ۳۰ دقیقه می‌سوزاند.

-باغبانی روزانه خطر ابتلا به زوال عقل را تا ۳۶ کاهش می‌دهد.

-باغبانی به طور منظم خطر حمله سکته قلبی را تا ۲۷٪ در افراد بالای ۶۰ سال کاهش می‌دهد.

-مایکوباکتریوم واکا، نوعی باکتری موجود در خاک، سطح سروتونین را افزایش و افسردگی را کاهش می دهد.

-رنگ سبز باعث واکنشی در سیستم اعصاب شما می‌شود که فشار خون را کاهش می‌دهد.

-پزشکان متوجه شده‌اند که باغبانی به بهبود سریع‌تر بیماری‌ها کمک می‌کند.

-با خوردن محصولات کشاورزی خودتان می‌توانید از آفت‌کش‌های مضر در امان باشید.

-گذراندن وقت در باغ‌های ذن استرس را کاهش و آرامش را ” افزایش می‌دهد.

-باغبانی جذب ویتامین دی را بالا می‌برد که به مبارزه با سرطان، بیماری قلبی و دیابت کمک می‌کند.

– باغبانی به طور منظم طول عمر افراد بالای ۶۰ سال را تا ۳۰٪ افزایش می‌دهد.

3- آشپزی کنید

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.

کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید.

گاهی اوقات آشپزی برای دوستان و خانواده نسبت به کلمات راه آسان تری برای برقراری ارتباط است. به همین دلیل زمانی که یکی از نزدیکان مان فوت می کند با غذا از بازماندگان پذیرایی می شود. سوزان ویتبورن پروفسور علوم روانشناسی در دانشگاه ماساچوست می گوید: کسانی که سخت می توانند احساسشان را با کلمات ابراز کنند آشپزی می تواند کمک بزرگی برای ابراز احساساتی چون سپاسگزاری، همدلی و همدردی برای آن ها باشد. وقتی نمی توانید با کلمات چیزی را که می خواهید بگویید به خوبی به دیگران منتقل کنید روش بهتری به کار ببرید. غذا می تواند وسیله و ابزار بهتری برای ابراز عشق و علاقه به دیگران باشد.

این عمل (آشپزی) نوعی بشر دوستی است که به حس سلامت شما کمک بزرگی می کند و علاوه بر آن باعث می شود احساس کنید کار خوبی برای دنیا انجام داده اید و ارتباط با شما دیگران را بهتر می کند.

پس بدانید همان کیک شکلاتی که دست می کنید تاثیری فراتر از احساس رضایت در خودتان و خانواده تان دارد. تاثیری که تا کنون تصورش را هم نمی کردید.

4- کتاب بخوانید، هر کتابی که باشد!

انسان‌ها از کتاب خواندن هدف‌های مختلفی دارند عده‌ای بخاطر تحصیل یا بخاطر شغل و یا بعنوان گذراندن وقت این کار را انجام میدهمد، ولی در حقیقت مطالعه کتاب از کار‌هایی است که منفعت‌های بسیاری برای سلامتی دارد.

اگر کار روزمره شما کتاب خواندن نیست حداقل بعنوان گذران وقت از آن استفاده کنید. آن‌هایی که عاشق کتاب هستند سعی می‌کنند با بقیه آدم‌ها اتصال کتابی پیدا کنند، مثلا به دیگران کتاب توصیه کنند و اغلب هم از کتاب خانه خودشان، کتاب قرض می‌دهند. طبیعی هم هست که وقتی موضوعی باعث حس خوبی در شما می‌شود، بخواهید این حس خوب را به دیگران انتقال دهید و آن‌ها را در خوشی تان شریک کنید.

فواید کتاب و کتابخوانی

– افزایش آرامش و کاهش استرس: فرقی نمی‌کند که چقدر یا چرا استرس دارید. غرق شدن در دنیای یک کتاب خوب، حال و هوای شما را عوض می‌کند. یک رمان خوب شما را به دنیای دیگری می‌برد و یک مقاله‌ی درگیرکننده و جذاب، حواس شما را از مشکلات و ناراحتی‌های فعلی‌تان پرت می‌کند و موجب آرامش می‌شود.

– تقویت ذهن و حفاظت از آن: فعال نگه‌داشتن مغز مانع کاهش قدرت آن می‌شود. مغز هم مثل سایر عضلات بدن برای اینکه سالم و قوی بماند نیاز به تمرین دارد.

– داشتن خواب راحت‌: بسیاری از متخصصانِ اختلالات خواب، توصیه می‌کنند که یک برنامه‌ی روزانه برای کاهش استرس و آماده شدن برای خواب در نظر بگیریم و کتاب خواندن یکی از بهترین روش‌ها برای مقابله با اختلالات خواب است.

