بررسی گوشی آنر ویو ۲۰: ترکیبی جذاب از طراحی، سخت‌افزار و دوربین با قیمت مناسب

2

نزدیک به یک سال و نیم از عرضه گوشی میان‌رده آنر ویو ۲۰ (Honor View 20) می‌گذرد ولی هنوز محبوبیت خود را حفظ کرده و یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار در جهان و ایران است.

بدون شک، یکی از بهترین گوشی‌های برند آنر در دو سال اخیر نیز محسوب می‌شود و ضمن اینکه زیبایی و جذابیت دارد؛ یک همه‌ فن حریف به تمام معنا است.

آنر ویو ۲۰ در برخی کشورها به V20 هم معروف شده است. نمایشگر بدون حاشیه آن و نورپردازی بدنه پشتی گوشی سریعا در چشم آدم بزرگ جلوه می‌کنند و نویدبخش گوشی متفاوتی هستند.

گوشی آنر ویو ۲۰

در ایران، قیمت این گوشی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت ذخیره‌سازی به ۸ میلیون تومان رسیده است که شاید اکنون چندان به صرفه نباشد یا نتوان آن را دیگر یک گوشی میان رده دانست ولی در دنیا با قیمت زیر ۴۰۰ دلار هنوز یک میان‌رده محسوب می‌شود.

طراحی گوشی آنر ویو ۲۰: هنرمندانه و ظریف

آنر سعی کرده یک دست و تمام صفحه بودن نمایشگر را حفظ کند. به همین خاطر، ناچ یا بریدگی صفحه‌نمایش برای تعبیه دوربین سلفی به تا حد ممکن کوچک کرده و به گوشه بالا سمت چپ برده است. اندازه این سوراخ یا حفره فقط ۴.۵ میلی‌متر است تا کوچک‌ترین نمونه ناچ دنیا باشد.

بلندگوی مکالمه بین نمایشگر و فریم اصلی دستگاه قرار گرفته است. حسگرهای نور و مجاورت هم در سمت راست حاشیه بالای صفحه پنهان هستند. طراحی هر دو بخش بسیار ظریف و حرفه‌ای است؛ به‌طوری‌که اصلا در چشم نیست.

جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در کناره بالا جای داده شده است و در کنار پایین درگاه USB-C و بلندگوی اصلی را می‌بینیم.

در پشت بدنه با یک نورپردازی خاص Aurora Nanotexture، شاهد آبشاری از حرف V زیر نور خورشید هستیم. این نورپردازی بسیار جذاب و گیرا است و باعث شده این گوشی از دیگر اسمارت‌فون‌ها متمامیز شود.

وقتی در نور خورشید، گوشی را به پشت بگیرید و دائم تغییر زاویه دهید؛ طیفی از رنگ‌های مختلف از جمله آبی و قرمز فانتوم در برابر چشمان شما رژه می‌روند و خودنمایی می‌کنند.

بدنه تمام شیشه‌ای این گوشی میان‌رده با فریمی آلومینیومی هم باعث افزایش مقاومت و استحکام گوشی شده و هم زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

در کل، طراحی این گوشی برای هر کاربری هیجان‌انگیز است و نمی‌تواند ازش دل بکند.

نمایشگر گوشی آنر ویو ۲۰: رنگ، کیفیت و روشنایی خوب

پنل نمایشگر آنر ویو ۲۰ اندازه‌ای ۶.۴ اینچی از نوع IPS LCD و رزولوشن فول اچ‌دی با ۲۳۱۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. تراکم پیکسلی این نمایشگر هم به ۳۹۸ پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

نسبت نمایشگر به بدنه ۸۵.۷ درصد است و همان‌طور که گفتیم بیشتر شبیه به یک نمایشگر سراسری و یکپارچه است. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از ۶.۴ اینچ نشان می‌دهد و کیفیت رنگ‌ها در آن شفاف و واضح است.

تصاویر به قدری در آن کیفیت دارند و از شفافیت و تمیزی برخوردار هستند که اصلا حس نمی‌کنید یک نمایشگر رده متوسط روی این گوشی است و دیگر نیازی به نمایشگری با رزولوشن بالاتر ندارید.

همانند اغلب نمایشگرهای امروزی، می‌توانید رنگ‌ها را در دو حالت Vivid و Normal تنظیم کنید. در زیر نور خورشید باید تلاش بیشتری برای دیدن محتوای صفحه داشته باشید. کمی تاری در لبه پایینی صفحه دیده می‌شود.

سخت‌افزار گوشی آنر ویو ۲۰: پردازنده قدرتمند با ۸ گیگابایت رم

آنر ویو ۲۰ در سخت‌افزار تنه به پرچم‌دارها می‌زند. جزو اولین گوشی‌هایی بود که از پردازنده موبایل پرقدرت کرین ۹۸۰ با ۶ یا ۸ گیگابایت رم سود می‌برد. فضای ذخیره‌سازی این گوشی هم ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت است.

