بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A50s: محبوب طرفداران دوربین و سلفی و صفحه‌نمایش

1

گوشی گلکسی A50s اواخر سال ۲۰۱۹ و شش ماه پس از عرضه گوشی بسیار موفق و پرفروش A50 معرفی شد.

سامسونگ با عرضه A50s خواهد یک بار دیگر موفقیت A50 را تکرار کند؛ به همین دلیل A50s یک گوشی ارتقایافته و به‌روزتر از A50 است. حرف انگلیسی s آخر A50s نیز نشان می‌دهد یک گوشی به‌روزتر از مدل قبلی است.

 

طبیعی است که شاهد شباهت‌های زیادی در طراحی و اندازه میان این دو گوشی میان‌رده غول کره‌ای باشیم ولی برخی از مشخصات و بخش‌های گوشی گلکسی A50s با پیشرفت‌ها و بهبودهایی همراه شده و همین موضوع بر جذابیت آن برای بازار افزوده است.

دوربین سلفی و اصلی بهتر شده است؛ پردازنده سریع‌تری روی آن سوار است و شاهد رنگ‌بندی‌های متنوع‌تری هستیم. با ما همراه باشید تا یک بررسی کوتاه روی گوشی محبوب گلکسی A50s داشته باشیم:

طراحی

ابعاد و جنس بدنه A50s و A50 یکی است. تمام بدنه از جنس پلاستیک است و صفحه‌نمایش شیشه‌ای تنها جایی است که کیفیت بهتری دارد. بنابراین، خوش دستی دستگاه‌های ساخته شده از فلز و شیشه را ندارد. محکم و مقاوم است و تست‌ها نشان می‌دهند دوام بسیار بالایی دارد.

پوشش پلاستیکی یک حسن دارد و آن وزن پایین ۱۷۰ گرمی است. همین‌طور، یکی از باریک‌ترین گوشی‌های میان‌رده بازار با ۷.۷ میلی‌متر ضخامت است. این باریکی باعث زیبایی بیشتر گوشی هم شده است.

در پنل جلویی یک صفحه‌نمایش لب به لب با یک ناچ قطره‌ای یا U شکل می‌بینیم. در لبه پایینی حاشیه بیشتری دیده می‌شود که در غالب گوشی‌ها هست ولی روی زیبایی طراحی یا کیفیت دستگاه و پنل نمایشگر سراسری تاثیری نمی‌گذارد.

قاب پشتی از یک پوشش رنگین‌کمانی جدید بهره می‌برد. همین ویژگی را هم در گلکسی A50 داشتیم ولی این بار سامسونگ سعی کرده با حالت‌های ژئومتریک نور را بهتر منعکس کند.

ماژول دوربین به صورت عمودی و کوچک در سمت چپ بالای نوار پشتی است و دقیقا زیر آن‌ها شاهد فلاشر کوچکی هستیم. ترکیب درگاه‌ها و میکروفون و بلندگوها دقیقا همانند A50 است و دیگر نیازی نیست دوباره تکرارشان کنیم.

حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش است ولی یک حسگر اپتیکال استفاده شده که تا حدودی کند است.

نمایشگر

اندازه نمایشگر هم در گلکسی A50s تغییری نکرده است و همان نمایشگر ۶.۴ اینچی Super AMOLED با دقت تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را شاهد هستیم.

گفتیم که یک ناچ U شکل در این صفحه‌نمایش است. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر باید به طرح‌بندی RGBG شبیه الماس اشاره کرد که اجازه نمی‌دهند از تمام پیکسل‌های موجود در صفحه‌نمایش استفاده شود و البته کاربران عادی چندان متوجه این موضوع نمی‌شوند.

نسبت نمایشگر به بدنه تقریبا ۸۵.۱ درصد است که نشان می‌دهد یک گوشی با حاشیه‌های بسیار کم است. تراکم ۴۰۳ پیکسلی داریم و نسبت تصویر هم ۱۹.۵:۹ است. روی این نمایشگر شیشه گوریلا گلاس ۳ کشیده است تا استحکام کافی داشته باشد.

یکی از دلایل محبوبیت گوشی گلکسی A50، نمایشگر فوق‌العاده آن بود. حالا هم در گلکسی A50s همین نمایشگر را با بهترین ترکیب رنگ، عمق رنگ، کنتراست و روشنایی داریم.