لامپ‌های پرنور و نور ساطع‌شده از وسایل الکترونیکی این پیام را به مغز می‌فرستند که زمان بیداری است و موقع خواب فرا نرسیده است؛ بنابراین به جای خواندن پی‌دی‌اف در لپ‌تاپ، کتابی را زیر نور ملایم مطالعه کنید تا در کمتر از ۳۰ ثانیه به خواب بروید.

افزایش همدلی: همدلی یا هم‌احساسی درک احساس و فهم تجربه‌ی حسی دیگران که با قراردادن خود در جایگاه آن‌ها حاصل می‌شود. کتاب‌های خودیاری حتی در موارد افسردگی‌های حاد هم می‌توانند مفید واقع شوند.

-افزایش آگاهی

-تقویت حافظه: زمانی که کتابی را می‌خوانید، باید مجموعه‌ای از کاراکترها، پیش‌زمینه‌ی آنها، آمال و آرزوها، سرگذشت و اختلافات جزئی آن‌ها را به خاطر بسپارید.

همچنین تمام فاکتور‌های فرعی را که بر روند داستان و کتاب تأثیرگذار هستند، باید در ذهن داشته باشید. همان‌طور که می‌بینید، برای اینکه بتوانید یک کتاب و داستان را دنبال کنید باید چیز‌های زیادی را به خاطر بسپارید، اما مغز یک عضو شگفت‌انگیز است و به راحتی این اطلاعات را حفظ می‌کند.

-تقویت مهارت تفکر تحلیلی: آیا تابه‌حال برای‌تان پیش آمده که یک داستان معمایی و مرموز خوانده باشید و پیش از تمام شدن کتاب، معمای داستان را حل کرده باشید؟

اگر این مورد را تجربه کرده‌اید به این معناست که توانسته‌اید با کنار هم گذاشتن اطلاعات و جزئیات موجود در داستان و دسته‌بندی آنها، تفکر انتقادی و تحلیلی را به‌کار بگیرید و معما را حل کنید.

– افزایش تمرکز

– بهبود مهارت نوشتن

-مطالعه، یک سرگرمی رایگان برای زندگی باکیفیت‌تر

5- موسیقی گوش کنید:

موسیقی بخش بزرگی از زندگی ما شده و بسیاری از مردم می گویند که اغلب بدون موسیقی نمی توانند کار کنند. به غیر از لذت های کلی که موسیقی به همراه دارد، در ادامه 5 تاثیر شگفت انگیز گوش دادن به موسیقی را بیان خواهیم کرد.

1. موسیقی، کیفیت خواب را بهبود می بخشد

2. موسقی، شما را شادتر می کند

3. موسیقی، افسردگی را کاهش می دهد

4. موسیقی، حافظه را تقویت می کند

5. فواید موسیقی برای سلامت عمومی

یکی دیگر از فواید گوش دادن به موسیقی این است که مهارت های کلامی، مهارت های بصری و همچنین مهارت های ارتباطی را بهبود می بخشد. بسیاری از مطالعات نشان داده است که آموزش موسیقی در مراحل اولیه، مهارت های کلامی و بصری کودک را بهبود می بخشد، زیرا گوش دادن به موسیقی باعث بهبود توانایی در درک کلمات و توضیح معانی آنها می شود.

6- شطرنج بازی کنید

شطرنج فعالیت مغزی پیچیده‌ای است که نیاز به تعقل، تمرکز و قدرت تصمیم‌گیری بالا دارد. انجام ورزش شطرنج فواید مغزی زیادی به همراه دارد.

– شطرنج IQ را افزایش می‌دهد

– شطرنج از آلزایمر جلوگیری می‌کند

– شطرنج هر دو طرف مغز را پرورش می‌دهد

– شطرنج خلاقیت را افزایش می‌دهد

– شطرنج حافظه را افزایش می‌دهد

– شطرنج توانایی حل مسئله را افزایش می‌دهد

– شطرنج توانایی خواندن را افزایش می‌دهد

– شطرنج تمرکز را افزایش می‌دهد

– شطرنج رشد سلول‌های عصبی را افزایش می‌دهد

– شطرنج قدرت برنامه‌ریزی و پیش‌بینی را افزایش می‌دهد

7- ورزش هوازی کنید و بدوید

بعضی‌ها به خصوص آنهایی که اضافه‌وزن ندارند با خودشان که می‌گویند که اخر چه نیازی به دویدن و صرف آن همه انرژی و عرق ریختن است. یک روز هم تعطیلیم، آن را هم صرف دویدن کنیم؟! بهتر نیست که کنار تلویزیون لم بدهیم؟!

اینها تعدادی از فواید دویدن هستند:

-کمتر پزشک‌تان را می‌ببینید.

-بیشتر عمر می‌کنید.

