۷ تغییر چشم‌گیر جهان در پاندمی ویروس کرونا از نظر بیل گیتس

0

پنج سال پیش، بیل گیتس در سخنرانی TED خود، این پاندمی کنون جهان و واکنش‌های شتاب‌زده و ناکارآمد به آن را پیش‌بینی کرده بود.

او اکنون یکی از معروف‌ترین فعالان و سخنرانان درباره بیماری‌های جدید و تهدیدات آن‌ها برای بشر شناخته می‌شود. به‌طوری‌که، وقتی بیل گیتس درباره تغییرات زندگی و جهان پس از پاندمی کووید-۱۹ صحبت می‌کند؛ مورد توجه بسیاری از مردم در سراسر جهان قرار می‌گیرد و با دقت گوش می‌کنند.

اخیرا، بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت به همراه «رشیدا جونز»، بازیگر، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده شناخته شده ایالات متحده و دکتر آنتونی فاوسی، متخصص بیماری‌های عفونی سنگین و فردی که روی واکسن بیماری کرونا کار کرده است؛ یک پادکست پیرامون اقداماتی که اکنون باید انجام بگیرد و آینده جهان و بشر ضبط کردند.

آخرین پیش‌بینی‌های بیل گیتس درباره پساکرونا را در زیر می‌خوانیم:

۱- جلسات راه دور عادی می‌شود

شاید پیش از شیوع ویروس کرونا، نکران بودید که مشتری موافق ملاقات حضوری نباشد و بخواهد از راه دور صحبت‌های شما را بشنود. اما بیل گیتس می‌گوید پس از پاندمی ویروس کرونا، برگزاری جلسات کاری از راه دور و استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Zoom عادی خواهد شد:

«دقیقا مانند جنگ جهانی دوم که زنان را وارد بازار کار کرد و بسیاری از آن‌ها به عنوان نیروی کار باقی ماندند و تبدیل به یک عادت شد؛ اکنون از خودمان می‌پرسیم «لازم است به طور فیزیکی آن‌جا حضور داشته باشم؟». ما می‌توانیم این پرسش را درباره جلسات کاری و سایر تعاملات و ارتباطات مطرح کنیم و به این نتیجه برسیم که اصلا نیازی نیست حضور جسمی و فیزیکی در محل داشته باشیم.»

گیتس پیش‌بینی می‌کند ایده‌های یادگیری آنلاین، ملاقات با پزشک یا تماس‌های تصویری مبتنی بر Zoom و Microsoft Teams به شکل دراماتیکی تغییر خواهند کرد.

۲- نرم‌افزارها به طور چشم‌گیری بهبود خواهند یافت

نه تنها ایده ملاقات‌های از راه دور عادی‌تر می‌شود؛ بلکه گیتس پیش‌بینی می‌کند به‌زودی ابزارهای انجام این کار بسیار بهتر از اکنون خواهند شد.

بنیان‌گذار مایکروسافت می‌گوید شروع به کار این نرم‌افزارها تجربه کاربری ناخوش‌آیندی برای کاربران داشتند اما اکنون غالب مردم در حال استفاده از آن‌ها هستند؛ پس دور نیست که شاهد پیشرفت‌ها و نوآوری‌های شگفت‌انگیزی در آن‌ها باشیم.

۳- دفاتر کار مشترک و چرخشی خواهیم داشت

اگر مسافت میان خانه و محل کار ما زیاد و طولانی است؛ پس باید روزهای کمتری به دفتر کارمان برویم. پاندمی کرونا تاثیرات بزرگ و قابل توجهی روی دفاتر کار خواهد داشت و یکی از آن‌ها که شاید اولین هم باشد؛ تصمیم‌گیری درباره مالکیت دفاتر کاری است.

گیتس پیشنهاد می‌کند: «من فکر می‌کنم مردم کمتر به دفتر کار مراجعه کنند. شما حتی می‌توانید دفترهای کار اشتراکی داشته باشیم و به صورت دوره‌ای از این دفترها استفاده کنید. کارمندان در روزهای مختلفی و طبق یک برنامه‌ریزی سر کار حاضر می‌شوند.»

۴- زندگی در مکان‌های مختلف را تجربه می‌کنیم

تاثیرات دورکاری به همین‌جا ختم نمی‌شود. گیتس معتقد است ویروس کرونا باعث تغییر شکل زندگی و جوامع خواهد شد. مرکز شهرها از اهمیت کمتری برخوردار می‌شوند و اتاق‌های خانه‌ها محلی برای اجتماع‌های کاری خواهند بود. حتی ممکن است در طراحی و معماری خانه‌ها تجدیدنظر شود.