به این ترتیب، آنر ۲۰ ویو مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین این گوشی بود و مشخصاتی در حد یک گوشی رده بالا دارد.

کرین ۹۸۰ را روی گوشی هواوی میت ۲۰ پرو و بسیاری از پرچم‌دارهای دیگر هواوی دیدیم و نیازی به اثبات نیست که گوشی مجهز به این پردازنده از پس همه نوع کاری برمی‌آید.

انواع بازی‌ها و فیلم‌های با رزولوشن و کیفیت سنگین اجرا کردیم؛ ولی هرگز این گوشی پا پس نکشید. برای چندوظیفه‌گی قدرتی فراتر از انتظار دارد و علاقه‌مندان سرگرمی و ویدئو نیز با این سخت‌افزار و همین‌طور نمایشگر تمام صفحه و با کیفیت، قطعا تجربه لذت‌بخشی خواهند داشت.

باتری ۴ هزار میلی‌آمپرساعتی روی این گوشی قرار گرفته که یک باتری نسبتا بزرگ با شارژ دهی بالا است. نزدیک به ۱۳ الی ۱۴ ساعت زیر کار سنگین دوام می‌آورد و می‌تواند خیال شما را برای دو روز کامل استفاده عادی از آن راحت کند.

درون جعبه این گوشی شارژر ۲۲.۵ واتی می‌بینیم که می‌تواند در ۳۰ دقیقه می‌تواند ۵۹ درصد باتری را پر کند و در ۸۰ دقیقه به طور کامل شارژ شود.

دوربین گوشی آنر ویو ۲۰: لنز ۴۸ مگاپیکسلی

باز هم آنر ویو ۲۰ جزو اولین گوشی‌هایی در دنیا بود که از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی سود برده و در کنار آن، یک حسگر سه بعدی عمق‌سنج ToF استفاده شده است.

شاید برای سال ۲۰۲۰ با میان‌رده‌هایی دارای دوربین چهارگانه، این ترکیب دوربین کمی غریب و قدیمی به نظر برسد ولی کیفیت تصاویر چیزی دیگری می‌گوید؛ جزئیات تصاویر فوق‌العاده است، وضوح بالایی دارند و به شما اجازه کراپ می‌دهند.

با کمی هنر عکاسی می‌توانید عکس‌های بسیار دلنشینی با گوشی آنر ویو ۲۰ بگیرید. در نور کم و حالت شب هم تصاویر رضایت‌بخش هستند؛ اگرچه به طور طبیعی کیفیت تصاویر در روز را ندارند و شاهد نویز روی آن‌ها هستیم.

یک سیستم لرزش‌گیر حرفه‌ای نیز روی دوربین پشتی آنر ۲۰ نصب شده است. قدرت فیلم‌برداری 4K در ۳۰ فریم بر ثانیه را می‌دهد و از عکاسی HDR و پانوراما پشتیبانی می‌کند.

دوربین سلفی این اسمارت‌فون ۲۵ مگاپیکسلی و ۲۷ میلی‌متری با دهانه f/2.0 است.

حرف آخر: بهترین گوشی آنر تا کنون

در زمان خودش گوشی آنر ویو ۲۰ بهترین گوشی آنر در کل تاریخ این شرکت بود. هنوز هم یک گوشی بسیار خوش دست، خوش ساخت و جذاب است.

قیمت مناسب علی‌رغم داشتن پردازنده و مشخصات یک پرچم‌دار، باعث فروش بالای آن در سال ۲۰۱۹ شد و برخی نگاه‌ها و نظرها نسبت به گوشی‌های این شرکت را تغییر داد.

طراحی، سخت‌افزار، نمایشگر، دوربین، باتری و سایر ویژگی‌های این گوشی کاملا با یکدیگر سازگار و برای ثبت یک تجربه کاربری لذت‌بخش در کاربردهای سرگرمی و بازی و ویدئو است.

اگر بخواهیم به کاستی‌های این گوشی اشاره کنیم؛ شاید ضد آب نبودن؛ نداشتن اسلات کارت حافظه و شارژ بی‌سیم را نام ببریم. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز در بدنه پشتی است که تقریبا این روزها از مد افتاده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…
آگهی متنی در همه صفحات
2 نظرات
  1. جواد می گوید

    البته که این گوشی پرچمدار به حساب میاد. میان رده های آنر میشه سری X ، A , C , S
    سری N که با عدد هستند مثل آنر 20 پرو و سری V پرچمدار هستند.

  2. مادران می گوید

    دوربین سلفیش اصلا جای خوبی قرار نگرفته

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.