-به اصالت‌تان برمی‌گردید: ما به دنیا آمدیم تا بدویم. این چیزی است که ما را از میمون‌ انسان نما به بشر تبدیل کرده است و اجدادما هم به دنبال شکار، مسافت‌های طولانی می‌دویدند.

– لباس‌های سابقا تنگی که اصلا به تنتان نمی‌نشست الان بر قامت شما خودنمایی می‌کنند!

– حافظه‌تان تقویت می‌شود: ثابت شده ورزش به حفظ دقت و هشیاری کمک کرده و حتی می‌تواند علائم زوال مغز را کاهش دهد. پیگیری مدام همچنین می‌تواند از مغز دربرابر آلزایمر محافظت کند حتی برای آنهایی که سابقه خانوادگی این بیماری را دارند.

-خودباوری‌تان را تقویت می‌کند.

-محکم و قوی می‌مانید

-از فشارخون تان کم می‌شود.

-استخوان‌های‌تان را محکم‌تر می‌کند.

-انرژی‌تان را افزایش می‌دهد.

-عضلات میانه بدن را به چالش می‌کشد.

-بهتر می‌خوابید

-اهداف‌تان را با قدرت بیشتری پی می‌گیرید: کسی که متعهد می‌شود هر هفته n‌ کیلومتر بدود و در طی این چالش بارها پیش آمده که در کیلومترها آخر، وسوسه ایستادن به سرش زده، اما هر بار به خود نهیب زده و کیلومتر آخر را هم دویده، مسلما مقاومتی در مقابل تسلیم شدن پیدا می‌کند.

8- از یک حیوان خانگی مواظبت کنید

داشتن حیوانات خانگی فواید بسیاری دارد:

– کاهش حس تنهایی از فواید داشتن حیوانات خانگی
– حیوانات خانگی و انسان | احساس آرامش
– اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری
– حیوانات خانگی و انسان | کمک به بهبود اختلالات روانی
-تاثیر بر فشار خون و سلامت قلب
– افزایش عشق و محبت در خانواده

9- توپ‌بازی کنید

توپ چیز شگفت‌انگیزی است. از توپ‌های گل کوچک، تا توپ تنیس و پینگ پنگ و والیبال و بسکتبال و حتی توپ پیلاتس.

توپ‌بازی را می‌توانید حتی می‌توانید تنهایی انجام بدهید تا مهارت ذهنی و بدنی خود را افزایش بدهید. اما اگر به صورت جمعی بازی کنید، تاثیر زیادی در ارتقای کیفیت ارتباط جمعی، هماهنگی عصب و عضله، بهبود ظرفیت قلبی ریوی شما خواهد داشت.

تمرین‌های مناسب برای توپ پیلاتس را هم در اینترنت پیدا کنید و با این وسیله ساده شگفت‌انگیز، عضلات خود را تقویت کنید و با کشش عضلات، ریلکس و رها شوید!

10- یک ورزش رزمی را پی بگیرید

ورزش‌های رزمی فواید زیادی برای جسم و روح به همراه دارند. برای انجام این ورزش‌ها باید از هماهنگی و نظم و دقت برخوردار بود.

افراد زیادی به هنرهای رزمی علاقه دارند، این ورزش‌ها فواید بسیاری دارند. یکی از فواید این ورزش‌ها این است که امکان دفاع شخصی را فراهم می‌آورند. با این وجود باید توجه داشت که ورزش‌های رزمی برای دفاع هستند نه آسیب رساندن به دیگران. انجام ورزش‌های رزمی باعث سلامتی می‌شوند و از آن‌ها می‌توان به عنوان راهی برای ورزیده کردن بدن استفاده کرد، زیرا هماهنگی اعضای بدن را بالا می‌برند. در این نوع ورزش‌ها روح و جسم درگیرند. همچنین بعضی افراد از این ورزش‌ها برای کم کردن وزن استفاده می‌کنند. این ورزش‌ها باعث بالا رفتن استقامت بدن می‌شود و بدن به راحتی تن به خستگی نمی‌دهد. ورزش‌های رزمی باعث انعطاف پذیری بیشتر می‌شوند و اعتماد به نفس را بالا می‌برند.

بعضی افراد فکر می‌کنند که ورزش‌های رزمی مانند ورزش‌های دیگر هستند و یا برای گذراند وقت انجام می‌شوند، اما با انجام آن‌ها و مقایسه‌شان با دیگر ورزش‌ها می‌توان تفاوت را احساس کرد. برای انجام این ورزش‌ها به هماهنگی جسم و روح نیاز است. برای مهارت پیدا کردن در این ورزش‌ها باید سال‌های زیادی را سپری کرد و جنبه‌های زیادی را درک کرد.

