مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

0

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.

برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله که دارای سندرم داون است و همچنین کریگ 59 ساله که پزشکان به مادرش گفته بودند که 30 سال بیشتر عمر نخواهد کرد، را در این مجموعه ثبت کرده است.

برای این پروژه با انجمن سندروم داون کندین همکاری کرده است.

«در کانادا، امید به زندگی برای مبتلایان به سندرم داون در 40 سال گذشته بیش از دو برابر شده است.» که به خاطر پیشرفت در تشخیص و درمان پزشکی است.

این تصور غلط که سندرم داون‌ها نمی توانند عمر طولانی و کاملی داشته باشند تا حدودی به دلیل عدم بازنمایی افراد مبتلا به سندرم داون بالای 40 سال در تمام رسانه‌ها، است.

«ما می‌خواستیم به مردم نشان دهیم که افراد مبتلا به سندرم داون می‌توانند زندگی طولانی داشته باشند.»

لنز دوربین گولد بر روی 15 بزرگسال از سن 28 تا 84 سالگی متمرکز شد. یکی از سوژه‌های او مایکل 58 ساله است که هرگز انتظار نمی رفت زندگی کند، راه برود، صحبت کند یا کارهای زیادی انجام دهد. اما به لطف خانواده، معلمان و مراقبانش، او به فردی نسبتاً مستقل تبدیل شده که بسیاری از مردم او را دوست دارند.

گولد، یک عکاس پرتره خانوادگی است و تقریباً 10 سال است که با جامعه محلی افراد با سندرم داون،در انتاریو همکاری می‌کند و حتی یک تقویم سالانه عکس می گیرد.

«مثل همیشه در عکاسی پرتره، هنر این است که بتوانید انرژی و شخصیت افرادی را که از آنها عکاسی می‌کنید ثبت کنید و آن را در یک تصویر ثابت منتقل کنید. امید من این است که مردم بتوانند تجربیات زیست این افراد را احساس کنند.»

گولد می‌گوید که چیزهای زیادی در مورد جامعه سندرم داون آموخته است و با خانواده‌هایی که از خواهر و برادر و فرزندان خود مراقبت می‌کنند ملاقات کرده است.

«دو نفر از شرکت کنندگان با مادرانشان که 90 سال سن دارند زندگی می کنند. دو نفر با خواهرانشان زندگی می کنند. دیگران در خانه های گروهی و برخی به طور مستقل زندگی می کنند. عشق و حمایتی که مردم را در این سریال احاطه کرده بود زیبا بود.»

مهمتر از همه، من در مورد تجربیات زندگی آنها یاد گرفتم. زندگی آنها پر از خانواده و دوستان است. مدال های کسب شده در المپیک ویژه،  پیاده روی، رنگ‌آمیزی، بولینگ، شنا، باغبانی، رقصیدن، برف‌سواری، اسکی در سراشیبی، گوش دادن به صقحات موسقی و نوشتن نامه از جمله فعالیت‌های آنهاست.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.