آیا بر روی تلویزیون شما هم خطوط افقی پیدا شده است ؟

0

رپورتاژ

از مشکلات رایج در تلویزیون ایجاد خطوط عمودی و افقی در تصویر تلویزیون است که معمولا خطوط عمودی از بالای تلویزیون شروع شده و تا پایین ادامه دارد که دلیل این اتفاق قطع اطلاعات تصویر است. در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی برد تیکان وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد در صورت پردازش نشدن اطلاعات توسط برد تیکان شما شاهد خطوط عمودی بر روی صفحه نمایش تلویزیون خواهید بود.

البته لازم است بدانید این اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اگر پنل تلویزیون شما ضربه خورده باشد و یا برد تیکان دچار خرابی شده باشد باید برای تشخیص هریک از این موارد از یک تعمیرکار تلویزیون برای بازدید از دستگاهتان کمک بخواهید.

برای تست تصویر تلویزیون به منو وارد شوید گزینه Picture ——- Picture Test را انتخاب کنید اگر در حین تست تصویر باز هم خطوط بر روی صفحه نمایش شما مشاهده شد مشکل از تلویزیون است و دیگر به این اطمینان رسیده اید فقط قبل از آنکه از یک تعمیرکار کمک بخواهید تنظیمات تلویزیون را حالت کارخانه بازگردانید تا از سخت افزاری یا نرم افزاری بودن مشکل مطلع شوید.

برای ریست کردن و بازگرداندن تلویزیون به حالت کارخانه مراحل زیر را دنبال کنید :

Menu ——– Setting ——— General ———Reset factory

حال باز هم تمامی کانال ها را بررسی اگر فقط در برخی از کانال ها خطوطی را مشاهده کردید باید خوشحال شوید زیرا مشکل نرم افزاری است و دیگر نباید نگران سخت افزار و هزینه های بالای تعمیرات باشید. مشکل نرم افزار معمولا به دلیل ضعیف بودن سیگنال برخی از کانال ها می باشد که برای برطرف کردن آن می توانید وارد Manual Tuning شوید و قدرت سیگنال کانال ها را بررسی کنید.

برای تعمیر تلویزیون ال جی راهکاری دارید ؟

اگر تلویزیون ال جی دارید و در هنگام دیدین یک فیلم هیجان انگیز تلویزیون شما خاموش روشن می شود، چراغ پاور تلویزیون چشمک زن است ، بعد از چند ساعت استفاده از آن خاموش می شود و یا به صورت ناگهانی خاموش می شود باید بگوییم مشکل نوسانات برقی است و یا در عملکرد برق رسانی به دستگاه مشکلاتی وجود دارد البته در برخی مواقع هم مشکل در سخت افزار تلویزیون است که باید بررسی گردد.

شاید اکثرا فکر می کنیم در صورت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون کاری از ما بر نمی آید و باید از یک تکنسین با تجربه کمک بخواهیم ولی باید بگوییم در برخی مواقع خودتان می توانید مشکل را برطرف نمایید. در صورتی که تلویزیون ال جی شما روشن نمی شود اولین کاری که باید انجام دهید تست کردن محافظ برق است تلویزیون را به برق مستقیم وصل کنید تا مطمئن شوید مشکل از تلویزیون است یا محافظ برق ؟

یکی از مشکلاتی که شاید بزرگتری چالش برای کسانی که سالهاست از تلویزیون سونی استفاده می کنند باشد. و شاید یکی از مشکلات رایج در بین کاربران است ایجاد خطوط افقی و عمودی در تلویزیون است. در صورت بروز چنین مشکلی باید برای تعمیرات پنل تلویزیون اقدام نمایید برای انجام این کار افراد متخصص و با تجربه بخواهید به تعمیرات تلویزیون شما بپردازند.

علت پیدا شدن خطوط افقی روی صفحه تلویزیون چیست ؟

شاید یکی از دلایلی که برای همه شما پیش آمده باشد ایجاد خط افقی در تلویزیون است و شما را مجبور به تعویض تلویزیون کرده باشد. اما با شرایط حال حاضر شاید اگر برای تعمیرات تلویزیون اقدام کنید برایتان به صرفه تر باشد. بنابراین لازم است بدانید علت ایجاد خط افقی در تلویزیون سونی چیست ؟

جالب است هیچ دلیل خاصی وجود ندارد تنها دلیل اجاد خطوط افقی استفاده طولانی مدت از تلویزیون و گرمای زیاد می باشد. البته گاهی اوقات استفاده از پنل های نامرغوب و بی کیفیت در برخی مدل های تلویزیون سونی این اتفاق بیشتر رخ می دهد.

اگر به دنبال راه حل برای رفع این مشکل و تعمیر تلویزیون هستید باید بگوییم بیشتر از این وقتتان را هدر ندهید و به فکر تعویض پنل تلویزیون باشید زیرا چاره دیگری ندارید و تنها راه چاره تعویض پنل تلویزیون است. البته راه حل دیگر هم مدارا کردن با پنل خراب است که می تواند بسیار عصبی کننده باشد!

آبخوردگی پنل تلویزیون یکی از بزرگترین و مهم ترین دلایل خرابی پنل است. درست است آبخوردگی ! همه شما از شنیدن این جمله تصورتان این است که یک لیوان آب بر روی تلویزیون ریخته اید و یا اینکه تلویزیون خود را با آب شسته اید! و به سرعت مدعی می شوید. اما باید بگوییم مشکل تمیز کردن نادرست تلویزیون است پنل تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی بسیار حساس هستند. اسپری کردن مواد شوینده به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش تلویزیون باعث ورود مواد پاک کننده به پنل خواهد شد و به مرور زمان با خرابی و مشکل در پنل مواجه خواهید شد. پیشنهاد می کنیم برای تمیز کردن تلویزیون مواد شوینده مخصوص صفحه نمایش تلویزیون را بر روی یک دستمال اسپری نمایید و سپس برای تمیز کردن صفحه نمایش اقدام نمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.