در زیر نور خورشید، در سایه روز، در تاریکی و نور کم و حالت‌های مختلف شما شاهد یک تصویر بسیار غنی شده از رنگ‌ها و پیکسل‌ها هستید. یکی از بهترین پنل‌های نمایشگر در میان میان‌رده‌های بازار است و افرادی که برایشان نمایشگر اهمیت زیادی دارد؛ باید روی خرید گلکسی A50s حساب ویژه باز کنند.

سخت‌افزار

پردازنده به‌روزتر و پیشرفته‌تر اگزینوس ۹۶۱۱ روی گوشی A50s نصب شده است که عملکرد بهتری نسبت به پردازنده اگزینوس ۹۶۱۰ گوشی A50 دارد.

در مشخصات رم و حافظه ذخیره‌سازی همان ترکیب A50 را داریم: ۴ گیگابایت رم با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه و ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه. قابلیت استفاده از یک میکرو اس دی وجود دارد تا مشکل و محدودیتی در فضای ذخیره‌سازی اطلاعات نباشد. تراشه گرافیکی این گوشی هم Mali-G72 MP3 است.

عملکرد گوشی A50s بهتر از A50 است ولی در رقابت با گوشی‌های دارای پردازنده انسپدراگون ۷۱۰ و ۷۳۰ کمی عقب می‌نشیند. در میان‌رده‌ها نمی‌توان گفت بهترین عملکرد را دارد ولی سرعت و قدرت آن به اندازه‌ای هست که کارهای روزانه کاربران را انجام دهد.

بازی‌هایی مانند PUBG Mobile با سرعت و کیفیت خوبی اجرا می‌شوند ولی نمی‌توان روی اجرای بازی‌ها با سرعت ۶۰ هرتزی و فریم بازسازی تصویری ۶۰ هرتزی حساب باز کرد.

دوربین

یکی از تغییرات اساسی میان A50s و A50 در دوربین‌ها است. برای دوربین سلفی لنز ۳۲ مگاپیکسلی و ۲۵ میلی‌متری با دهانه f/2.0 استفاده شده است که نسبت به دوربین سلفی A50 به‌روزتر است.

در ماژول دوربین سه‌گانه پشتی این گوشی هم یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری واید و دهانه گشودگی دیافراگم f/2.0 می‌بینیم. دوربین‌های دیگر به ترتیب یک لنز اواتراواید ۸ مگاپیکسلی و ۱۳ میلی‌متری و یک دوربین عمق‌سنج ۵ مگاپیکسلی است.

این ترکیب دوربین اصلی و سلفی می‌تواند برای هر کاربری هیجان‌انگیز باشد و طرفداران سلفی و عکس و فیلم را راضی نگه دارد. حتی قابلیت فیلم‌برداری 4K با دوربین اصلی را دارد. در حالت اولتراواید یا سلفی فیلم‌های فول اچ‌دی 1080p می‌گیرد.

در کل عملکرد این دوربین در نور زیاد روز بسیار خوب و در نور کم متوسط است. حالت‌های مختلف عکاسی در این گوشی کمک می‌کنند بهترین عکس‌ها را در هر وضعیت بگیرید و برای یک گوشی میان‌رده هم انتظاری بالاتر از این نداریم!

حرف آخر

با خرید گوشی گلکسی A50s صاحب چه چیزی می‌شویم؟ یک نمایشگر سوپر آمولد با بهترین کیفیت ممکن، دوربین اصلی کیفیت بالا، باتری ۴ هزار میلی‌آمپرساعتی، بلندگوی با کیفیت صدای خوب و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، وزن پایین ۱۷۰ گرم و نازکی ۷.۷ میلی‌متر و حافظه مناسب!

بی‌شک یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار در سال ۲۰۲۰ است و از خرید و در دست گرفتن آن لذت خواهید برد. اگر نسخه دارای رم ۶ گیگابایت را تهیه کنید؛ سرعت اجرای نرم‌افزارها و بازی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

قیمت این گوشی در بازار ایران حدودا ۶ میلیون تومان است. با همین قیمت می‌توانید شیائومی Redmi Note 9S یا آنر 9X را بخرید. البته، گوشی گلکسی A30s نیز همین حدود قیمتی را دارد ولی قطعا A50s از آن بهتر است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. غلوم می گوید

    ……حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش است ولی یک حسگر اپتیکال استفاده شده که تا حدودی کند است….

    نخیر قربان اون قدر کند و پر از اشتباه هست که آدم را جان به سر می کند. داشتم ۳ هفته بیشتر نتونستم تحمل کنم. بقیه اش عالیه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.