به عنوان مثال در چین، سال‌هاست این ورزش‌ها انجام می‌شود و آرامش و هماهنگی بدن را بالا می‌برد. برای انجام این ورزش‌ها باید بسیار منظم بود، همچنین باید به تغذیه و شیوه زندگی توجه کرد. باید آرامش درونی داشت و از توانایی‌ها کمال استفاده را برد و در آخر باید گفت، از انجام این ورزش‌ها هیچ وقت پشیمان نخواهید شد زیرا فواید آن را در زندگی روزمره احساس خواهید کرد.

11- بافتنی کنید و کاموا ببافید

فواید بافتنی تنها تهیه پوشاک و لوازم تزیینی نیست، بلکه راهی است برای درمان مشکلات روحی مانند بیماری افسردگی. بافتنی کمک می کند به آرامش برسیم و افکار منفی را از خود دور کنیم. بافتنی سالم ترین و کم خرج ترین تفریح و سرگرمی برای آرامش مغز و اعصاب است. در ادامه همراه ما باشید تا با هم فواید بافتنی را مرور کنیم.

حتما شما هم با شنیدن کلمه ” بافتنی ” تصویر مادر یا مادربزرگ در ذهنتان نقش می بندد که با دو میل و کلافی کاموا در حال بافتن لباسی است. شاید تا پیش از این تصور می شد که این کار تنها کمک به اقتصاد خانواده و بی نیازی از خرید لباس و وسایل آماده است اما امروزه فواید بافتنی برای سلامت جسم و روان ثابت شده است. شناخت این فواید قطعا می تواند عده بسیاری را مجذوب این هنر سنتی کند.

بافتنی یک کار ساده و پیش پا افتاده نیست که بتوان در عرض چند دقیقه تمام کرد. به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ بافتنی ریتم خاصی دارد و با سرعت انتقال ذهن و فعالیت سریع دست ها شکل می گیرد. بافتنی تنها خلق یک لباس، کیف یا شال برای افراد مورد علاقه نیست بلکه پدیده اجتماعی است که به آن ” بافتنی درمانی ” نیز اطلاق می شود زیرا فعالیتی است که فواید بی شماری برای سلامتی دارد. این کار هنری به همه افراد در سنین مختلف توصیه می شود و به خصوص کسانی که از مشکلات رفتاری، معلولیت، استرس و… رنج می برند می توانند از این روش برای بهبودی کمک بگیرند.

بافتنی می‌تواند:

– فعالیت هماهنگ هر دو نیمکره مغز

— کاهش استرس

-بهبود خلق و خو

– افزایش هماهنگی دستی

– تقویت اعتماد به نفس و حس خشنودی نسبت به خود

– فرآیندی شبیه به مدیتیشن

– کمک به بهبود عملکرد ذهنی

– فواید بافتنی در کند شدن روند زوال عقل

– جلوگیری از آرتروز

12- به هر شکلی که می‌توانید بنویسید

فرقی نمی‌کند که در دفتر خاطرات بنویسید یا در وبلاگ یا در کپشن یک پست اینستاگرامی. نوشتن تاثیر زیادی در تمرکز، افزایش اعتماد به نفش، کاهش استرس، افزایش دایره واژگان و مهارت‌های سخنرانی و سخنوری و افزایش هوش دارد.

13- مهارتی را بیاموزید که همیشه در آرزویش بودید مثلا از طریق کلاس‌های آنلاین

یادتان می‌آید که زمانی می‌خواستید یک عکاس نیمه‌حرفه‌ای بشوید یا زبان آلمانی یا فرانسوی را بلد باشید یا صخره‌نوردی کنید؟ یادتان می‌آید که می‌خواستید که خط ریز خود را خوب کنید؟

بالاخره باید در زندگی زمانی برای رسیدن به این مهارت‌های دوست‌داشتنی بگذارید.

این کار را حتی می‌توانید به صورت آنلاین هم انجام بدهید.

14- وقتی برای ارتقای شوخ‌طبعی خود کنار بگذارید

شوخ‌طبعی باعث می‌شود که بتوانید با افرادی ارتباط برقار کنید که هرگز تصورش را نمی‌کردید و حتی در مواردی می‌تواند باعث ارتقای شغلی شما شود.

شوخ طبعی اثر بسیار مثبتی بر روی سلامت روحی و بدنی شما می‌گذارد.

حتی شوخ‌طبعی به‌جا در حین ارائه مطلب در یک جلسه کاری یا درسی، باعث می‌شود که بسیار بیشتر به مطالب شما توجه شود و در اداره یا کلاس خود شاخص شوید.

اگر ذاتا شوخ‌طبع نیستید، می‌توانید شوخ‌طبع بودن را تمرین کنید. مطالب بامزه‌ را جایی یادداشت کنید، جلوی آینه تمرین لطیفه‌گویی کنید. این طوری در وقت مناسب می‌توانید به سرعت، مهارت خود را به رخ بکشید!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5