وی می‌گوید در شهرهای بسیار موفقی مانند سیاتل و سان‌فرانسیسکو، حتی برای شخصی که درآمد خوبی دارد؛ هزینه‌های زیادی برای اجاره دفتر پرداخت می‌شود در حالی‌که شاید این روزها کمتر در آن‌جا حضور داشته باشد.

اقامت در دفاتر کاری لوکس و گران‌قیمت جذابیت کمتری پیدا کرده و خانه‌های بزرگ‌تر در جامعه‌های کوچک‌تر با ترافیک بسیار کمتر، محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

۵- حضور کمتر در محل کار و معاشرت بیشتر در اجتماعات خصوصی داریم

گیتس یادآوری می‌کند پاندمی یک ضربه ناگهانی به رفتارهای روزانه ما زده است. از جمله نحوه معاشرت ما کاملا تغییر کرده است. در محل کار کمتر حضور داشته و ساعت‌های اندکی با همکاران هستیم؛ در عوض انرژی اجتماعی خود را صرف بودن در کنار خانواده، دوستان نزدیک و عزیزان می‌کنیم. یعنی از جامعه‌های بزرگ به سوی جامعه‌های کوچک و محلی تغییر ارتباط می‌دهیم.

گیتس می‌گوید میزان ارتباط اجتماعی شما با کار کاهش پیدا می‌کند و تمایل بیشتری برای برقراری ارتباط اجتماعی با دوستان و جامعه شخصی خودتان دارید. وقتی ما کار زیادی از راه دور انجام می‌دهیم؛ مشتاق معاشرت و صرف انرژی با دوستان و نزدیکان هستیم تا یک تعادل در زندگی برقرار شود.

۶- اوضاع برای مدت طولانی کاملا عادی نخواهد بود

شاید پیش‌بینی قبلی خوشحال‌کننده باشد ولی پیش‌بینی بعدی بیل گیتس با همکاری دکتر آنتونی فاوسی کمی ناراحت‌کننده است.

شاید برخی کشورها زودتر به واکسن کرونا دست پیدا کرده باشند ولی تا سراسر جهان موفق به شکست ویروس کرونا نشده باشد؛ همه‌چیز به حالت عادی برنمی‌گردد.

گیتس می‌گوید: «وارد یک مرحله می‌شویم که شاید تعداد بیماران کرونایی کمتری در ایالات متحده باشد اما هنوز در سایر نقاط جهان مبتلایان زیادی هست. بنابراین، شما دوباره در خطر شیوع بالای کرونا هستید. بسیاری از مردم در عادت‌ها و رفتار خود باقی می‌مانند و خصوصا در ارتباط با افراد مسن، محتاط هستند تا این بیماری کاملا در جهان ریشه‌کن شود.»

زمانی همه‌چیز عادی و به شکل سابق برمی‌گردد که نه تنها در ایالات متحده، بلکه در سراسر جهان شاهد کنترل پاندمی باشیم.

۷- پاندمی بعدی زیاد بد نخواهد بود

شاید امیدوار باشید سال آینده در یک کنسرت بزرگ شرکت کنید. بیل گیتس این امیدواری مردم را تایید می‌کند و می‌گوید اگرچه پاندمی کویید-۱۹ وحشتناک و کابوس‌وار بوده ولی امیدوار است دفعه بعدی که یک بیماری همه‌گیر و قاتل ظهور کند؛ جهان در مهار آن بسیار بهتر عمل خواهد کرد.

دلیل اصلی که پاندمی بعدی تخریب کمتری خواهد داشت؛ این است که ما تمرین کردیم و در بسیاری از کشورها، با بیماری یک جنگ سرسختانه داشته و مانند کشورهای کره جنوبی و استرالیا، مردم خیلی سریع وارد قرنطینه شده و آمادگی بالایی برای مبارزه دارند. ابزارهای آزمایشگاهی بهتری در اختیار داریم و این‌قدر احمق نخواهیم بود.

اگر همه پیش‌بینی‌های بیل گیتس را کنار هم قرار دهیم؛ یک تصویر خوش‌بینانه از آینده‌ای کارآمدتر، جوامع کوچک‌تر و تنگ‌تر ولی با آمادگی بیشتری برای مبارزه با بیماری‌هلای قاتل پیدا می‌کنیم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…
منبع اینک
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5