بی‌ام‌و آی ایکس: جدیدترین شاسی بلند برقی پرچم‌دار بازار

0

سرانجام شرکت BMW از محصول خودروی الکتریکی iNext خود رونمایی کرد.

به گزارش تک‌کرانچ، بی‌ام‌و در مراسم NEXTGen2020 خود به طور رسمی از شاسی‌بلند برقی iX خود رونمایی خواهد کرد. این خودرو دارای ارتقاها و پیشرفت‌های بزرگی نسبت به خودروهای الکتریکی مانند i3 است.

به طور مشخص، این شاسی‌بلند می‌تواند در هر بار شارژ باتری، مسافت بیشتری را طی کرده و کاملا در بازار با بهترین خودروهای SUV الکتریکی رقابت کند. خودروی iX براساس استانداردهای EPA با دو موتور می‌تواند بیش از ۳۰۰ مایل (۴۶۰ کیلومتر) را طی کند ولی با استاندارد WLTP اروپا می‌تواند تا ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند.

روی این خودرو یک باتری‌های ۱۰۰ کیلووات ساعتی نصب شده است ولی از شارژرهای ۲۰۰ کیلووات DC با قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. در مدت ۱۰ دقیقه، برای طی مسافتی ۷۵ مایلی شارژ می‌شود و در مدت ۴۰ دقیقه، حدودا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

بی‌ام‌و iX از یک پیشرانه ۲۸۲ اسب بخاری با گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر سود می‌برد و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۵ ثانیه پر می‌کند. دو موتور الکتریکی این خودرو قدرتی ۵۰۰ اسب بخاری تولید می‌کنند.

زبان طراحی این خودروی برقی بیشتر شبیه به سری ۴ است ولی در اندازه‌ای نزدیک به سری X5 ساخته شده و فضای داخلی بیشتری برای سرنشینان فراهم می‌کند. ظاهر نمای داخلی این خودرو بسیار زیبا و اسپرت است؛ به‌طوری‌که می‌توان تصور کرد سرنشینان این خودرو چقدر احساس آرامش و راحتی خواهند داشت.

پنجره‌های جلوی بزرگ ولی چراغ‌های کوچک و باریک مشخصه این زبان طراحی هستند. مشابه بسیاری از خودروهای مدرن امروزی، فاقد جایگاه ویژه برای مه‌شکن‌ها در طرفین سپر است و از ادوات سیاه پلاستیکی در پایین، استفاده می‌کند.

روی داشبورد یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۴.۹ اینچ برای کنترل خودرو دیده می‌شود و یک صفحه دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان و پیش‌روی راننده قرار دارد.

اولین خودروی 5G بی‌ام‌و

بی‌ام‌و آی ایکس اولین خودرویی از این شرکت است که به فناوری 5G مجهز شده است و البته می‌تواند با شبکه‌ها و خودروهای دیگر با فناوری‌های ترکیبی از 4G و 5G وصل شود. به طور کلی، بی‌ام‌و سعی می‌کند یک فناوری را در صورت نیاز، در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهد و خودروهایی مملو از فناوری‌های پیشرفته ولی بدون استفاده نسازد.

خودروی iX باید تا پایان سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود. هنوز درباره قیمت آن هیچ صحبتی نشده است. اگرچه پیش‌بینی‌های اولیه در وبلاگ BMW نشان می‌دهد باید قیمتی بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار داشته باشد که در این صورت، گران‌تر از خودروهای شاسی بلند الکتریکی معروفی مانند تسلا مدل ایکس یا مدل‌های Model Y و ولوو XC40 خواهد بود.

بی‌ام‌و خودروهای الکتریکی ارزان‌تری مانند Mini Cooper SE نیز دارد ولی پلتفرم iX قرار است گل سرسبد خودروهای الکتریکی BMW باشد و در پایان سال ۲۰۲۱ جزو پرفروش‌ترین خودروهای این شرکت با مجموعه‌ای گسترده از ویژگی‌ها و امکانات باشد.

بی‌ام‌و می‌خواهد خودروهای سری iX و به‌ویژه i4 با تحسین بازار روبرو باشند و دیگر خودروهای الکتریکی شاسی بلند و کراس‌اور را به چالش بکشند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

عکس های رنگی مردم «عادی» در دوران استالین که توسط یک دیپلمات آمریکایی که به دلیل جاسوسی اخراج شد،…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…
منبع engadget
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5