جدیدترین اتوبوس‌های برقی مرسدس بنز به باتری‌های حالت جامد مجهز می‌شوند؛ ۲۵ درصد انرژی بیشتر نسبت به باتری‌های لیتیون یون و طول عمر ۱۰ ساله

0

فناوری باتری‌های لیتیوم‌یون در طی سال‌های گذشته، دستاوردهای چشم‌گیری داشتند و به طور گسترده‌ای در همه حوزه‌ها به کار گرفته شدند.

درست است که باتری‌های لیتیوم یون امروزی ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر هستند ولی هنوز از یک مشکل بزرگ رنج می‌برند و آن چگالی انرژی ذخیره شده در آن نسبت به سوخت‌های هیدروکربنی مایع است.

در حوزه حمل و نقل و خودروها، باید تعداد زیادی باتری لیتیوم یون را در کنار هم استفاده کنیم تا به ظرفیت قابل قبولی برسیم. افزودن بیشتر باتری مساوی با افزایش جرم و حجم است که زیاد مطلوب ما نیست. اینجا است که باتری‌های حالت جامد (Solid-State Batteries) وارد می‌شوند.

در یک باتری سنتی، یک جفت الکترود در یک محلول الکترولیت غوطه‌ور می‌شوند. این محلول الکترولیت مایع است است که باعث می‌شود یون‌ها از یک الکترود به سوی الکترود دیگر حرکت کنند.

اما مشکل بزرگ الکترولیت مایع در نشت آن است که می‌تواند خطرناک باشد و مشتعل شود یا اگر اسید سرب باشد؛ خورندگی به وجود بیاورد. باتری‌های لیتیوم یون از این دسته هستند.

در سراسر جهان، محققان به دنبال تولید باتری‌هایی هستند که به جای استفاده از الکترولیت مایع، از یک الکترولیت جامد استفاده شود که در این صورت برای خودروها و صنعت حمل و نقل بسیار مناسب می‌شوند.

و اکنون به نظر می‌رسد این فناوری آماده استفاده شده است؛ چون مرسدس بنز اعلام کرده اتوبوس‌های شهری eCitaro و eCitaro G این شرکت از بسته‌های باتری‌های حالت جامد نصب شده در سقف سود می‌برند. این باتری‌ها توسط یک شرکت کانادایی به نام Hydro Quebec توسعه داده شده‌اند.

باتری‌های حالت جامد کند شارژ می‌شوند

مرسدس بنز جزئیات بسیار کمی درباره این باتری‌ها منتشر کرده است. این خودروساز می‌گوید یک بسته باتری حالت جامد نزدیک به ۲۵ درصد چگالی انرژی نسبت به پیشرفته‌ترین باتری‌های لیتیوم یون شیمیایی دارد.

افزون بر این، اعلام شده طول عمر این باتری‌ها بسیار بهتر از لیتیوم یون است و می‌توان تضمین داد بیش از ۱۰ سال در توان خروجی ۲۸۰ مگا وات ساعت کار کنند.

وقتی یک بسته باتری حالت جامد ۴۴۱ کیلو وات ساعت (شامل هفت باتری با ظرفیت ۶۳ کیلو وات ساعت) روی یک اتوبوس eCitaro G سوار شده؛ مسافتی تا ۱۳۷ مایل (۲۲۰ کیلومتر) را در یک شرایط مطلوبی طی کرده است.

در زمستان و روشن بودن سیستم گرمایشی، این اتوبوس با باتری‌های حالت جامد موفق شده مسافتی ۱۰۵ مایل (۱۷۰ کیلومتر) را طی کند.

با همه این مزایا، هنوز باتری‌های حالت جامد به تکامل نرسیدند. برای مثال، این باتری‌ها هنوز قادر به استفاده از فناوری‌های شارژ سریع نیستند و سرعت شارژ آن‌ها قابل مقایسه با باتری‌های لیتیوم یون نیست.

به همین خاطر، مرسدس بنز می‌خواهد یک بسته باتری لیتیوم یون اختیاری نیز در اتوبوس‌ها قرار دهد که با سرعت ۱۵۰ یا ۳۰۰ کیلو وات بر ساعت شارژ می‌شوند. برای الکترولیت این باتری‌ها از ترکیب شیمیایی نیکل – منگنز – کبالت استفاده شده است و ظرفیتی ۳۳ کیلو وات ساعت به دست می‌دهند که برای طی مسافتی ۳۹۶ کیلومتر در ساعت با اتوبوس کفایت می‌کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5